Aston Martin je konฤno naznanil zaฤetek proizvodnje svojega najbolj ekstremnega avtomobila doslej. Superลกportnik, ki so ga pr Aston Martinu razvili v sodelovanju z dirkaลกkim moลกtvom Red Bull je bil kot koncept predstavljen ลพe pred petimi leti, nato pa je ลกtiri leta trajalo, da je priลกel v proizvodnjo. Ta se bo po poroฤanju znamke priฤela v prvi polovici prihodnjega leta.
A ฤakanje je bilo vsekakor vredno, saj gre za enega najbolj ektremnih Aston Martinov v zgodovini, ลกe posebej ฤe izloฤimo unikatnega Bulldoga, ki se je pojavil v zadnjih letih. Hkrati gre tudi za prvi serijski avtoobil britanske znamke, ki ima motor nameลกฤen sredinsko. No, govora je o glavnem motorju, sicer pa ima skupaj kar ลกtiri.
Najveฤjo moฤ namreฤ proizvaja ลกtirilitrski osemvaljnik z dvema trubo puhaloma, ki proizvede kar 828 konjev moฤi. To pomeni, da njegova nominalna moฤ znaลกa kar 207 konjev na liter, najveฤ med vsemi serijskimi avtomobili, ki uporabljajo omenjeni pogonski sklop proizvajalca Mercedes-Benz. Ob treh elektromotorjih tako sistemska moฤ vozila znaลกa kar 1.079 konjev. Tako se avtomobil povsem upraviฤeno uvrsta v segment hiperลกportnikov, kjer sta tudi nedavno predstavljena Ferrari F8 in McLaren W1.
Moฤ prikljuฤnega hibrida se sicer na vsa ลกtiri kolesa prenaลกa preko osemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, posebnost pa je zadnji diferencial. Ta je sicer elektronski, vendar pa se sproลพa s pomoฤjo hidravlike. Poleg tega je avtomobil po zgledu F1 opremljen s tehnologijo DRS, ki se sproลพi samodejno.
Sicer pa je bila velike pozornosti deleลพna tudi aerodinamika vozila. Vozilu so namreฤ namestili aktivne aerodinamiฤne dodatke, ki naj bi vozilu omogoฤili preko 600 kilogramov potiska k tlom pri hitrostih med 240 in 350 kilometri na uro, kolikor bo znaลกala maksimalna hitrost vozila. Ob tem velja omeniti, da se zadnje krilce sproลพi oziroma dvigne v zrak zgolj na pisti oziroma pri vkljuฤenem voznem programu Race, ko lahko sluลพi tudi kot zraฤna zavora.
Dirkaลกkemu karakterju je podrejena tudi kabina dvoseda. Ta je v veliki meri povzeta po konceptu RB-03 iz leta 2019 in je v veliki meri izdelana iz ogljikovih vlaken. obema potnikoma sta namenjena sedeลพa iz ogljikovih vlaken, nameลกฤena tako, da so pete na nogah v pribliลพno enaki viลกini kot boki, kar je ลกe en prepoznaven element superลกportnih avtomobilov.
Aston Martin bo kupcem ponudil nekaj veฤ vozil kot McLaren in Ferrari v primeru svojih ลกportnikov, poleg tega pa bo Valhalla tudi nekoliko cenejลกa. Izdelanih bo namreฤ 999 avtomobilov, cenik zanje pa naj bi se priฤel pri 800.000 evrih. In dokler prvi avtomobili ne pridejo v salone, vas vabimo, da si ogledate naลกo zalogo vozil Aston Martin: tistih za nakup, ali drugih za najem.
AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superลกportnik je namreฤ razvit na tako rekoฤ iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je sluลพil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred ฤasom napovedala nemลกka znamka.
Novinec bo nosil ime PureSpeed, luฤ sveta pa je uzrl na vฤerajลกnji zadnji dirki letoลกnje sezone F1 in zadnje, v kateri je barve moลกtva iz Stuttgarta zastopal Lewis Hamilton. V osnovi gre za model SL, na kar kaลพe tudi v osnovi enak kokpit obeh modelov, vendar pa so spremembe opazne ลพe na prvi pogled.
