...

Nemลกka prestiลพna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreฤ nedavno napovedali, da ลกe ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljลกujejo rok uporabe klasiฤnih motorjev. No najbolj razveseljiva pa je informacija, ki so jo predstavili pri Mercedesu.

Na nedavni tiskovni konferenci so namreฤ razkrili, da ne nameravajo ukiniti niti 8-, niti 12-valjnih motorjev. Slednjega nameravajo pri Mercedes-u ohraniti v svoji najveฤji limuzini, razredu S oziroma v najbolj prestiลพnih izvedbah, Mercedes-Maybach. Ob tem gre priฤakovati, da bodo ohranili obstojeฤ motor, podprt z dvema turbo puhaloma. Tega nenazadnje ponujajo tudi zunanjim partnerjem, konkretno podjetju Pagani.

12-valjniki za izbrana trลพiลกฤa

S tem bo Mercedes, ki je bil med trojico pravzaprav najbolj naklonjen elektrifikaciji novih avtomobilov, ohranil 12-valjne motorje. Nenazadnje tudi BMW ลพe pogleduje proti koncu proizvodnje teh motorjev, namenjenih Rolls-Roycu. Vendar pa se bodo stvari vseeno zaฤele spreminjati, saj naj bi 12-valjniki zaฤeli izginjati iz trลพiลกฤ, kakrลกno je Evropa, kjer so omejitve glede izpustov CO2 stroลพje kot drugod po svetu.

Na drugi strani pa oฤitno ni omejitev za osemvaljni motor, ki je pri Mercedesu dobro razลกirjen skozi razliฤne modele, ลกe posebej tiste z oznako AMG. Ob tem velja omeniti, da ta motor Mercedes ponuja tudi Aston Martinu. V svoji modelni paleti ga tako namerava ohraniti tudi v prihodnjih generacijah ลกportnikov, zaradi ฤesar so ลพe napovedali tudi prilagoditve.

ล e precej let za osemvaljnike

Omenjeni motor bodo pri Mercedesu namreฤ uporabili tudi na novi platformi, poimenovani AMG.EA. To sicer pomeni, da bo agregat do neke mere elektrificiran, kar pa je vseeno korak naprej ob dejstvu, da so pri Mercedesu ลพe resno razmiลกljali o popolni ukinitvi klasiฤnih motorjev. Tako pa je mogoฤe priฤakovati, da bodo V8 motorji ostali aktualni ลกe vsaj eno generacijo ali nekje do leta 2030. Pogon naj bi namreฤ zadoลกฤal standardom Euro 7.

Pri Autobrokerju smo za takลกne novice vsekakor hvaleลพni, saj so nam najmoฤnejลกi Mercedesi ลกe posebej pri srcu. Tudi zato jih imamo na zalogi kar nekaj, ki si jih lahko pridete ogledati in jih odpeljete v svojo garaลพo. Trenutno na vas ฤakata tudi dva 12-valjnika, ki imata ลกe posebej prepoznaven zvok.

AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superลกportnik je namreฤ razvit na tako rekoฤ iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je sluลพil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred ฤasom napovedala nemลกka znamka.

Novinec bo nosil ime PureSpeed, luฤ sveta pa je uzrl na vฤerajลกnji zadnji dirki letoลกnje sezone F1 in zadnje, v kateri je barve moลกtva iz Stuttgarta zastopal Lewis Hamilton. V osnovi gre za model SL, na kar kaลพe tudi v osnovi enak kokpit obeh modelov, vendar pa so spremembe opazne ลพe na prvi pogled.

Karoserija avtomobila je namreฤ tako rekoฤ povsem spremenjena, od obeh odbijaฤev, do pragov in ako naprej. Seveda pa je najbolj opazna sprememba vpeljana na vrhu. Klasiฤnega vetrobranskega stekla namreฤ ni, podobno kot pri legendarnem dirkalniku Silver Arrow, srebrna puลกฤica oziroma 300 SLR, s katerim je dirkal Stirling Moss, po slednjem pa so povzeli tudi zaลกฤitna loka, nameลกฤena nad prostorom, kjer se v obiฤajnem SL-u skrivajo zadnji sedeลพi. No, najbolj opazen element pa je zakotovo vzdolลพen varnostni lok, narejen po zgledu varnostnega loka Halo, ki ga nosijo sodobni dirkalniki F1.

Dodatek za ljubitelje ลกvicarskih ur

Karoserija je sicer vselej odeta v dvobarvno kombinacijo, enako pa velja tudi za kabino, odeto, v ฤrno-belo kombinacijo. Sicer pa bodo tam na svoj raฤun priลกli ljubitelji kronometrov. Unikatnega je za omejeno serijo 250 vozil izdelal IWC, Mercedesov dolgoletni partner, ure pa bodo imele posebno oblikovano ลกtevilฤnico, ki bo osvetljena podnevi in ponoฤi.

