...

AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superลกportnik je namreฤ razvit na tako rekoฤ iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je sluลพil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred ฤasom napovedala nemลกka znamka.

Novinec bo nosil ime PureSpeed, luฤ sveta pa je uzrl na vฤerajลกnji zadnji dirki letoลกnje sezone F1 in zadnje, v kateri je barve moลกtva iz Stuttgarta zastopal Lewis Hamilton. V osnovi gre za model SL, na kar kaลพe tudi v osnovi enak kokpit obeh modelov, vendar pa so spremembe opazne ลพe na prvi pogled.

Karoserija avtomobila je namreฤ tako rekoฤ povsem spremenjena, od obeh odbijaฤev, do pragov in ako naprej. Seveda pa je najbolj opazna sprememba vpeljana na vrhu. Klasiฤnega vetrobranskega stekla namreฤ ni, podobno kot pri legendarnem dirkalniku Silver Arrow, srebrna puลกฤica oziroma 300 SLR, s katerim je dirkal Stirling Moss, po slednjem pa so povzeli tudi zaลกฤitna loka, nameลกฤena nad prostorom, kjer se v obiฤajnem SL-u skrivajo zadnji sedeลพi. No, najbolj opazen element pa je zakotovo vzdolลพen varnostni lok, narejen po zgledu varnostnega loka Halo, ki ga nosijo sodobni dirkalniki F1.

Dodatek za ljubitelje ลกvicarskih ur

Karoserija je sicer vselej odeta v dvobarvno kombinacijo, enako pa velja tudi za kabino, odeto, v ฤrno-belo kombinacijo. Sicer pa bodo tam na svoj raฤun priลกli ljubitelji kronometrov. Unikatnega je za omejeno serijo 250 vozil izdelal IWC, Mercedesov dolgoletni partner, ure pa bodo imele posebno oblikovano ลกtevilฤnico, ki bo osvetljena podnevi in ponoฤi.

Vozilo pa se po legendarnem predhodniku zgleduje tudi po izbiri materialov. Karoserija in okvir, na katerem poฤiva namreฤ nista izdelana iz ogljikovih vlaken, temveฤ v glavnem iz aluminija z dodatki magnezija, jekla in razliฤnih vlaken. Ogljikova vlakna so tako uporabili zgolj za izdelavo aerodinamiฤnih dodatkov, tudi zadnjega krilca s petimi nastavitvami in drugih usmernikov zraka, ki vozilo pri hitrosti 80 kilometrov na uro pribliลพajo k tlom za 40 milimetrov.

Motor, ki se skriva pred voznikom je ลพe dodobra poznan. ล tirilitrski turbobencinski agregrat proizvede 585 konjev moฤi, kar je recio enako kot AMG GT 63. To pa je ob nizki teลพi vozila dovolj za pospeลกek do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde in najviลกjo hitrost 315 kilometrov na uro. Moฤ se na vsa ลกtiri kolesa sistema 4Matic+ prenaลกa preko devetstopenjskega menjalnika, poleg tega pa je avtomobil opremljen s prilagodljivim vzmetenjem in ลกtirikolesnim krmiljenjem.

Cena? Pri Mercedesu je ne razkrivajo, ugiba pa se, da naj bi znaลกala vsaj 300.000 dolarjev. Prav tako pa tudi ni znano, ali so avtomobili ลกe na voljo, ali pa jih je Mercedes-Benz ลกe pred razkritjem ลพe prodal najzvestejลกim strankam. V tem primeru pa imamo kar nekaj zanimivih alternativ tudi pri nas. Najbliลพja je zagotovo povsem nov AMG GT 63 4Matic+, tu pa so ลกe AMG GT prejลกnje generacije v kupejevski in cabrio izvedbi ter nenazadnje legendarni AMG SLS.