Karoserija avtomobila je namreฤ tako rekoฤ povsem spremenjena, od obeh odbijaฤev, do pragov in ako naprej. Seveda pa je najbolj opazna sprememba vpeljana na vrhu. Klasiฤnega vetrobranskega stekla namreฤ ni, podobno kot pri legendarnem dirkalniku Silver Arrow, srebrna puลกฤica oziroma 300 SLR, s katerim je dirkal Stirling Moss, po slednjem pa so povzeli tudi zaลกฤitna loka, nameลกฤena nad prostorom, kjer se v obiฤajnem SL-u skrivajo zadnji sedeลพi. No, najbolj opazen element pa je zakotovo vzdolลพen varnostni lok, narejen po zgledu varnostnega loka Halo, ki ga nosijo sodobni dirkalniki F1.
Karoserija je sicer vselej odeta v dvobarvno kombinacijo, enako pa velja tudi za kabino, odeto, v ฤrno-belo kombinacijo. Sicer pa bodo tam na svoj raฤun priลกli ljubitelji kronometrov. Unikatnega je za omejeno serijo 250 vozil izdelal IWC, Mercedesov dolgoletni partner, ure pa bodo imele posebno oblikovano ลกtevilฤnico, ki bo osvetljena podnevi in ponoฤi.
Vozilo pa se po legendarnem predhodniku zgleduje tudi po izbiri materialov. Karoserija in okvir, na katerem poฤiva namreฤ nista izdelana iz ogljikovih vlaken, temveฤ v glavnem iz aluminija z dodatki magnezija, jekla in razliฤnih vlaken. Ogljikova vlakna so tako uporabili zgolj za izdelavo aerodinamiฤnih dodatkov, tudi zadnjega krilca s petimi nastavitvami in drugih usmernikov zraka, ki vozilo pri hitrosti 80 kilometrov na uro pribliลพajo k tlom za 40 milimetrov.
Motor, ki se skriva pred voznikom je ลพe dodobra poznan. ล tirilitrski turbobencinski agregrat proizvede 585 konjev moฤi, kar je recio enako kot AMG GT 63. To pa je ob nizki teลพi vozila dovolj za pospeลกek do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde in najviลกjo hitrost 315 kilometrov na uro. Moฤ se na vsa ลกtiri kolesa sistema 4Matic+ prenaลกa preko devetstopenjskega menjalnika, poleg tega pa je avtomobil opremljen s prilagodljivim vzmetenjem in ลกtirikolesnim krmiljenjem.
Cena? Pri Mercedesu je ne razkrivajo, ugiba pa se, da naj bi znaลกala vsaj 300.000 dolarjev. Prav tako pa tudi ni znano, ali so avtomobili ลกe na voljo, ali pa jih je Mercedes-Benz ลกe pred razkritjem ลพe prodal najzvestejลกim strankam. V tem primeru pa imamo kar nekaj zanimivih alternativ tudi pri nas. Najbliลพja je zagotovo povsem nov AMG GT 63 4Matic+, tu pa so ลกe AMG GT prejลกnje generacije v kupejevski in cabrio izvedbi ter nenazadnje legendarni AMG SLS.
ย
Avtomobilski svet je pred ฤasom spoznal prvi avtomobil po veฤ desetletjih, ki ga je povsem samostojno razvil BMW-jev oddelek M. Govora je seveda o modelu XM, ki je s svojo podobo razburkal javnost ter jo razdelil med tiste, ki so nad avtomobilom navduลกeni in druge, ki so bili nad njim naravnost ogorฤeni. Sedaj pa se na predstavitev svojega prvega samostojnega kriลพanca pripravlja ลกe Mercedesov ลกportni oddelek AMG.
Gre za njihov prvi povsem samostojni model v 57-letni zgodovini predelovanja vozil znamke Mercedes-Benz, pri ฤemer ลพe zadnjih 25 let predelujejo ลกportne terence znamke Mercedes-Benz. Zaฤeli so leta 1999 s predelavo prve generacije modela ML in ji nadeli oznako ML 55. Od tedaj so se v njihovih delavnicah zvrstili skoraj vsi kriลพanci, ki so jih izdelali pri Mercedesu.
