Nemลกka prestiลพna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreฤ nedavno napovedali, da ลกe ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljลกujejo rok uporabe klasiฤnih motorjev. No najbolj razveseljiva pa je informacija, ki so jo predstavili pri Mercedesu.
Na nedavni tiskovni konferenci so namreฤ razkrili, da ne nameravajo ukiniti niti 8-, niti 12-valjnih motorjev. Slednjega nameravajo pri Mercedes-u ohraniti v svoji najveฤji limuzini, razredu S oziroma v najbolj prestiลพnih izvedbah, Mercedes-Maybach. Ob tem gre priฤakovati, da bodo ohranili obstojeฤ motor, podprt z dvema turbo puhaloma. Tega nenazadnje ponujajo tudi zunanjim partnerjem, konkretno podjetju Pagani.
S tem bo Mercedes, ki je bil med trojico pravzaprav najbolj naklonjen elektrifikaciji novih avtomobilov, ohranil 12-valjne motorje. Nenazadnje tudi BMW ลพe pogleduje proti koncu proizvodnje teh motorjev, namenjenih Rolls-Roycu. Vendar pa se bodo stvari vseeno zaฤele spreminjati, saj naj bi 12-valjniki zaฤeli izginjati iz trลพiลกฤ, kakrลกno je Evropa, kjer so omejitve glede izpustov CO2 stroลพje kot drugod po svetu.
Na drugi strani pa oฤitno ni omejitev za osemvaljni motor, ki je pri Mercedesu dobro razลกirjen skozi razliฤne modele, ลกe posebej tiste z oznako AMG. Ob tem velja omeniti, da ta motor Mercedes ponuja tudi Aston Martinu. V svoji modelni paleti ga tako namerava ohraniti tudi v prihodnjih generacijah ลกportnikov, zaradi ฤesar so ลพe napovedali tudi prilagoditve.
Omenjeni motor bodo pri Mercedesu namreฤ uporabili tudi na novi platformi, poimenovani AMG.EA. To sicer pomeni, da bo agregat do neke mere elektrificiran, kar pa je vseeno korak naprej ob dejstvu, da so pri Mercedesu ลพe resno razmiลกljali o popolni ukinitvi klasiฤnih motorjev. Tako pa je mogoฤe priฤakovati, da bodo V8 motorji ostali aktualni ลกe vsaj eno generacijo ali nekje do leta 2030. Pogon naj bi namreฤ zadoลกฤal standardom Euro 7.
Pri Autobrokerju smo za takลกne novice vsekakor hvaleลพni, saj so nam najmoฤnejลกi Mercedesi ลกe posebej pri srcu. Tudi zato jih imamo na zalogi kar nekaj, ki si jih lahko pridete ogledati in jih odpeljete v svojo garaลพo. Trenutno na vas ฤakata tudi dva 12-valjnika, ki imata ลกe posebej prepoznaven zvok.
AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superลกportnik je namreฤ razvit na tako rekoฤ iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je sluลพil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred ฤasom napovedala nemลกka znamka.
Novinec bo nosil ime PureSpeed, luฤ sveta pa je uzrl na vฤerajลกnji zadnji dirki letoลกnje sezone F1 in zadnje, v kateri je barve moลกtva iz Stuttgarta zastopal Lewis Hamilton. V osnovi gre za model SL, na kar kaลพe tudi v osnovi enak kokpit obeh modelov, vendar pa so spremembe opazne ลพe na prvi pogled.
Karoserija avtomobila je namreฤ tako rekoฤ povsem spremenjena, od obeh odbijaฤev, do pragov in ako naprej. Seveda pa je najbolj opazna sprememba vpeljana na vrhu. Klasiฤnega vetrobranskega stekla namreฤ ni, podobno kot pri legendarnem dirkalniku Silver Arrow, srebrna puลกฤica oziroma 300 SLR, s katerim je dirkal Stirling Moss, po slednjem pa so povzeli tudi zaลกฤitna loka, nameลกฤena nad prostorom, kjer se v obiฤajnem SL-u skrivajo zadnji sedeลพi. No, najbolj opazen element pa je zakotovo vzdolลพen varnostni lok, narejen po zgledu varnostnega loka Halo, ki ga nosijo sodobni dirkalniki F1.
Karoserija je sicer vselej odeta v dvobarvno kombinacijo, enako pa velja tudi za kabino, odeto, v ฤrno-belo kombinacijo. Sicer pa bodo tam na svoj raฤun priลกli ljubitelji kronometrov. Unikatnega je za omejeno serijo 250 vozil izdelal IWC, Mercedesov dolgoletni partner, ure pa bodo imele posebno oblikovano ลกtevilฤnico, ki bo osvetljena podnevi in ponoฤi.