Vozilo pa se po legendarnem predhodniku zgleduje tudi po izbiri materialov. Karoserija in okvir, na katerem poฤiva namreฤ nista izdelana iz ogljikovih vlaken, temveฤ v glavnem iz aluminija z dodatki magnezija, jekla in razliฤnih vlaken. Ogljikova vlakna so tako uporabili zgolj za izdelavo aerodinamiฤnih dodatkov, tudi zadnjega krilca s petimi nastavitvami in drugih usmernikov zraka, ki vozilo pri hitrosti 80 kilometrov na uro pribliลพajo k tlom za 40 milimetrov.

Motor, ki se skriva pred voznikom je ลพe dodobra poznan. ล tirilitrski turbobencinski agregrat proizvede 585 konjev moฤi, kar je recio enako kot AMG GT 63. To pa je ob nizki teลพi vozila dovolj za pospeลกek do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde in najviลกjo hitrost 315 kilometrov na uro. Moฤ se na vsa ลกtiri kolesa sistema 4Matic+ prenaลกa preko devetstopenjskega menjalnika, poleg tega pa je avtomobil opremljen s prilagodljivim vzmetenjem in ลกtirikolesnim krmiljenjem.

Cena? Pri Mercedesu je ne razkrivajo, ugiba pa se, da naj bi znaลกala vsaj 300.000 dolarjev. Prav tako pa tudi ni znano, ali so avtomobili ลกe na voljo, ali pa jih je Mercedes-Benz ลกe pred razkritjem ลพe prodal najzvestejลกim strankam. V tem primeru pa imamo kar nekaj zanimivih alternativ tudi pri nas. Najbliลพja je zagotovo povsem nov AMG GT 63 4Matic+, tu pa so ลกe AMG GT prejลกnje generacije v kupejevski in cabrio izvedbi ter nenazadnje legendarni AMG SLS.

ย 

Povezava med Mercedes-Benzom in Vatikanom je stara skoraj 100 let in ลกe vedno ostaja moฤna. Pravzaprav je postala ลกe malenkost moฤnejลกa, saj so pri Mercedesu po 22 letih od predstavitve zadnjega Papamobila narejenega na osnovi razreda G sedaj konฤno predstavili njegovega naslednika. A ta bo za razliko od predhodnikov nekoliko drugaฤen, kar na nek naฤin znova kaลพe na to, da je Papeลพ Franฤiลกek eden bolj naprednih papeลพev v zgodovini.

Po novem se bo namreฤ med dogodki, ki bodo potekali na trgu Svetega Petra prevaลพal v razredu G in sicer v razliฤici G 580. Kot je poznavalcem modela dobro znano, gre za razliฤico slavnega terenca, opremljeno z elektriฤnim pogonom. Tega pa so, kot poudarjajo pri Mercedesu, nekoliko prilagodili za poฤasno voลพnjo na voลพnjah pred rezidenco, kjer se bo Franฤiลกek pokazal ob najpomembnejลกih cerkvenih praznikih.

Tako kot pri predhodnikih je tudi novi Papamobil opremljen s povsem spremenjenim zadnjim delom, kjer se nahaja zgolj en, po viลกini nastavljiv sedeลพ na posebnem odru. Ta omogoฤa, da se Pap pokaลพe ฤim veฤjemu ลกtevilu vernikov, poleg tega pa je stol tudi vrtljiv. Hkrati zadnji del kabine, ki je sicer odprta, ponuja ลกe dva sedeลพa za papeลพeva spremljevalca. Hkrati je bilo narejenih ลกe nekaj manjลกih predelav, za konec pa je bila avtomobil obarvan v biserno belo barvo, tako kot vsi njegovi predhodniki.

Nared za obletnico

Povsem nov avtomobil se bo javnosti prviฤ predstavil na prav posebnem dogodku. Prihodnje leto namreฤ v Vatikanu obeleลพujejo 2025. obletnico rojstva Jezusa Kristusa, poseben jubilej, ki se ga udeleลพi veฤ milijonov ljudi pa Papeลพ organizira zgolj vsakih 25 let. Zato morda niti ni presenetljivo, da je poglavar rimskokatoliลกke cerkve na obisk povabil Olo Kaleniusa in oลพjo ekipo, zasluลพno za nastanek omenjenega avtomobila.

