...

Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letoลกnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi obฤutki. V devetih mesecih so namreฤ prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 veฤ kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeleลพili tudi 635 milijonov evrov prihodkov in na medletni ravni prihodke podvojili.

Ob pozitivnih rezultatih so pri Lotusu predstavili tudi obogateno ponudbo modela Emira, njihovega osrednjega prodajnega aduta med klasiฤnimi ลกportniki. Ponudbo modela bodo tako tvorile tri razliฤice z imeni Turbo, Turbo SE in pa V6. S poimenovanjem prvega se pri Lotusu klanjajo legendarnemu modelu Esprit z zaฤetka 80. let prejลกnjega stoletja. Ta je bil namreฤ eden izmed prvih ลกportnih avtomobilov na svetu, ki je imel pod motornim pokrovom skrito turbo puhalo.

Emira Turbo kot poklon Espritu Turbo

Prav izvedba Turbo SE bo na nek naฤin najbolj razburljiva. Avtomobil bo namreฤ opremljen z relativno majhnim, dvolitrskim motorjem, po zaslugi prisilnega polnjenja pa bo vseeno proizvedel kar 400 konjev moฤi, 40 veฤ kot izvedba Turbo. To bo zadoลกฤalo, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro pospeลกil v ลกtirih sekundah, najviลกja hitrost pa bo znaลกala 290 kilometrov na uro. Tako izvedba Turbo, kot Turbo SE bosta sicer imeli na voljo osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Izvedba V6 bo na drugi strani nekaj povsem drugaฤnega. 3,5-litrski ลกestvaljnik znamke proizvajalca Toyota namreฤ ob pomoฤi kompresorja proizvedel prav toliko moฤi kot razliฤica Turbo SE, vendar pa gre za nekoliko bolj umirjen motor, po godu voznikom stare ลกole. Nenazadnje ga bo mogoฤe opremiti z ลพe omenjenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ali pa tudi ลกeststopenjskim roฤnim menjalnikom.

Ob tem pa bo izvedba V6 ลพe na prvi pogled nekoliko drugaฤna, kot obe ostali izvedbi. Pod platiลกฤi, na katera bodo nameลกฤene pnevmatike Goodyear Eagle F1 SuperSport, se bodo namreฤ skrivali veฤji dvodelni zavorni diski z luknjami in reลพami za laลพje odvajanje toplote. Hkrati po vozniku na voljo drugaฤno vzmetenje, izvedenke z roฤnim menjalnikom pa bodo imele na zadnji osi diferencial z omejenim zdrsom. Pika na i pa bodo tudi nekateri dodatki v kabini.

Namesto elektrike prikljuฤni hibridi

Razลกirjena oziroma prenovljena ponudba modela Emira pa je na nek naฤin napoved precej bolj obseลพnih sprememb v strategiji znamke. Doslej je namreฤ veljal naฤrt, da bodo pri Lotusu z letom 2028 prenehali proizvajati avtomobile s klasiฤnimi motorji z notranjim zgorevanjem. A ฤeprav so med trenutnimi ลกtirimi modeli v ponudbi kar trije elektriฤno gnani, so pri Lotusu sprejeli odloฤitev, da bodo klasiฤne motorje obdrลพali vsaj ลกe nekaj ฤasa.

#image_title

Zavedajo se namreฤ, da kupci ลกportnih avtomobilov ลกe niso pripravljeni na izkljuฤno elektriฤne avtomobile, na kar kaลพe tudi trg, in kar je nenazadnje priznal tudi Mate Rimac. Avtor Rimac Nevere, ki je neposredno odgovoren za to, da je tudi Bugatti sprejel odloฤitev, da namesto elektriฤnega avtomobila predstavi vsaj ลกe enega bencinsko gnanega hiperลกportnika.

A elektriki oziroma elektrifikaciji se pri Lotusu vseeno ne bodo povsem odpovedali. V prihodnosti namreฤ naฤrtujejo povsem klasiฤne motorje nadomestiti s prikljuฤnimi hibridi, ki pa bodo prinaลกali zmogljivosti, kakลกnih danes ลกe ne poznamo. Tako naj bi prinesli polnilno infrastrukturo z 900-voltno platformo, kar naj bi omogoฤalo izredno hitro polnjenje, hkrati pa raฤunajo na to, da bi avtomobil omogoฤal do tisoฤ kilometrov skupne avtonomije.