Vozilo pa se po legendarnem predhodniku zgleduje tudi po izbiri materialov. Karoserija in okvir, na katerem poฤiva namreฤ nista izdelana iz ogljikovih vlaken, temveฤ v glavnem iz aluminija z dodatki magnezija, jekla in razliฤnih vlaken. Ogljikova vlakna so tako uporabili zgolj za izdelavo aerodinamiฤnih dodatkov, tudi zadnjega krilca s petimi nastavitvami in drugih usmernikov zraka, ki vozilo pri hitrosti 80 kilometrov na uro pribliลพajo k tlom za 40 milimetrov.
Motor, ki se skriva pred voznikom je ลพe dodobra poznan. ล tirilitrski turbobencinski agregrat proizvede 585 konjev moฤi, kar je recio enako kot AMG GT 63. To pa je ob nizki teลพi vozila dovolj za pospeลกek do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde in najviลกjo hitrost 315 kilometrov na uro. Moฤ se na vsa ลกtiri kolesa sistema 4Matic+ prenaลกa preko devetstopenjskega menjalnika, poleg tega pa je avtomobil opremljen s prilagodljivim vzmetenjem in ลกtirikolesnim krmiljenjem.
Cena? Pri Mercedesu je ne razkrivajo, ugiba pa se, da naj bi znaลกala vsaj 300.000 dolarjev. Prav tako pa tudi ni znano, ali so avtomobili ลกe na voljo, ali pa jih je Mercedes-Benz ลกe pred razkritjem ลพe prodal najzvestejลกim strankam. V tem primeru pa imamo kar nekaj zanimivih alternativ tudi pri nas. Najbliลพja je zagotovo povsem nov AMG GT 63 4Matic+, tu pa so ลกe AMG GT prejลกnje generacije v kupejevski in cabrio izvedbi ter nenazadnje legendarni AMG SLS.
ย
Povezava med Mercedes-Benzom in Vatikanom je stara skoraj 100 let in ลกe vedno ostaja moฤna. Pravzaprav je postala ลกe malenkost moฤnejลกa, saj so pri Mercedesu po 22 letih od predstavitve zadnjega Papamobila narejenega na osnovi razreda G sedaj konฤno predstavili njegovega naslednika. A ta bo za razliko od predhodnikov nekoliko drugaฤen, kar na nek naฤin znova kaลพe na to, da je Papeลพ Franฤiลกek eden bolj naprednih papeลพev v zgodovini.
Po novem se bo namreฤ med dogodki, ki bodo potekali na trgu Svetega Petra prevaลพal v razredu G in sicer v razliฤici G 580. Kot je poznavalcem modela dobro znano, gre za razliฤico slavnega terenca, opremljeno z elektriฤnim pogonom. Tega pa so, kot poudarjajo pri Mercedesu, nekoliko prilagodili za poฤasno voลพnjo na voลพnjah pred rezidenco, kjer se bo Franฤiลกek pokazal ob najpomembnejลกih cerkvenih praznikih.
Tako kot pri predhodnikih je tudi novi Papamobil opremljen s povsem spremenjenim zadnjim delom, kjer se nahaja zgolj en, po viลกini nastavljiv sedeลพ na posebnem odru. Ta omogoฤa, da se Pap pokaลพe ฤim veฤjemu ลกtevilu vernikov, poleg tega pa je stol tudi vrtljiv. Hkrati zadnji del kabine, ki je sicer odprta, ponuja ลกe dva sedeลพa za papeลพeva spremljevalca. Hkrati je bilo narejenih ลกe nekaj manjลกih predelav, za konec pa je bila avtomobil obarvan v biserno belo barvo, tako kot vsi njegovi predhodniki.
Povsem nov avtomobil se bo javnosti prviฤ predstavil na prav posebnem dogodku. Prihodnje leto namreฤ v Vatikanu obeleลพujejo 2025. obletnico rojstva Jezusa Kristusa, poseben jubilej, ki se ga udeleลพi veฤ milijonov ljudi pa Papeลพ organizira zgolj vsakih 25 let. Zato morda niti ni presenetljivo, da je poglavar rimskokatoliลกke cerkve na obisk povabil Olo Kaleniusa in oลพjo ekipo, zasluลพno za nastanek omenjenega avtomobila.
