...

Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je ลกe en nekoliko ลพalosten teden. Po 34 letih se je namreฤ iz proizvodnje poslovil legendarni ลกestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v zaฤetku 90. let prejลกnjega stoletja in ฤeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj nismo veฤ sliลกali, so ga pri Volkswagnu ohranjali pri ลพivljenju na kitajskih avtomobilskih trgih.

Gre za precej edinstven motor saj ga je nemogoฤe uvrstiti med vrstne motorje, hkrati pa tudi med motorje zasnove V. Valji v omenjenem motorju namreฤ niso razvrลกฤeni v isto linijo, paฤ pa v dve liniji, a pod kotom med 10,5 in 15 stopnjami. Razmak je torej tako majhen, da se vsi valji nahajajo v enem bloku, ventili pa v eni motorni glavo. Hkrati je motor precej kompakten, saj je razdalja med dvema valjema v isti liniji nekoliko manjลกa od premera enega valja, ki se nahaja v vzporedni liniji.

Takลกna zasnova je Volkswagnu omogoฤala, za motor postavi preฤno tudi v svoje kompaktne modele. Tako je bil eden prvih modelov, ki je prejel omenjeni motor ลกportni in danes zelo cenjeni kupe, Corrado. Prva razliฤica motorja je imela ลกe prostornino 2,8 litra in 12-ventilsko zasnovo (po dva ventila na valj) in moฤ 128 kilovatov oziroma 172 konjev. Corrado si je omenjeni motor delil s Passatom, kasneje pa tudi z Golfom tretje generacije, ki je nosil oznako VR6.

Moฤ je rasla, nastal je tudi petvaljnik

A inลพenirji niso prenehali z razvojem motorja. Hitro je sledila poveฤava prostornine za dodaten deciliter in prirastek moฤi na 140 kilovatov oziroma 188 konjev. Motor je ob tem sluลพil tudi kot osnova leta 1997 predstavljenemu petvaljniku z oznako VR5, tri leta kasneje pa je priลกla ลกe 24-valjna izvedba s ลกtirimi ventili na valj. Ta je ponudila ลกe dodatnih 10 kilovatov moฤ, a je bila rezervirana zgolj za evropske trge.

Zares zaลพivel pa je VR6 ลกele po letu 2000, ko je dobil naslednjo nadgradnjo. Njegova prostornina je narasla na 3,2 litra, moฤ pa na med 221 in 247 konjev oziroma 165 in 184 kilovatov. Zanj so se namreฤ zaฤeli zanimati tudi drugi proizvajalci. ฤŒe so prvo izvedbo pri Volkswagnu vgradili v ลพe navedene modele, poleg tega pa tudi v Sharana in celo Mercedes-Benz razred V, so sedaj zanj zanimanje izrazili tudi pri Audiju in Porscheju.

Svoje mesto je tako naลกel v modelih TT in A3, Volkswagnih Phaeton in Passat in celo Porsche Cayennu. Zadnji trije modeli so omenjeni motor dobili v najveฤji, 3,6-litrski izvedbi z 220 kilovati ali 299 konji moฤi. Ta se je iz Evrope poslovila leta 2018, ko je iz proizvodnje odลกla druga generacija modela Cayenne. Medtem je na ameriลกkem in kitajskem trgu ostal prisoten v kriลพancih Teramont in Talagon, a se je sedaj poslovil tudi iz njiju.

Vseeno pa je dediลกฤina motorja VR6 ลกe precej veฤja. Enako zasnovo so namreฤ znotraj koncerna uporabili tudi v osem- 12- in celo 16-valjnih motorjih najbolj prestiลพnih znamk koncerna, tudi pri Bentleyju in Bugattiju, kjer je 16-valjnik krasil motorni prostor modelov Veyron, Chiron, Divo in Centodieci. Zato gre brez dvoma za pravi inลพenirski dragulj, ki bi ga bilo vredno uvrstiti v svojo garaลพo. Tam ga lahko imate tudi z naลกo pomoฤjo. Kontaktirajte nas in poiskali vam bomo vaลก dragulj, najsi bo to Golf R32, Passat R36, Porsche Cayenne ali pa kak Bentley.

Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letoลกnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi obฤutki. V devetih mesecih so namreฤ prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 veฤ kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeleลพili tudi 635 milijonov evrov prihodkov in na medletni ravni prihodke podvojili.

Ob pozitivnih rezultatih so pri Lotusu predstavili tudi obogateno ponudbo modela Emira, njihovega osrednjega prodajnega aduta med klasiฤnimi ลกportniki. Ponudbo modela bodo tako tvorile tri razliฤice z imeni Turbo, Turbo SE in pa V6. S poimenovanjem prvega se pri Lotusu klanjajo legendarnemu modelu Esprit z zaฤetka 80. let prejลกnjega stoletja. Ta je bil namreฤ eden izmed prvih ลกportnih avtomobilov na svetu, ki je imel pod motornim pokrovom skrito turbo puhalo.

Emira Turbo kot poklon Espritu Turbo

Prav izvedba Turbo SE bo na nek naฤin najbolj razburljiva. Avtomobil bo namreฤ opremljen z relativno majhnim, dvolitrskim motorjem, po zaslugi prisilnega polnjenja pa bo vseeno proizvedel kar 400 konjev moฤi, 40 veฤ kot izvedba Turbo. To bo zadoลกฤalo, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro pospeลกil v ลกtirih sekundah, najviลกja hitrost pa bo znaลกala 290 kilometrov na uro. Tako izvedba Turbo, kot Turbo SE bosta sicer imeli na voljo osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Izvedba V6 bo na drugi strani nekaj povsem drugaฤnega. 3,5-litrski ลกestvaljnik znamke proizvajalca Toyota namreฤ ob pomoฤi kompresorja proizvedel prav toliko moฤi kot razliฤica Turbo SE, vendar pa gre za nekoliko bolj umirjen motor, po godu voznikom stare ลกole. Nenazadnje ga bo mogoฤe opremiti z ลพe omenjenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ali pa tudi ลกeststopenjskim roฤnim menjalnikom.

Ob tem pa bo izvedba V6 ลพe na prvi pogled nekoliko drugaฤna, kot obe ostali izvedbi. Pod platiลกฤi, na katera bodo nameลกฤene pnevmatike Goodyear Eagle F1 SuperSport, se bodo namreฤ skrivali veฤji dvodelni zavorni diski z luknjami in reลพami za laลพje odvajanje toplote. Hkrati po vozniku na voljo drugaฤno vzmetenje, izvedenke z roฤnim menjalnikom pa bodo imele na zadnji osi diferencial z omejenim zdrsom. Pika na i pa bodo tudi nekateri dodatki v kabini.

Namesto elektrike prikljuฤni hibridi

Razลกirjena oziroma prenovljena ponudba modela Emira pa je na nek naฤin napoved precej bolj obseลพnih sprememb v strategiji znamke. Doslej je namreฤ veljal naฤrt, da bodo pri Lotusu z letom 2028 prenehali proizvajati avtomobile s klasiฤnimi motorji z notranjim zgorevanjem. A ฤeprav so med trenutnimi ลกtirimi modeli v ponudbi kar trije elektriฤno gnani, so pri Lotusu sprejeli odloฤitev, da bodo klasiฤne motorje obdrลพali vsaj ลกe nekaj ฤasa.

#image_title

Zavedajo se namreฤ, da kupci ลกportnih avtomobilov ลกe niso pripravljeni na izkljuฤno elektriฤne avtomobile, na kar kaลพe tudi trg, in kar je nenazadnje priznal tudi Mate Rimac. Avtor Rimac Nevere, ki je neposredno odgovoren za to, da je tudi Bugatti sprejel odloฤitev, da namesto elektriฤnega avtomobila predstavi vsaj ลกe enega bencinsko gnanega hiperลกportnika.

