...

Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je ลกe en nekoliko ลพalosten teden. Po 34 letih se je namreฤ iz proizvodnje poslovil legendarni ลกestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v zaฤetku 90. let prejลกnjega stoletja in ฤeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj nismo veฤ sliลกali, so ga pri Volkswagnu ohranjali pri ลพivljenju na kitajskih avtomobilskih trgih.

Gre za precej edinstven motor saj ga je nemogoฤe uvrstiti med vrstne motorje, hkrati pa tudi med motorje zasnove V. Valji v omenjenem motorju namreฤ niso razvrลกฤeni v isto linijo, paฤ pa v dve liniji, a pod kotom med 10,5 in 15 stopnjami. Razmak je torej tako majhen, da se vsi valji nahajajo v enem bloku, ventili pa v eni motorni glavo. Hkrati je motor precej kompakten, saj je razdalja med dvema valjema v isti liniji nekoliko manjลกa od premera enega valja, ki se nahaja v vzporedni liniji.

Takลกna zasnova je Volkswagnu omogoฤala, za motor postavi preฤno tudi v svoje kompaktne modele. Tako je bil eden prvih modelov, ki je prejel omenjeni motor ลกportni in danes zelo cenjeni kupe, Corrado. Prva razliฤica motorja je imela ลกe prostornino 2,8 litra in 12-ventilsko zasnovo (po dva ventila na valj) in moฤ 128 kilovatov oziroma 172 konjev. Corrado si je omenjeni motor delil s Passatom, kasneje pa tudi z Golfom tretje generacije, ki je nosil oznako VR6.

Moฤ je rasla, nastal je tudi petvaljnik

A inลพenirji niso prenehali z razvojem motorja. Hitro je sledila poveฤava prostornine za dodaten deciliter in prirastek moฤi na 140 kilovatov oziroma 188 konjev. Motor je ob tem sluลพil tudi kot osnova leta 1997 predstavljenemu petvaljniku z oznako VR5, tri leta kasneje pa je priลกla ลกe 24-valjna izvedba s ลกtirimi ventili na valj. Ta je ponudila ลกe dodatnih 10 kilovatov moฤ, a je bila rezervirana zgolj za evropske trge.

Zares zaลพivel pa je VR6 ลกele po letu 2000, ko je dobil naslednjo nadgradnjo. Njegova prostornina je narasla na 3,2 litra, moฤ pa na med 221 in 247 konjev oziroma 165 in 184 kilovatov. Zanj so se namreฤ zaฤeli zanimati tudi drugi proizvajalci. ฤŒe so prvo izvedbo pri Volkswagnu vgradili v ลพe navedene modele, poleg tega pa tudi v Sharana in celo Mercedes-Benz razred V, so sedaj zanj zanimanje izrazili tudi pri Audiju in Porscheju.

Svoje mesto je tako naลกel v modelih TT in A3, Volkswagnih Phaeton in Passat in celo Porsche Cayennu. Zadnji trije modeli so omenjeni motor dobili v najveฤji, 3,6-litrski izvedbi z 220 kilovati ali 299 konji moฤi. Ta se je iz Evrope poslovila leta 2018, ko je iz proizvodnje odลกla druga generacija modela Cayenne. Medtem je na ameriลกkem in kitajskem trgu ostal prisoten v kriลพancih Teramont in Talagon, a se je sedaj poslovil tudi iz njiju.

Vseeno pa je dediลกฤina motorja VR6 ลกe precej veฤja. Enako zasnovo so namreฤ znotraj koncerna uporabili tudi v osem- 12- in celo 16-valjnih motorjih najbolj prestiลพnih znamk koncerna, tudi pri Bentleyju in Bugattiju, kjer je 16-valjnik krasil motorni prostor modelov Veyron, Chiron, Divo in Centodieci. Zato gre brez dvoma za pravi inลพenirski dragulj, ki bi ga bilo vredno uvrstiti v svojo garaลพo. Tam ga lahko imate tudi z naลกo pomoฤjo. Kontaktirajte nas in poiskali vam bomo vaลก dragulj, najsi bo to Golf R32, Passat R36, Porsche Cayenne ali pa kak Bentley.