ฤŒe bodo takลกne naฤrte uresniฤili, potem gre priฤakovati, da se bodo pri Lotusu povezali s partnerji iz skupine Geely, znotraj katere je med drugim tudi Volvo. ล e bolj zanimivo pa bo na drugi strani podjetje Horse, gre za skupni projekt Geelyja in Renault. Mlado podjetje se bo namreฤ v prihodnjih letih specializiralo za proizvodnjo in razvoj klasiฤnih ter hibridnih pogonskih sklopov, tako za podjetja znotraj obeh skupin, kot tudi za zunanje partnerje.

Lotus vsekakor velja za eno bolj unikatnih znamk, ki je poznana pravim avtomobilskim poznavalcem in ljubiteljem dirkanja. Nenazadnje so velik peฤat pustili tudi v F1, vselej pa so njihovi avtomobili veljali za ene izmed redkejลกih, pa tudi najbolj prvinskih. ฤŒe si torej ลพelite zapeljati svojega in uลพivati v zavojih, sledite povezavi in nas kontaktirajte. Pomagali bomo poiskati takลกnega ki bo povsem ustrezal vaลกim ลพeljam.

Pri Porscheju so se odzvali na trenutno situacijo na podroฤju pogonskih reลกitev novih avtomobilov. Znamka, ki v zadnjem obdobju vse veฤ poudarka namenja elektrifikaciji - elektriฤnemu Taycanu je sledil Macan, naslednji elektriฤni model v ponudbi pa bo Boxster - je namreฤ razkrila, da vseeno ลกe ne nameravajo opustiti razvoja klasiฤnih motorjev.

O tem so sicer v zadnjih letih govorili ลพe veฤkrat, tudi v povezavi z modelom 911. Ta naj bi bil namreฤ zadnji, ki bo, ฤe sploh, doลพivel prehod v elektriฤno dobo. Sedaj pa v Stuttgartu priznavajo, da se naฤrti glede elektrifikacije ne odvijajo po naฤrtih, ฤeprav cilja elektrifikacije 80 odstotkov vseh novih avtomobilov do konca desetletja ลกe niso opustili.

Kot je razkril Lutz Meschke, finanฤni direktor znamke Porsche, se tudi Porsche sreฤuje z zahtevno situacijo na Kitajskem ter (pre)poฤasno elektrifikacijo v Severni Ameriki in Evropi. Na drugi strani opaลพa, da se vse veฤ kupcev prestiลพnih vozil na omenjenih trgih odloฤa za nakup bencinsko gnanih ลกportnikov. In temu trendu bodo sledili tudi sami.

Za nekatere modele elektrika zaenkrat ลพe odpisana

Kot je razkril v nadaljevanju novinarske konference, bo vodstvo znamke zato oddelku za raziskave in razvoj dalo proste roke pri razvoju nove generacije klasiฤnih motorjev, hkrati pa tudi povezanih opcij, kot so prikljuฤni hibridi in podobno. Toฤnih informacij o prihodnosti pogonskih sklopov oziroma naฤrtih pa vendarle ลกe ni.

Ob tem se pojavljajo ugibanja, kaj to pomeni za prihodnje in obstojeฤe modele. Zdi se, da bodo modeli Taycan, Macan (zgrajen na namenski platformi za elektriฤne avtomobile) in Boxster (ki dobi zamenjavo s prihodnjim letom) ostali elektriฤno gnani, enako naj bi veljalo tudi za prihajajoฤega elektriฤnega kriลพanca s tremi vrstami.

Na drugi strani pa naj bi tako Panamera kot tudi Cayenne vsaj ลกe nekaj let obdrลพala klasiฤne pogonske sklope - elektrifikacija za omenjena modela, kakor tudi 911 ลกe ni predvidena in verjetno ob Porschejevem delu na podroฤju razvoja sintetiฤnih goriv do tega tudi ne bo priลกlo.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.