A elektriki oziroma elektrifikaciji se pri Lotusu vseeno ne bodo povsem odpovedali. V prihodnosti namreฤ naฤrtujejo povsem klasiฤne motorje nadomestiti s prikljuฤnimi hibridi, ki pa bodo prinaลกali zmogljivosti, kakลกnih danes ลกe ne poznamo. Tako naj bi prinesli polnilno infrastrukturo z 900-voltno platformo, kar naj bi omogoฤalo izredno hitro polnjenje, hkrati pa raฤunajo na to, da bi avtomobil omogoฤal do tisoฤ kilometrov skupne avtonomije.

ฤŒe bodo takลกne naฤrte uresniฤili, potem gre priฤakovati, da se bodo pri Lotusu povezali s partnerji iz skupine Geely, znotraj katere je med drugim tudi Volvo. ล e bolj zanimivo pa bo na drugi strani podjetje Horse, gre za skupni projekt Geelyja in Renault. Mlado podjetje se bo namreฤ v prihodnjih letih specializiralo za proizvodnjo in razvoj klasiฤnih ter hibridnih pogonskih sklopov, tako za podjetja znotraj obeh skupin, kot tudi za zunanje partnerje.

Lotus vsekakor velja za eno bolj unikatnih znamk, ki je poznana pravim avtomobilskim poznavalcem in ljubiteljem dirkanja. Nenazadnje so velik peฤat pustili tudi v F1, vselej pa so njihovi avtomobili veljali za ene izmed redkejลกih, pa tudi najbolj prvinskih. ฤŒe si torej ลพelite zapeljati svojega in uลพivati v zavojih, sledite povezavi in nas kontaktirajte. Pomagali bomo poiskati takลกnega ki bo povsem ustrezal vaลกim ลพeljam.

Starodobni avtomobili so naฤeloma vsi avtomobili, ki so starejลกi od 30 let. A to ne velja povsem, saj morajo ti avtomobili zadoลกฤati tudi nekaterim drugim zahtevam. Ti avtomobili motrajo biti namreฤ v stanju, iz katerega je razvidno, da so namenjeni nadaljnji uporabi, s tem pa vzdrลพevanju tehniฤne dediลกฤine. Tako morajo biti pred pridobitvijo statusa starodobnega vozila tehniฤno izpravni in brez veฤjih poลกkodb.

Mednarodna organizacija starodobnih vozil FIVA opredeljuje ลกtiri razrede avtomobilov, za katere je mogoฤe pridobiti status starodobnika:

Popust za registracijo in zavarovanje

Ali vozilo zadostuje enemu izmed ลกtirih razredov v Sloveniji ugotavljata dve organizaciji, Slovenska veteranska avto-moto zveza in pa Zveza SVS-Starodobna vozila Slovenije. Ob tem za starodobna vozila, ki nikoli niso namenjena vsakodnevni uporabi, velja, da so opraviฤena do 90-odstotnega popusta pri plaฤilu letnega nadomestila za uporabo cest in obveznega zavarovanja.

Seveda pa je mogoฤe certifikat za starodobno vozilo pridobiti tudi za vsa vozila iz uvoza, ki so pri tem upraviฤena ลกe do ene ugodnosti in sicer plaฤila Davka na motorna vozila. Res pa je, da je potrebno pristojnemu organu vseeno oddati vlogo oziroma napoved za odmero DMV, organ pa nato izda sklep o oprostitvi plaฤila davka.

Za vse postopke, povezane z odmero davka, kakor tudi za uvoz starodobnih (in novih) vozil lahko poskrbimo tudi pri Autobrokerju. Nudimo vam iskanje starodobnih vozil po vaลกih ลพeljah, uvoz le tega in pa, kot ลพe reฤeno, ureditev birokratskih podrobnosti. Veฤ o storitvi uvoza vozil pa si preberite na tej povezavi.