Kot reฤeno, Mercedes in Sveti sedeลพ sodelujeta ลพe skoraj stoletje. Prvega Mercedesa je namreฤ za svoje potrebe uporabljal papeลพ Pij XI. In sicer Nรผrburg 460 Pullman Saloon. Leta 1960 je floto okrepil 300 Landaulet, ki ga je uporabljal Janez XIII., sledila pa sta 600 Pullman Landaulet in 300 SEL Landaulet, ki ju je uporabljal Pavel VI. Razred G je v 80. letih kot prvi zaฤel uporabljati Janez Pavel II., tedaj pa se je vzpostavil tudi naziv Papamobil.
Razred G je nato ostal izbira tudi obeh njegovih naslednikov, ki pa sta ob tem obฤasno uporabljala tudi modela ML in GLE. Sicer pa prav vsa omenjena vozila obstajajo ลกe danes. Najti jih je mogoฤe v prostorih Vatikana in v Mercedesovem muzeju v Stuttgartu, kjer so na ogled obiskovalcem.
Pripadnost znamki Mercedes-Benz pri Autobrokerju seveda popolnoma razumemo, saj je tudi v naลกem salonu med vsemi znamkami daleฤ najbolje zastopana. Trenutno imamo namreฤ na zalogi kar 36 vozil te znamke, ki si jih lahko ogledate na tej povezavi. Med njimi pa boste naลกli tudi kar nekaj primerkov razreda G, tako bencinsko kot dizelsko gnanih in tudi enega prav posebnega.
Pred dnevi je v 91. letu starosti umrl Bruno Sacco, ki je ljuiteljem avtomobilske industrije poznan predvsem kot ฤlovek, ki je ustvaril nekatere izmed najbolj prepoznavnih avtomobilov znamke Mercedes-Benz. A ฤeprav gre za gospoda, ki je krojil podobo najbolj ugledne nemลกke avtomobilske znamke in je tudi imel nemลกko drลพavljanstvo, gre po rodu za Italijana, rojenega ฤisto blizu Slovenije, natanฤneje v mestu Videm.
V Italiji je Sacco opravil tudi svoje izobraลพevanje, pri ฤemer je sprva kazalo, da bo postal geometer. Vse pa se je spremenilo z obiskom avtomobilskega salona v Torinu leta 1951 in leto dni kasneje se je vpisal na Politehniลกko univerzo v Torinu, ki jo je obiskoval do leta 1955. Vmes se je zaposlil v podjetju Ghia, kjer so izdelovali tudi avtomobilske karoserije, sreฤo pa je neuspeลกno poskuลกal celo pri Pininfarini.
Vse pa se je spremenilo leta 1957, ko je spoznal Karla Wilferta, Mercedesovega inลพenirja, ki je bil ravno v fazi vzpostavljanja novega oblikovalskega oddelka. Ta je Sacca vzel k sebi in prihodnje leto je pod okriljem Paula Bracqa postal vodja razvoja konceptov, kasneje pa tudi vodja karoserijskega oblikovanja. In prvi rezultati so priลกli relativno hitro, saj sta med prvimi modeli nastala legendarni 600, ki so ga proizvajali med letoma 1963 in 1981 ter druga generacija modela SL, znan kot Pagoda.
Sacco je torej hitro botroval nastanku dveh izmed najbolj prepoznavnih serijskih modelov, pa tudi konceptom, kot je C-111. Zato tudi ni preseneฤenje, da je sredi 70. let postal vodja oblikovanja znamke, napredovanje pa je proslavil z modelom W123 T, prvim karavanom v zgodovini Mercedesa, hkrati pa tudi enim izmed najbolje prodajanih modelov vseh ฤasov.
V bistvu se je kot uspeลกnica pokazal prav vsak model, ki ga je Bruno Sacco predstavil trgu, od W123 do W124, W126, legendarne W140, limuzine razreda S, za razvoj katere je Mercedes-Benz namenil kar milijardo nemลกkih mark, pa vse do modela R230, ki je pomenil korak v novo tisoฤletje in slovo Sacca od Mercedesa ter vstop v pokoj. Mimogrede, Bruno Sacco je Mercedese vozil vse do svoje smrti, med drugim tudi modelu 560SEC, enemu izmed mnogih, ki jih je zrisal sam.
ฤe bi si radi tudi vi lastili del zgodovine, ki jo je ustvaril Bruno Sacco, poglejte naลก inventar vozil znamke Mercedes-Benz, ki se nahaja na tej povezavi. Trenutno imamo izmed njegovih kreacij na zalogi Mercedes-Bnez W124 CE300 AMG, R107 SL560 in kar dva R230 SL, enega v razliฤici 350 in drugega v najmoฤnejลกi izvedbi 63 AMG.
Mercedes-Benz R230