Porsche je z najnovejลกim modelom 911 GT3 postavil nov rekord na znamenitem dirkaliลกฤu Nรผrburgring Nordschleife za avtomobile z roฤnim menjalnikom. Tovarniลกki voznik Jรถrg Bergmeister je s ลกeststopenjskim roฤnim menjalnikom prevozil 20,8-kilometrsko progo v ฤasu 6:56,294 minute, s ฤimer je za veฤ kot 10 sekund izboljลกal prejลกnji rekord, ki ga je osem let drลพal Dodge Viper ACR z 7:01,3 minute.โ
Za primerjavo, Porsche 911 GT3 RS z avtomatskim PDK menjalnikom je leta 2022 isti krog prevozil v 6:49,328 minute, kar pomeni, da je bil za pribliลพno 7 sekund hitrejลกi od razliฤice z roฤnim menjalnikom. Kljub temu je Bergmeister poudaril, da roฤna razliฤica ponuja veฤ zabave in neposrednejลกi stik z vozilom: "Z novim 911 GT3 sem bil hitrejลกi skoraj v vsakem ovinku. Avto je ลกe bolj stabilen na neravninah in robnikih, zahvaljujoฤ osem odstotkov krajลกemu prestavnemu razmerju pa je na zadnji osi obฤutno veฤ moฤi pri pospeลกevanju.
Porsche 911 GT3 (992.2) โ 6:56,294
Dodge Viper ACR (2017) โ 7:01,3
Porsche 911 GT3 (991.2) โ 6:58,5
Porsche Carrera GT โ 7:12,69
Chevrolet Corvette C7 Z06 โ 7:13,90
Porsche je za rekordni krog uporabil razliฤico GT3 z Weissach paketom, ki vkljuฤuje ลกtevilne elemente iz ogljikovih vlaken za zmanjลกanje teลพe, ter pnevmatike Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Kljub enaki moฤi kot prejลกnji model (okoli 510 KM) je izboljลกana aerodinamika in krajลกe prestavno razmerje pripomoglo k boljลกemu ฤasu.โ ฤas predhodnika oziroma avtomobila pred blago prenovo so izboljลกali za 3,7 sekunde.
Ta doseลพek potrjuje, da roฤni menjalniki ลกe vedno igrajo pomembno vlogo v svetu visokozmogljivih ลกportnih avtomobilov, saj ponujajo edinstveno vozno izkuลกnjo in neposreden stik med voznikom in vozilom.
Porsche je sicer eden izmed redkih proizvajalcev ลกportnih avtov, ki spodbuja voznike k nakupu roฤnega menjalnika. V nekaterih modelih samodejnega tako sploh ni na voljo. Spet drugje je cena samodejnega in roฤnega menjalnika enaka.
Kar tri Porscheje 911 z roฤnim menjalnikom imamo trenutno na zalogi tudi pri nas. Eden izmed njih ima ob tem ลกe zanimivo zgodovino in je pravi vozniลกki biser. Oglejte si jih na tej povezavi.
Dobrih 20.800 metrov dolga proga Nรผrburgring velja za eno izmed najbolj znanih, pa tudi najbolj zloglasnih dirkaliลกฤ na svetu. ฤeprav se na njej dirkalniki F1 niso podili ลพe desetletja, pa je priljubljena destinacija za profesionalne dirkaฤe v turnih avtomobilih in pa amaterske dirkaฤe, ki se tja podajajo s svojimi bolj ali manj predelanimi avtomobili. Pri tem je govora o najrazliฤnejลกih avtomobilih, od obiฤajnih Renault Cliov, do Ferrarijev, Porschejev in podobnega.
Nรผrburgring pa ne ลกteje zgolj med ljubiteljskimi vozniki, nanj namreฤ niso imuni niti proizvajalci ลกportnih avtomobilov. Naziv najhitrejลกega v tako imenovanem Zelenem peklu vsekakor s seboj prinaลกa svojevrsten prestiลพ, ลกe posebej, kadar je govora o najhitrejลกem serijskem avtomobilu in pa najhitrejลกem avtomobilu na sploลกno. Takrat so pripravljeni proizvajalci narediti marsikaj, za to, da bi dosegli rekord.
Porsche je tako recimo tja pripeljal svoj prototip, dirkalnik 919, namenjen dirkanju v Le Mansu, pa hkrati pa so tudi veฤ serijskih avtomobilov pripravili tako, da so bili optimalno pripravljeni za postavitev najhitrejลกega kroga ravno na Nรผrburgringu. A takลกni rekordi so seveda nekoliko brez pretiranega smisla.
Spodaj smo zato pripravili seznam desetih najhitrejลกih serijskih avtomobilov na omenjenem dirkaliลกฤu โ v konfiguraciji, kakrลกno so lahko kupili tudi kupci za uporabo v vsakodnevnem prometu. Naj omenimo, da ฤas pod sedmimi minutami ลพe dolgo ni veฤ velik mejnik:
Oฤitno je torej Porsche znamka, ki postavljanju rekordov na Nรผrburgringu namenja daleฤ najveฤ pozornosti, saj je med najhitrejลกimi desetimi serijskimi avtomobili kar ลกest njihovih, po vrhu vsega pa so svoj najboljลกi ฤas z modelom GT2 RS Manthey Racing naknadno uspeli izboljลกati ลกe za tri sekunde. Vendar pa je bil avtomobil za ta podvig posebej prilagojen in opremljen z dodatki, zaradi katerih ni bil pripravljen za uporabo na cesti.
Na drugi strani v oฤi bode podatek, da na lestvici ni niti enega Ferrarija, Koenigsegga, Paganija ali kakลกnega drugega hiperลกportnika, kar dokazuje, da vsi proizvajalci temu ne namenjajo enake pozornosti in ne opravljajo uradnih meritev na omenjenem dirkaliลกฤu. Za Ferrari je tako dobro znano, da uradna testiranja svojih avtomobilov opravljajo na hiลกnem dirkaliลกฤu v Fioranu.
Drลพati naziv najhitrejลกega na Nรผrburgringu ne glede na to pomeni precejลกen prestiลพ, tako za proizvajalca kot lastnika avtomobila. Pa tudi uvrstitev na lestvico ni kar tako. Mi pa se k sreฤi lahko pohvalimo z dejstvom, da imamo kak avtomobil iz zgornje lestvice. Preverite katerega, hkrati pa lahko tudi kakลกen drug avtomobil po vaลกi ลพeljah po vaลกih ลพeljah za vas poiลกฤemo in pripeljemo v Slovenijo.