Vsakoletno sreฤanje prestiลพnih klasiฤnih in konceptnih novih avtomobilov Concours d' ellegance Ville d' Este na obali jezera Como v Italiji je eden bolj pomembnih dogodkov za nemลกki BMW. Bavarska znamka je namreฤ tam v zadnjih letih predstavila kar nekaj razliฤnih konceptov. Med bolj odmevnimi je bil pred dvema letoma reinkarnacija legendarnega 3.0 CSL, kateremu so tedaj namenili malosreijsko proizvodnjo peลกฤice vozil s ceno 750 tisoฤ evrov. Na podoben odziv kot omenjeni ลกportnik je letos naletel tudi koncept Skytop in tudi slednji bo sedaj doลพivel enako usodo.

Avtomobil, pravi roadster se oblikovno ne zgleduje po nobenem do sedaj znanem modelu, z ostrimi in ravnimi linijami pa vseeno nekoliko spominja na ลกportne avtomobile iz 70. let. Ob tem so mu, nevsakdanje za BMW-jeve kabriolete, namenili streลกni lok za obema sedeลพema, ki sluลพi za varnost v primeru prevraฤanja, hkrati pa daje avtomobilu ลกe nekoliko bolj edinstveno linijo.

Boฤna linija je sicer po zaslugi dolgega sprednjega dela, pa tudi podaljลกanega zadka, ki za zaznamuje izrazit previs preko zadnjih koles, precej uravnoteลพena. Pozornost si ob tem zasluลพijo krilca na zadnjem robu vrat, ki nadomeลกฤajo klasiฤne roฤaje za odpiranje vrat. Sicer pa elegantno zunanjost zaznamujejo tudi izredno tanki ลพarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila.

Nadaljevanje dveh klasikov iz (pol)pretekle zgodovine

ยปBMW Skytop je oblikovan resniฤno eksotiฤno in predstavlja kombinacijo vozniลกke dinamike ter elegance na najviลกji ravni. Da smo na koncu lahko razkrili oziroma napovedali izdelavo maloserijske razliฤice vozila je prava uresniฤitev sanj,ยซ je dejal Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja skupine BMW na nedavnem dogodku v Italiji, kjer je bila napovedana proizvodnja avtomobila. Ta bo sicer omejena na zgolj 50 vozil, prav vsa pa so bila ลพe prodana ลกe pred dejansko napovedjo proizvodnje. Tudi zato je cena avtomobila, ki na nek naฤin predstavlja nadaljevanje zgodbe modelov Z8 ter 507, ostala skrivnost.

Sicer pa ลพe omenjeni elegantni karoseriji sledi tudi precej klasiฤno oblikovana, ฤeprav s tehnologijo dobro napolnjena kabina, ki se v lepem vremenu nastavlja soncu, v slabem pa skriva pod platneno mehko ali dvodelno snemljivo trdo streho. Ta je namreฤ odeta v obilico usnja, vselej pa je odeta v eno barvo, kar poudarja umirjenost in eleganco. Konฤno podobo nato zakljuฤujejo ลกtevilni kristali nameลกฤeni na razliฤne komponente kabine.

Tako kot je podoba avtomobila precej klasiฤna, tako je klasiฤen tudi pogon. Pod motornim pokrovom se bo namreฤ skrival ลพe dodobra poznan 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbinama. Konkretno, gre za enako aplikacijo, kot jo najdemo v modelu M8 competition, kar pomeni635 konjev ali 460 kilovatov moฤi, ki se prenaลกa na vsa ลกtiri kolesa. Tako bo avtomobil do 100 kilometrov lahko pospeลกil v zgolj 3,3 sekunde. Najviลกja hitrost medtem ostaja neznana.

#image_title

ฤŒeprav je maloserijski Skytop ลพe naลกel vseh 50 lastnikov โ€“ pri ฤemer je bilo interesentov zagotovo ลกe precej veฤ โ€“ pa bo zagotovo slej kot prej kakลกen izmed njih, verjetno za nekoliko viลกji znesek, iskal novega lastnika. Morda ga tudi uspemo poiskati. Do tedaj pa vas vabimo, da na tej povezavi preverite vozila znamke BMW, ki vam jih ponujamo v najem: za en dan, vikend, mesec dni, ali tudi kaj dlje.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.