Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je ลกe en nekoliko ลพalosten teden. Po 34 letih se je namreฤ iz proizvodnje poslovil legendarni ลกestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v zaฤetku 90. let prejลกnjega stoletja in ฤeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj nismo veฤ sliลกali, so ga pri Volkswagnu ohranjali pri ลพivljenju na kitajskih avtomobilskih trgih.
Gre za precej edinstven motor saj ga je nemogoฤe uvrstiti med vrstne motorje, hkrati pa tudi med motorje zasnove V. Valji v omenjenem motorju namreฤ niso razvrลกฤeni v isto linijo, paฤ pa v dve liniji, a pod kotom med 10,5 in 15 stopnjami. Razmak je torej tako majhen, da se vsi valji nahajajo v enem bloku, ventili pa v eni motorni glavo. Hkrati je motor precej kompakten, saj je razdalja med dvema valjema v isti liniji nekoliko manjลกa od premera enega valja, ki se nahaja v vzporedni liniji.
Takลกna zasnova je Volkswagnu omogoฤala, za motor postavi preฤno tudi v svoje kompaktne modele. Tako je bil eden prvih modelov, ki je prejel omenjeni motor ลกportni in danes zelo cenjeni kupe, Corrado. Prva razliฤica motorja je imela ลกe prostornino 2,8 litra in 12-ventilsko zasnovo (po dva ventila na valj) in moฤ 128 kilovatov oziroma 172 konjev. Corrado si je omenjeni motor delil s Passatom, kasneje pa tudi z Golfom tretje generacije, ki je nosil oznako VR6.
A inลพenirji niso prenehali z razvojem motorja. Hitro je sledila poveฤava prostornine za dodaten deciliter in prirastek moฤi na 140 kilovatov oziroma 188 konjev. Motor je ob tem sluลพil tudi kot osnova leta 1997 predstavljenemu petvaljniku z oznako VR5, tri leta kasneje pa je priลกla ลกe 24-valjna izvedba s ลกtirimi ventili na valj. Ta je ponudila ลกe dodatnih 10 kilovatov moฤ, a je bila rezervirana zgolj za evropske trge.
Zares zaลพivel pa je VR6 ลกele po letu 2000, ko je dobil naslednjo nadgradnjo. Njegova prostornina je narasla na 3,2 litra, moฤ pa na med 221 in 247 konjev oziroma 165 in 184 kilovatov. Zanj so se namreฤ zaฤeli zanimati tudi drugi proizvajalci. ฤe so prvo izvedbo pri Volkswagnu vgradili v ลพe navedene modele, poleg tega pa tudi v Sharana in celo Mercedes-Benz razred V, so sedaj zanj zanimanje izrazili tudi pri Audiju in Porscheju.
Svoje mesto je tako naลกel v modelih TT in A3, Volkswagnih Phaeton in Passat in celo Porsche Cayennu. Zadnji trije modeli so omenjeni motor dobili v najveฤji, 3,6-litrski izvedbi z 220 kilovati ali 299 konji moฤi. Ta se je iz Evrope poslovila leta 2018, ko je iz proizvodnje odลกla druga generacija modela Cayenne. Medtem je na ameriลกkem in kitajskem trgu ostal prisoten v kriลพancih Teramont in Talagon, a se je sedaj poslovil tudi iz njiju.
Vseeno pa je dediลกฤina motorja VR6 ลกe precej veฤja. Enako zasnovo so namreฤ znotraj koncerna uporabili tudi v osem- 12- in celo 16-valjnih motorjih najbolj prestiลพnih znamk koncerna, tudi pri Bentleyju in Bugattiju, kjer je 16-valjnik krasil motorni prostor modelov Veyron, Chiron, Divo in Centodieci. Zato gre brez dvoma za pravi inลพenirski dragulj, ki bi ga bilo vredno uvrstiti v svojo garaลพo. Tam ga lahko imate tudi z naลกo pomoฤjo. Kontaktirajte nas in poiskali vam bomo vaลก dragulj, najsi bo to Golf R32, Passat R36, Porsche Cayenne ali pa kak Bentley.
Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letoลกnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi obฤutki. V devetih mesecih so namreฤ prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 veฤ kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeleลพili tudi 635 milijonov evrov prihodkov in na medletni ravni prihodke podvojili.
Ob pozitivnih rezultatih so pri Lotusu predstavili tudi obogateno ponudbo modela Emira, njihovega osrednjega prodajnega aduta med klasiฤnimi ลกportniki. Ponudbo modela bodo tako tvorile tri razliฤice z imeni Turbo, Turbo SE in pa V6. S poimenovanjem prvega se pri Lotusu klanjajo legendarnemu modelu Esprit z zaฤetka 80. let prejลกnjega stoletja. Ta je bil namreฤ eden izmed prvih ลกportnih avtomobilov na svetu, ki je imel pod motornim pokrovom skrito turbo puhalo.
Prav izvedba Turbo SE bo na nek naฤin najbolj razburljiva. Avtomobil bo namreฤ opremljen z relativno majhnim, dvolitrskim motorjem, po zaslugi prisilnega polnjenja pa bo vseeno proizvedel kar 400 konjev moฤi, 40 veฤ kot izvedba Turbo. To bo zadoลกฤalo, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro pospeลกil v ลกtirih sekundah, najviลกja hitrost pa bo znaลกala 290 kilometrov na uro. Tako izvedba Turbo, kot Turbo SE bosta sicer imeli na voljo osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Izvedba V6 bo na drugi strani nekaj povsem drugaฤnega. 3,5-litrski ลกestvaljnik znamke proizvajalca Toyota namreฤ ob pomoฤi kompresorja proizvedel prav toliko moฤi kot razliฤica Turbo SE, vendar pa gre za nekoliko bolj umirjen motor, po godu voznikom stare ลกole. Nenazadnje ga bo mogoฤe opremiti z ลพe omenjenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ali pa tudi ลกeststopenjskim roฤnim menjalnikom.
Ob tem pa bo izvedba V6 ลพe na prvi pogled nekoliko drugaฤna, kot obe ostali izvedbi. Pod platiลกฤi, na katera bodo nameลกฤene pnevmatike Goodyear Eagle F1 SuperSport, se bodo namreฤ skrivali veฤji dvodelni zavorni diski z luknjami in reลพami za laลพje odvajanje toplote. Hkrati po vozniku na voljo drugaฤno vzmetenje, izvedenke z roฤnim menjalnikom pa bodo imele na zadnji osi diferencial z omejenim zdrsom. Pika na i pa bodo tudi nekateri dodatki v kabini.
Razลกirjena oziroma prenovljena ponudba modela Emira pa je na nek naฤin napoved precej bolj obseลพnih sprememb v strategiji znamke. Doslej je namreฤ veljal naฤrt, da bodo pri Lotusu z letom 2028 prenehali proizvajati avtomobile s klasiฤnimi motorji z notranjim zgorevanjem. A ฤeprav so med trenutnimi ลกtirimi modeli v ponudbi kar trije elektriฤno gnani, so pri Lotusu sprejeli odloฤitev, da bodo klasiฤne motorje obdrลพali vsaj ลกe nekaj ฤasa.
#image_title
Zavedajo se namreฤ, da kupci ลกportnih avtomobilov ลกe niso pripravljeni na izkljuฤno elektriฤne avtomobile, na kar kaลพe tudi trg, in kar je nenazadnje priznal tudi Mate Rimac. Avtor Rimac Nevere, ki je neposredno odgovoren za to, da je tudi Bugatti sprejel odloฤitev, da namesto elektriฤnega avtomobila predstavi vsaj ลกe enega bencinsko gnanega hiperลกportnika.
