Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letoลกnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi obฤutki. V devetih mesecih so namreฤ prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 veฤ kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeleลพili tudi 635 milijonov evrov prihodkov in na medletni ravni prihodke podvojili.
Ob pozitivnih rezultatih so pri Lotusu predstavili tudi obogateno ponudbo modela Emira, njihovega osrednjega prodajnega aduta med klasiฤnimi ลกportniki. Ponudbo modela bodo tako tvorile tri razliฤice z imeni Turbo, Turbo SE in pa V6. S poimenovanjem prvega se pri Lotusu klanjajo legendarnemu modelu Esprit z zaฤetka 80. let prejลกnjega stoletja. Ta je bil namreฤ eden izmed prvih ลกportnih avtomobilov na svetu, ki je imel pod motornim pokrovom skrito turbo puhalo.
Prav izvedba Turbo SE bo na nek naฤin najbolj razburljiva. Avtomobil bo namreฤ opremljen z relativno majhnim, dvolitrskim motorjem, po zaslugi prisilnega polnjenja pa bo vseeno proizvedel kar 400 konjev moฤi, 40 veฤ kot izvedba Turbo. To bo zadoลกฤalo, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro pospeลกil v ลกtirih sekundah, najviลกja hitrost pa bo znaลกala 290 kilometrov na uro. Tako izvedba Turbo, kot Turbo SE bosta sicer imeli na voljo osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Izvedba V6 bo na drugi strani nekaj povsem drugaฤnega. 3,5-litrski ลกestvaljnik znamke proizvajalca Toyota namreฤ ob pomoฤi kompresorja proizvedel prav toliko moฤi kot razliฤica Turbo SE, vendar pa gre za nekoliko bolj umirjen motor, po godu voznikom stare ลกole. Nenazadnje ga bo mogoฤe opremiti z ลพe omenjenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ali pa tudi ลกeststopenjskim roฤnim menjalnikom.
Ob tem pa bo izvedba V6 ลพe na prvi pogled nekoliko drugaฤna, kot obe ostali izvedbi. Pod platiลกฤi, na katera bodo nameลกฤene pnevmatike Goodyear Eagle F1 SuperSport, se bodo namreฤ skrivali veฤji dvodelni zavorni diski z luknjami in reลพami za laลพje odvajanje toplote. Hkrati po vozniku na voljo drugaฤno vzmetenje, izvedenke z roฤnim menjalnikom pa bodo imele na zadnji osi diferencial z omejenim zdrsom. Pika na i pa bodo tudi nekateri dodatki v kabini.
Razลกirjena oziroma prenovljena ponudba modela Emira pa je na nek naฤin napoved precej bolj obseลพnih sprememb v strategiji znamke. Doslej je namreฤ veljal naฤrt, da bodo pri Lotusu z letom 2028 prenehali proizvajati avtomobile s klasiฤnimi motorji z notranjim zgorevanjem. A ฤeprav so med trenutnimi ลกtirimi modeli v ponudbi kar trije elektriฤno gnani, so pri Lotusu sprejeli odloฤitev, da bodo klasiฤne motorje obdrลพali vsaj ลกe nekaj ฤasa.
#image_title
Zavedajo se namreฤ, da kupci ลกportnih avtomobilov ลกe niso pripravljeni na izkljuฤno elektriฤne avtomobile, na kar kaลพe tudi trg, in kar je nenazadnje priznal tudi Mate Rimac. Avtor Rimac Nevere, ki je neposredno odgovoren za to, da je tudi Bugatti sprejel odloฤitev, da namesto elektriฤnega avtomobila predstavi vsaj ลกe enega bencinsko gnanega hiperลกportnika.
A elektriki oziroma elektrifikaciji se pri Lotusu vseeno ne bodo povsem odpovedali. V prihodnosti namreฤ naฤrtujejo povsem klasiฤne motorje nadomestiti s prikljuฤnimi hibridi, ki pa bodo prinaลกali zmogljivosti, kakลกnih danes ลกe ne poznamo. Tako naj bi prinesli polnilno infrastrukturo z 900-voltno platformo, kar naj bi omogoฤalo izredno hitro polnjenje, hkrati pa raฤunajo na to, da bi avtomobil omogoฤal do tisoฤ kilometrov skupne avtonomije.