ย 

Vsakoletno sreฤanje prestiลพnih klasiฤnih in konceptnih novih avtomobilov Concours d' ellegance Ville d' Este na obali jezera Como v Italiji je eden bolj pomembnih dogodkov za nemลกki BMW. Bavarska znamka je namreฤ tam v zadnjih letih predstavila kar nekaj razliฤnih konceptov. Med bolj odmevnimi je bil pred dvema letoma reinkarnacija legendarnega 3.0 CSL, kateremu so tedaj namenili malosreijsko proizvodnjo peลกฤice vozil s ceno 750 tisoฤ evrov. Na podoben odziv kot omenjeni ลกportnik je letos naletel tudi koncept Skytop in tudi slednji bo sedaj doลพivel enako usodo.

Avtomobil, pravi roadster se oblikovno ne zgleduje po nobenem do sedaj znanem modelu, z ostrimi in ravnimi linijami pa vseeno nekoliko spominja na ลกportne avtomobile iz 70. let. Ob tem so mu, nevsakdanje za BMW-jeve kabriolete, namenili streลกni lok za obema sedeลพema, ki sluลพi za varnost v primeru prevraฤanja, hkrati pa daje avtomobilu ลกe nekoliko bolj edinstveno linijo.

Boฤna linija je sicer po zaslugi dolgega sprednjega dela, pa tudi podaljลกanega zadka, ki za zaznamuje izrazit previs preko zadnjih koles, precej uravnoteลพena. Pozornost si ob tem zasluลพijo krilca na zadnjem robu vrat, ki nadomeลกฤajo klasiฤne roฤaje za odpiranje vrat. Sicer pa elegantno zunanjost zaznamujejo tudi izredno tanki ลพarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila.

Nadaljevanje dveh klasikov iz (pol)pretekle zgodovine

ยปBMW Skytop je oblikovan resniฤno eksotiฤno in predstavlja kombinacijo vozniลกke dinamike ter elegance na najviลกji ravni. Da smo na koncu lahko razkrili oziroma napovedali izdelavo maloserijske razliฤice vozila je prava uresniฤitev sanj,ยซ je dejal Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja skupine BMW na nedavnem dogodku v Italiji, kjer je bila napovedana proizvodnja avtomobila. Ta bo sicer omejena na zgolj 50 vozil, prav vsa pa so bila ลพe prodana ลกe pred dejansko napovedjo proizvodnje. Tudi zato je cena avtomobila, ki na nek naฤin predstavlja nadaljevanje zgodbe modelov Z8 ter 507, ostala skrivnost.

Sicer pa ลพe omenjeni elegantni karoseriji sledi tudi precej klasiฤno oblikovana, ฤeprav s tehnologijo dobro napolnjena kabina, ki se v lepem vremenu nastavlja soncu, v slabem pa skriva pod platneno mehko ali dvodelno snemljivo trdo streho. Ta je namreฤ odeta v obilico usnja, vselej pa je odeta v eno barvo, kar poudarja umirjenost in eleganco. Konฤno podobo nato zakljuฤujejo ลกtevilni kristali nameลกฤeni na razliฤne komponente kabine.

Tako kot je podoba avtomobila precej klasiฤna, tako je klasiฤen tudi pogon. Pod motornim pokrovom se bo namreฤ skrival ลพe dodobra poznan 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbinama. Konkretno, gre za enako aplikacijo, kot jo najdemo v modelu M8 competition, kar pomeni635 konjev ali 460 kilovatov moฤi, ki se prenaลกa na vsa ลกtiri kolesa. Tako bo avtomobil do 100 kilometrov lahko pospeลกil v zgolj 3,3 sekunde. Najviลกja hitrost medtem ostaja neznana.

#image_title

ฤŒeprav je maloserijski Skytop ลพe naลกel vseh 50 lastnikov โ€“ pri ฤemer je bilo interesentov zagotovo ลกe precej veฤ โ€“ pa bo zagotovo slej kot prej kakลกen izmed njih, verjetno za nekoliko viลกji znesek, iskal novega lastnika. Morda ga tudi uspemo poiskati. Do tedaj pa vas vabimo, da na tej povezavi preverite vozila znamke BMW, ki vam jih ponujamo v najem: za en dan, vikend, mesec dni, ali tudi kaj dlje.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.