A elektriki oziroma elektrifikaciji se pri Lotusu vseeno ne bodo povsem odpovedali. V prihodnosti namreฤ naฤrtujejo povsem klasiฤne motorje nadomestiti s prikljuฤnimi hibridi, ki pa bodo prinaลกali zmogljivosti, kakลกnih danes ลกe ne poznamo. Tako naj bi prinesli polnilno infrastrukturo z 900-voltno platformo, kar naj bi omogoฤalo izredno hitro polnjenje, hkrati pa raฤunajo na to, da bi avtomobil omogoฤal do tisoฤ kilometrov skupne avtonomije.
ฤe bodo takลกne naฤrte uresniฤili, potem gre priฤakovati, da se bodo pri Lotusu povezali s partnerji iz skupine Geely, znotraj katere je med drugim tudi Volvo. ล e bolj zanimivo pa bo na drugi strani podjetje Horse, gre za skupni projekt Geelyja in Renault. Mlado podjetje se bo namreฤ v prihodnjih letih specializiralo za proizvodnjo in razvoj klasiฤnih ter hibridnih pogonskih sklopov, tako za podjetja znotraj obeh skupin, kot tudi za zunanje partnerje.
Lotus vsekakor velja za eno bolj unikatnih znamk, ki je poznana pravim avtomobilskim poznavalcem in ljubiteljem dirkanja. Nenazadnje so velik peฤat pustili tudi v F1, vselej pa so njihovi avtomobili veljali za ene izmed redkejลกih, pa tudi najbolj prvinskih. ฤe si torej ลพelite zapeljati svojega in uลพivati v zavojih, sledite povezavi in nas kontaktirajte. Pomagali bomo poiskati takลกnega ki bo povsem ustrezal vaลกim ลพeljam.
Starodobni avtomobili so naฤeloma vsi avtomobili, ki so starejลกi od 30 let. A to ne velja povsem, saj morajo ti avtomobili zadoลกฤati tudi nekaterim drugim zahtevam. Ti avtomobili motrajo biti namreฤ v stanju, iz katerega je razvidno, da so namenjeni nadaljnji uporabi, s tem pa vzdrลพevanju tehniฤne dediลกฤine. Tako morajo biti pred pridobitvijo statusa starodobnega vozila tehniฤno izpravni in brez veฤjih poลกkodb.
Mednarodna organizacija starodobnih vozil FIVA opredeljuje ลกtiri razrede avtomobilov, za katere je mogoฤe pridobiti status starodobnika:
Ali vozilo zadostuje enemu izmed ลกtirih razredov v Sloveniji ugotavljata dve organizaciji, Slovenska veteranska avto-moto zveza in pa Zveza SVS-Starodobna vozila Slovenije. Ob tem za starodobna vozila, ki nikoli niso namenjena vsakodnevni uporabi, velja, da so opraviฤena do 90-odstotnega popusta pri plaฤilu letnega nadomestila za uporabo cest in obveznega zavarovanja.
Seveda pa je mogoฤe certifikat za starodobno vozilo pridobiti tudi za vsa vozila iz uvoza, ki so pri tem upraviฤena ลกe do ene ugodnosti in sicer plaฤila Davka na motorna vozila. Res pa je, da je potrebno pristojnemu organu vseeno oddati vlogo oziroma napoved za odmero DMV, organ pa nato izda sklep o oprostitvi plaฤila davka.
Za vse postopke, povezane z odmero davka, kakor tudi za uvoz starodobnih (in novih) vozil lahko poskrbimo tudi pri Autobrokerju. Nudimo vam iskanje starodobnih vozil po vaลกih ลพeljah, uvoz le tega in pa, kot ลพe reฤeno, ureditev birokratskih podrobnosti. Veฤ o storitvi uvoza vozil pa si preberite na tej povezavi.
