AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superšportnik je namreč razvit na tako rekoč iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je služil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred časom napovedala nemška znamka.
Novinec bo nosil ime PureSpeed, luč sveta pa je uzrl na včerajšnji zadnji dirki letošnje sezone F1 in zadnje, v kateri je barve moštva iz Stuttgarta zastopal Lewis Hamilton. V osnovi gre za model SL, na kar kaže tudi v osnovi enak kokpit obeh modelov, vendar pa so spremembe opazne že na prvi pogled.
Karoserija avtomobila je namreč tako rekoč povsem spremenjena, od obeh odbijačev, do pragov in ako naprej. Seveda pa je najbolj opazna sprememba vpeljana na vrhu. Klasičnega vetrobranskega stekla namreč ni, podobno kot pri legendarnem dirkalniku Silver Arrow, srebrna puščica oziroma 300 SLR, s katerim je dirkal Stirling Moss, po slednjem pa so povzeli tudi zaščitna loka, nameščena nad prostorom, kjer se v običajnem SL-u skrivajo zadnji sedeži. No, najbolj opazen element pa je zakotovo vzdolžen varnostni lok, narejen po zgledu varnostnega loka Halo, ki ga nosijo sodobni dirkalniki F1.
Karoserija je sicer vselej odeta v dvobarvno kombinacijo, enako pa velja tudi za kabino, odeto, v črno-belo kombinacijo. Sicer pa bodo tam na svoj račun prišli ljubitelji kronometrov. Unikatnega je za omejeno serijo 250 vozil izdelal IWC, Mercedesov dolgoletni partner, ure pa bodo imele posebno oblikovano številčnico, ki bo osvetljena podnevi in ponoči.
Vozilo pa se po legendarnem predhodniku zgleduje tudi po izbiri materialov. Karoserija in okvir, na katerem počiva namreč nista izdelana iz ogljikovih vlaken, temveč v glavnem iz aluminija z dodatki magnezija, jekla in različnih vlaken. Ogljikova vlakna so tako uporabili zgolj za izdelavo aerodinamičnih dodatkov, tudi zadnjega krilca s petimi nastavitvami in drugih usmernikov zraka, ki vozilo pri hitrosti 80 kilometrov na uro približajo k tlom za 40 milimetrov.
Motor, ki se skriva pred voznikom je že dodobra poznan. Štirilitrski turbobencinski agregrat proizvede 585 konjev moči, kar je recio enako kot AMG GT 63. To pa je ob nizki teži vozila dovolj za pospešek do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde in najvišjo hitrost 315 kilometrov na uro. Moč se na vsa štiri kolesa sistema 4Matic+ prenaša preko devetstopenjskega menjalnika, poleg tega pa je avtomobil opremljen s prilagodljivim vzmetenjem in štirikolesnim krmiljenjem.
Cena? Pri Mercedesu je ne razkrivajo, ugiba pa se, da naj bi znašala vsaj 300.000 dolarjev. Prav tako pa tudi ni znano, ali so avtomobili še na voljo, ali pa jih je Mercedes-Benz še pred razkritjem že prodal najzvestejšim strankam. V tem primeru pa imamo kar nekaj zanimivih alternativ tudi pri nas. Najbližja je zagotovo povsem nov AMG GT 63 4Matic+, tu pa so še AMG GT prejšnje generacije v kupejevski in cabrio izvedbi ter nenazadnje legendarni AMG SLS.
Vsakoletno srečanje prestižnih klasičnih in konceptnih novih avtomobilov Concours d' ellegance Ville d' Este na obali jezera Como v Italiji je eden bolj pomembnih dogodkov za nemški BMW. Bavarska znamka je namreč tam v zadnjih letih predstavila kar nekaj različnih konceptov. Med bolj odmevnimi je bil pred dvema letoma reinkarnacija legendarnega 3.0 CSL, kateremu so tedaj namenili malosreijsko proizvodnjo peščice vozil s ceno 750 tisoč evrov. Na podoben odziv kot omenjeni športnik je letos naletel tudi koncept Skytop in tudi slednji bo sedaj doživel enako usodo.
Avtomobil, pravi roadster se oblikovno ne zgleduje po nobenem do sedaj znanem modelu, z ostrimi in ravnimi linijami pa vseeno nekoliko spominja na športne avtomobile iz 70. let. Ob tem so mu, nevsakdanje za BMW-jeve kabriolete, namenili strešni lok za obema sedežema, ki služi za varnost v primeru prevračanja, hkrati pa daje avtomobilu še nekoliko bolj edinstveno linijo.
Bočna linija je sicer po zaslugi dolgega sprednjega dela, pa tudi podaljšanega zadka, ki za zaznamuje izrazit previs preko zadnjih koles, precej uravnotežena. Pozornost si ob tem zaslužijo krilca na zadnjem robu vrat, ki nadomeščajo klasične ročaje za odpiranje vrat. Sicer pa elegantno zunanjost zaznamujejo tudi izredno tanki žarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila.
»BMW Skytop je oblikovan resnično eksotično in predstavlja kombinacijo vozniške dinamike ter elegance na najvišji ravni. Da smo na koncu lahko razkrili oziroma napovedali izdelavo maloserijske različice vozila je prava uresničitev sanj,« je dejal Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja skupine BMW na nedavnem dogodku v Italiji, kjer je bila napovedana proizvodnja avtomobila. Ta bo sicer omejena na zgolj 50 vozil, prav vsa pa so bila že prodana še pred dejansko napovedjo proizvodnje. Tudi zato je cena avtomobila, ki na nek način predstavlja nadaljevanje zgodbe modelov Z8 ter 507, ostala skrivnost.
Sicer pa že omenjeni elegantni karoseriji sledi tudi precej klasično oblikovana, čeprav s tehnologijo dobro napolnjena kabina, ki se v lepem vremenu nastavlja soncu, v slabem pa skriva pod platneno mehko ali dvodelno snemljivo trdo streho. Ta je namreč odeta v obilico usnja, vselej pa je odeta v eno barvo, kar poudarja umirjenost in eleganco. Končno podobo nato zaključujejo številni kristali nameščeni na različne komponente kabine.
Tako kot je podoba avtomobila precej klasična, tako je klasičen tudi pogon. Pod motornim pokrovom se bo namreč skrival že dodobra poznan 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbinama. Konkretno, gre za enako aplikacijo, kot jo najdemo v modelu M8 competition, kar pomeni635 konjev ali 460 kilovatov moči, ki se prenaša na vsa štiri kolesa. Tako bo avtomobil do 100 kilometrov lahko pospešil v zgolj 3,3 sekunde. Najvišja hitrost medtem ostaja neznana.
Čeprav je maloserijski Skytop že našel vseh 50 lastnikov – pri čemer je bilo interesentov zagotovo še precej več – pa bo zagotovo slej kot prej kakšen izmed njih, verjetno za nekoliko višji znesek, iskal novega lastnika. Morda ga tudi uspemo poiskati. Do tedaj pa vas vabimo, da na tej povezavi preverite vozila znamke BMW, ki vam jih ponujamo v najem: za en dan, vikend, mesec dni, ali tudi kaj dlje.