Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je še en nekoliko žalosten teden. Po 34 letih se je namreč iz proizvodnje poslovil legendarni šestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v začetku 90. let prejšnjega stoletja in čeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj nismo več slišali, so ga pri Volkswagnu ohranjali pri življenju na kitajskih avtomobilskih trgih.

Gre za precej edinstven motor saj ga je nemogoče uvrstiti med vrstne motorje, hkrati pa tudi med motorje zasnove V. Valji v omenjenem motorju namreč niso razvrščeni v isto linijo, pač pa v dve liniji, a pod kotom med 10,5 in 15 stopnjami. Razmak je torej tako majhen, da se vsi valji nahajajo v enem bloku, ventili pa v eni motorni glavo. Hkrati je motor precej kompakten, saj je razdalja med dvema valjema v isti liniji nekoliko manjša od premera enega valja, ki se nahaja v vzporedni liniji.

Takšna zasnova je Volkswagnu omogočala, za motor postavi prečno tudi v svoje kompaktne modele. Tako je bil eden prvih modelov, ki je prejel omenjeni motor športni in danes zelo cenjeni kupe, Corrado. Prva različica motorja je imela še prostornino 2,8 litra in 12-ventilsko zasnovo (po dva ventila na valj) in moč 128 kilovatov oziroma 172 konjev. Corrado si je omenjeni motor delil s Passatom, kasneje pa tudi z Golfom tretje generacije, ki je nosil oznako VR6.

Moč je rasla, nastal je tudi petvaljnik

A inženirji niso prenehali z razvojem motorja. Hitro je sledila povečava prostornine za dodaten deciliter in prirastek moči na 140 kilovatov oziroma 188 konjev. Motor je ob tem služil tudi kot osnova leta 1997 predstavljenemu petvaljniku z oznako VR5, tri leta kasneje pa je prišla še 24-valjna izvedba s štirimi ventili na valj. Ta je ponudila še dodatnih 10 kilovatov moč, a je bila rezervirana zgolj za evropske trge.

Zares zaživel pa je VR6 šele po letu 2000, ko je dobil naslednjo nadgradnjo. Njegova prostornina je narasla na 3,2 litra, moč pa na med 221 in 247 konjev oziroma 165 in 184 kilovatov. Zanj so se namreč začeli zanimati tudi drugi proizvajalci. Če so prvo izvedbo pri Volkswagnu vgradili v že navedene modele, poleg tega pa tudi v Sharana in celo Mercedes-Benz razred V, so sedaj zanj zanimanje izrazili tudi pri Audiju in Porscheju.

Svoje mesto je tako našel v modelih TT in A3, Volkswagnih Phaeton in Passat in celo Porsche Cayennu. Zadnji trije modeli so omenjeni motor dobili v največji, 3,6-litrski izvedbi z 220 kilovati ali 299 konji moči. Ta se je iz Evrope poslovila leta 2018, ko je iz proizvodnje odšla druga generacija modela Cayenne. Medtem je na ameriškem in kitajskem trgu ostal prisoten v križancih Teramont in Talagon, a se je sedaj poslovil tudi iz njiju.

Vseeno pa je dediščina motorja VR6 še precej večja. Enako zasnovo so namreč znotraj koncerna uporabili tudi v osem- 12- in celo 16-valjnih motorjih najbolj prestižnih znamk koncerna, tudi pri Bentleyju in Bugattiju, kjer je 16-valjnik krasil motorni prostor modelov Veyron, Chiron, Divo in Centodieci. Zato gre brez dvoma za pravi inženirski dragulj, ki bi ga bilo vredno uvrstiti v svojo garažo. Tam ga lahko imate tudi z našo pomočjo. Kontaktirajte nas in poiskali vam bomo vaš dragulj, najsi bo to Golf R32, Passat R36, Porsche Cayenne ali pa kak Bentley.

Copyright © 2025 Kreativni najemi d.o.o.
lockmenu