ฤe bodo takลกne naฤrte uresniฤili, potem gre priฤakovati, da se bodo pri Lotusu povezali s partnerji iz skupine Geely, znotraj katere je med drugim tudi Volvo. ล e bolj zanimivo pa bo na drugi strani podjetje Horse, gre za skupni projekt Geelyja in Renault. Mlado podjetje se bo namreฤ v prihodnjih letih specializiralo za proizvodnjo in razvoj klasiฤnih ter hibridnih pogonskih sklopov, tako za podjetja znotraj obeh skupin, kot tudi za zunanje partnerje.
Lotus vsekakor velja za eno bolj unikatnih znamk, ki je poznana pravim avtomobilskim poznavalcem in ljubiteljem dirkanja. Nenazadnje so velik peฤat pustili tudi v F1, vselej pa so njihovi avtomobili veljali za ene izmed redkejลกih, pa tudi najbolj prvinskih. ฤe si torej ลพelite zapeljati svojega in uลพivati v zavojih, sledite povezavi in nas kontaktirajte. Pomagali bomo poiskati takลกnega ki bo povsem ustrezal vaลกim ลพeljam.
Pri Porscheju so se odzvali na trenutno situacijo na podroฤju pogonskih reลกitev novih avtomobilov. Znamka, ki v zadnjem obdobju vse veฤ poudarka namenja elektrifikaciji - elektriฤnemu Taycanu je sledil Macan, naslednji elektriฤni model v ponudbi pa bo Boxster - je namreฤ razkrila, da vseeno ลกe ne nameravajo opustiti razvoja klasiฤnih motorjev.
O tem so sicer v zadnjih letih govorili ลพe veฤkrat, tudi v povezavi z modelom 911. Ta naj bi bil namreฤ zadnji, ki bo, ฤe sploh, doลพivel prehod v elektriฤno dobo. Sedaj pa v Stuttgartu priznavajo, da se naฤrti glede elektrifikacije ne odvijajo po naฤrtih, ฤeprav cilja elektrifikacije 80 odstotkov vseh novih avtomobilov do konca desetletja ลกe niso opustili.
Kot je razkril Lutz Meschke, finanฤni direktor znamke Porsche, se tudi Porsche sreฤuje z zahtevno situacijo na Kitajskem ter (pre)poฤasno elektrifikacijo v Severni Ameriki in Evropi. Na drugi strani opaลพa, da se vse veฤ kupcev prestiลพnih vozil na omenjenih trgih odloฤa za nakup bencinsko gnanih ลกportnikov. In temu trendu bodo sledili tudi sami.
Kot je razkril v nadaljevanju novinarske konference, bo vodstvo znamke zato oddelku za raziskave in razvoj dalo proste roke pri razvoju nove generacije klasiฤnih motorjev, hkrati pa tudi povezanih opcij, kot so prikljuฤni hibridi in podobno. Toฤnih informacij o prihodnosti pogonskih sklopov oziroma naฤrtih pa vendarle ลกe ni.
Ob tem se pojavljajo ugibanja, kaj to pomeni za prihodnje in obstojeฤe modele. Zdi se, da bodo modeli Taycan, Macan (zgrajen na namenski platformi za elektriฤne avtomobile) in Boxster (ki dobi zamenjavo s prihodnjim letom) ostali elektriฤno gnani, enako naj bi veljalo tudi za prihajajoฤega elektriฤnega kriลพanca s tremi vrstami.
Na drugi strani pa naj bi tako Panamera kot tudi Cayenne vsaj ลกe nekaj let obdrลพala klasiฤne pogonske sklope - elektrifikacija za omenjena modela, kakor tudi 911 ลกe ni predvidena in verjetno ob Porschejevem delu na podroฤju razvoja sintetiฤnih goriv do tega tudi ne bo priลกlo.