Vsakoletno sreฤanje prestiลพnih klasiฤnih in konceptnih novih avtomobilov Concours d' ellegance Ville d' Este na obali jezera Como v Italiji je eden bolj pomembnih dogodkov za nemลกki BMW. Bavarska znamka je namreฤ tam v zadnjih letih predstavila kar nekaj razliฤnih konceptov. Med bolj odmevnimi je bil pred dvema letoma reinkarnacija legendarnega 3.0 CSL, kateremu so tedaj namenili malosreijsko proizvodnjo peลกฤice vozil s ceno 750 tisoฤ evrov. Na podoben odziv kot omenjeni ลกportnik je letos naletel tudi koncept Skytop in tudi slednji bo sedaj doลพivel enako usodo.
Avtomobil, pravi roadster se oblikovno ne zgleduje po nobenem do sedaj znanem modelu, z ostrimi in ravnimi linijami pa vseeno nekoliko spominja na ลกportne avtomobile iz 70. let. Ob tem so mu, nevsakdanje za BMW-jeve kabriolete, namenili streลกni lok za obema sedeลพema, ki sluลพi za varnost v primeru prevraฤanja, hkrati pa daje avtomobilu ลกe nekoliko bolj edinstveno linijo.
Boฤna linija je sicer po zaslugi dolgega sprednjega dela, pa tudi podaljลกanega zadka, ki za zaznamuje izrazit previs preko zadnjih koles, precej uravnoteลพena. Pozornost si ob tem zasluลพijo krilca na zadnjem robu vrat, ki nadomeลกฤajo klasiฤne roฤaje za odpiranje vrat. Sicer pa elegantno zunanjost zaznamujejo tudi izredno tanki ลพarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila.
ยปBMW Skytop je oblikovan resniฤno eksotiฤno in predstavlja kombinacijo vozniลกke dinamike ter elegance na najviลกji ravni. Da smo na koncu lahko razkrili oziroma napovedali izdelavo maloserijske razliฤice vozila je prava uresniฤitev sanj,ยซ je dejal Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja skupine BMW na nedavnem dogodku v Italiji, kjer je bila napovedana proizvodnja avtomobila. Ta bo sicer omejena na zgolj 50 vozil, prav vsa pa so bila ลพe prodana ลกe pred dejansko napovedjo proizvodnje. Tudi zato je cena avtomobila, ki na nek naฤin predstavlja nadaljevanje zgodbe modelov Z8 ter 507, ostala skrivnost.
Sicer pa ลพe omenjeni elegantni karoseriji sledi tudi precej klasiฤno oblikovana, ฤeprav s tehnologijo dobro napolnjena kabina, ki se v lepem vremenu nastavlja soncu, v slabem pa skriva pod platneno mehko ali dvodelno snemljivo trdo streho. Ta je namreฤ odeta v obilico usnja, vselej pa je odeta v eno barvo, kar poudarja umirjenost in eleganco. Konฤno podobo nato zakljuฤujejo ลกtevilni kristali nameลกฤeni na razliฤne komponente kabine.
Tako kot je podoba avtomobila precej klasiฤna, tako je klasiฤen tudi pogon. Pod motornim pokrovom se bo namreฤ skrival ลพe dodobra poznan 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbinama. Konkretno, gre za enako aplikacijo, kot jo najdemo v modelu M8 competition, kar pomeni635 konjev ali 460 kilovatov moฤi, ki se prenaลกa na vsa ลกtiri kolesa. Tako bo avtomobil do 100 kilometrov lahko pospeลกil v zgolj 3,3 sekunde. Najviลกja hitrost medtem ostaja neznana.
#image_title
ฤeprav je maloserijski Skytop ลพe naลกel vseh 50 lastnikov โ pri ฤemer je bilo interesentov zagotovo ลกe precej veฤ โ pa bo zagotovo slej kot prej kakลกen izmed njih, verjetno za nekoliko viลกji znesek, iskal novega lastnika. Morda ga tudi uspemo poiskati. Do tedaj pa vas vabimo, da na tej povezavi preverite vozila znamke BMW, ki vam jih ponujamo v najem: za en dan, vikend, mesec dni, ali tudi kaj dlje.