Bentley je naslednji avtomobilski proizvajalec, ki se je podal v vode uporabe sintetiฤnegaย  goriva. In kako bolje razkriti to javnosti, kot izbrane povabljence povabiti na prav poseben, teden dni dolg izlet po ลกvicarskih Alpah. Takลกen dogodek, ki se ga je udeleลพilo 157 je potekal minule dni, v tem ฤasu pa so z avtomobili modela Continental GT Speed zadnje generacije prevozili kar preko 12 tisoฤ kilometrov โ€“ z minimalnim vplivom na okolje.

ย Za voลพnjo po gorskih cestah so se namreฤ zanaลกali na sintetiฤno gorivo, ki ga je Bentleyju priskrbel koncernski partner, Porsche, sicer pionir na podroฤju proizvodnje sintetiฤnih goriv, pridobljenih tako rekoฤ iz zraka. Tega pridobivajo s pomoฤjo Siemensa v posebni rafineriji v ฤŒilu, kjer so vzpostavili prvega izmed veฤ tovrstnih obratov, naฤrtovanih v prihodnjih letih.

Izpusti na ravni najฤistejลกih avtov

Gorivo, ki so ga uporabljali na intenzivnem popotovanju je bilo tako sestavljeno iz 75 odstotkov sintetiฤnega goriva, pridobljenega iz zraka in vode ter 25 odstotkov klasiฤnega fosilnega goriva. S tem so dosegli izpuste CO2 v viลกini zgolj 29 gramov na prevoลพen kilometer oziroma kar 93-odstotno zniลพanje izpustov CO2, kot ฤe bi za pot uporabljali izkljuฤno klasiฤna goriva. Do teh podatkov so priลกli na podlagi izkuลกenj iz prejลกnjih dogodkov.

Sicer pa je bila pot skozi osrฤje Alp vse prej kot dolgoฤasna ali monotona. Vsi vozniki skupaj so namreฤ v tednu dni med drugim prevozili ลกtiri znamenite prelaze: Sustenpass,ย  Grimselpass, Nufenenpass in St. Gotthard. V tem ฤasu so opravili s kar 4.500 serpentinami in tako dodobra spoznali novo ลกasijo avtomobila, novo prilagodljivo vzmetenje in seveda nov hibridni pogonski sklop, ki ลกe dodatno pomaga zmanjลกevati vpliv na okolje.

Trajnostno tudi bivanje v ล vici

Ob tem lahko kot zanimivost omenimo, da trajnostno naravnana ni bila le dinamiฤna voลพnja po ลกvicarskih cestah, paฤ pa tudi bivanje v ล vici. Hotel, v katerem so gosti prebivali se namreฤ napaja izkljuฤno z energijo, pridobljeno iz obnovljivih virov, kar pomeni, da je bila tudi elektrika za hibridne sisteme v avtomobilih pridobljena trajnostno. Hkrati je bila prepovedana uporaba plastiฤnih izdelkov za enkratno uporabo, uporabljali so recikliran papir, poleg tega pa so ves ฤas pazljivo ravnali tudi s hrano, ki tako ni ลกla v odmet.

S takลกnim dogodkom so pri Bentleyju dokazali, da lahko tudi s klasiฤnimi motorji pomembno vplivajo k zmanjลกevanju ogljiฤnega odtisa. Ti so namreฤ kompatibilni s takลกnim gorivom brez posebnih predelav, kar pomeni, da bi ga lahko uporabljali tudi v obeh avtomobilih britanske znamke, ki jih imamo trenutno na zalogi pri Autobrokerju. Govora je o modelih Continental GT in Mullsane Speed, kar pomeni, da si ju lahko omislite, nato pa le ลกe poฤakate, da bo sintetiฤno gorivo postalo bolj razลกirjeno.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.