Kot reฤeno, Mercedes in Sveti sedeลพ sodelujeta ลพe skoraj stoletje. Prvega Mercedesa je namreฤ za svoje potrebe uporabljal papeลพ Pij XI. In sicer Nรผrburg 460 Pullman Saloon. Leta 1960 je floto okrepil 300 Landaulet, ki ga je uporabljal Janez XIII., sledila pa sta 600 Pullman Landaulet in 300 SEL Landaulet, ki ju je uporabljal Pavel VI. Razred G je v 80. letih kot prvi zaฤel uporabljati Janez Pavel II., tedaj pa se je vzpostavil tudi naziv Papamobil.

Razred G je nato ostal izbira tudi obeh njegovih naslednikov, ki pa sta ob tem obฤasno uporabljala tudi modela ML in GLE. Sicer pa prav vsa omenjena vozila obstajajo ลกe danes. Najti jih je mogoฤe v prostorih Vatikana in v Mercedesovem muzeju v Stuttgartu, kjer so na ogled obiskovalcem.

Pripadnost znamki Mercedes-Benz pri Autobrokerju seveda popolnoma razumemo, saj je tudi v naลกem salonu med vsemi znamkami daleฤ najbolje zastopana. Trenutno imamo namreฤ na zalogi kar 36 vozil te znamke, ki si jih lahko ogledate na tej povezavi. Med njimi pa boste naลกli tudi kar nekaj primerkov razreda G, tako bencinsko kot dizelsko gnanih in tudi enega prav posebnega.

Pred dnevi je v 91. letu starosti umrl Bruno Sacco, ki je ljuiteljem avtomobilske industrije poznan predvsem kot ฤlovek, ki je ustvaril nekatere izmed najbolj prepoznavnih avtomobilov znamke Mercedes-Benz. A ฤeprav gre za gospoda, ki je krojil podobo najbolj ugledne nemลกke avtomobilske znamke in je tudi imel nemลกko drลพavljanstvo, gre po rodu za Italijana, rojenega ฤisto blizu Slovenije, natanฤneje v mestu Videm.

V Italiji je Sacco opravil tudi svoje izobraลพevanje, pri ฤemer je sprva kazalo, da bo postal geometer. Vse pa se je spremenilo z obiskom avtomobilskega salona v Torinu leta 1951 in leto dni kasneje se je vpisal na Politehniลกko univerzo v Torinu, ki jo je obiskoval do leta 1955. Vmes se je zaposlil v podjetju Ghia, kjer so izdelovali tudi avtomobilske karoserije, sreฤo pa je neuspeลกno poskuลกal celo pri Pininfarini.

Uspeh s prvim modelom

Vse pa se je spremenilo leta 1957, ko je spoznal Karla Wilferta, Mercedesovega inลพenirja, ki je bil ravno v fazi vzpostavljanja novega oblikovalskega oddelka. Ta je Sacca vzel k sebi in prihodnje leto je pod okriljem Paula Bracqa postal vodja razvoja konceptov, kasneje pa tudi vodja karoserijskega oblikovanja. In prvi rezultati so priลกli relativno hitro, saj sta med prvimi modeli nastala legendarni 600, ki so ga proizvajali med letoma 1963 in 1981 ter druga generacija modela SL, znan kot Pagoda.

Sacco je torej hitro botroval nastanku dveh izmed najbolj prepoznavnih serijskih modelov, pa tudi konceptom, kot je C-111. Zato tudi ni preseneฤenje, da je sredi 70. let postal vodja oblikovanja znamke, napredovanje pa je proslavil z modelom W123 T, prvim karavanom v zgodovini Mercedesa, hkrati pa tudi enim izmed najbolje prodajanih modelov vseh ฤasov.

Mercedes-Benz W140

V bistvu se je kot uspeลกnica pokazal prav vsak model, ki ga je Bruno Sacco predstavil trgu, od W123 do W124, W126, legendarne W140, limuzine razreda S, za razvoj katere je Mercedes-Benz namenil kar milijardo nemลกkih mark, pa vse do modela R230, ki je pomenil korak v novo tisoฤletje in slovo Sacca od Mercedesa ter vstop v pokoj. Mimogrede, Bruno Sacco je Mercedese vozil vse do svoje smrti, med drugim tudi modelu 560SEC, enemu izmed mnogih, ki jih je zrisal sam.

Mercedes-Benz W124

ฤŒe bi si radi tudi vi lastili del zgodovine, ki jo je ustvaril Bruno Sacco, poglejte naลก inventar vozil znamke Mercedes-Benz, ki se nahaja na tej povezavi. Trenutno imamo izmed njegovih kreacij na zalogi Mercedes-Bnez W124 CE300 AMG, R107 SL560 in kar dva R230 SL, enega v razliฤici 350 in drugega v najmoฤnejลกi izvedbi 63 AMG.

Mercedes-Benz R230

Mercedes-Benz R230

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.