AMG tako trenutno ponuja predelave za modele GLA, GLB, GLC, GLE, GLS in jasno tudi najbolj znanega kriลพanca med vsemi v ponudbi znamke Mercedes-Benz, razred G. Hkrati je mogoฤe s pridihom oddelka AMG dobiti tudi elektriฤnega kriลพanca znamke, model EQE SUV. In prav s slednjim bo imel AMG-jev prvi samostojni model najveฤ skupnega.
Najnovejลกi model, za katerega pri AMG-ju ลกe nimajo imena, bo namreฤ nastal na novi platformi, poimenovani AMG.EA, kar pomeni, da ga bo, tako kot model EQE SUV, poganjala elektrika. Platforma, ki so jo pri AMG razvili sami, je bila prviฤ uradno omenjena spomladi letos, ko je postalo jasno, da bo sluลพila tudi nasledniku modela GT 4 Door, za katerega je znano, da bo le ลกe elektriฤno gnan, kar je pravzaprav tudi edina moลพnost, ki jo omenjena platforma omogoฤa. Njegov prihod je mogoฤe priฤakovati kmalu, saj se je ลพe spomladi priฤelo testno obdobje na aledenelih ลกvedskih jezerih.
Novinec bo verjetno naลกel svoj krog kupcev, ki verjetno ลพe teลพko ฤakajo njegov prihod, zagotovo pa bodo nad njim manj navduลกeni ljubitelji bencinsko gnanih AMG kriลพancev z (vsaj) osmimi valji pod motornim pokrovom. Kar dva takลกna imamo pripravljena za vas, ฤisto nov primerek razreda G 63 AMG z atraktivno dvobarvno kombinacijo karoserije ali pa manj kot dve leti starega GLE 63 S AMG s kar 614 konji moฤi in ozvoฤenjem Burmester. Njegovega starejลกega brata si ob tem lahko tudi najamete, preverite ponudbo na tej povezavi.
ย
Brabus, nemลกka avtomobilska znamka in verjetno najbolj znan predelovanju vozil znamke Mercedes-Benz je na trg pripeljal novo kreacijo druลพine Rocket. Poznavalcem znamke je ime ลกe kako, saj z njim pri Brabusu oznaฤujejo najmoฤnejลกe in najprestiลพnejลกe modele. A ฤe smo bili doslej vajeni, da avtomobilom namenijo ยปleยซ nekoliko spremenijo videz in izdatno poveฤajo moฤ motorja, so tokrat naredili skoraj povsem nov avtomobil.
Novi Rocket GTSย je tako pravzaprav dvovratni shooting break, kakrลกnega Mercedes-Benz ลกe nikoli ni imel v ponudbi. Zato so pri Brabusu vzeli zadnjo generacijo modela SL in ji takoj odstranili platneno streho ter pokrov prtljaลพnega prostora. Ter seveda ลกe kopico drugih elementov. Namesto njih pa so na zadek in preko kabine vozila namestili ฤvrsto streho in mu tako pripeli ลกe dodatna tretja vrata, s tem pa hkrati naredili avtomobil precej bolj uporaben.
Nastal je namreฤ dvosed z velikim prtljaลพnikom, kamor dva para potnikov brez teลพav shrani veฤ potovalnih kovฤkov โ dovolj tudi za daljลกi oddih ali izlet z avtomobilom. Da so za osnovo vzeli model SL sicer tudi na zadnjem delu kljub velikemu ยปraฤjemu repuยซ (usmerjevalniku zraka pod zadnjim steklom) rata hitro jasno, eden izmed razlogov za to pa se skriva v paru zadnjih luฤi, ki so ostale nespremenjene.
A karoserijske spremembe zajemajo precej veฤ elementov, kot zgolj agresivno nadgradnjo potniลกke kabine. Pravzaprav je bil sprememb deleลพen ฤisto vsak del karoserije, ob kar je jasno po veliko veฤji ลกirini avtomobila. Zadnji blatniki, izdelani iz ogljikovih vlaken tako skrivajo kar 198,5 centimetrov ลกiroko zadnjo os, hkrati pa nelakirana ogljikova vlakna prekrivajo veฤji del karoserije. Pa tudi del platiลกฤ, sicer v osnovi izdelanih iz enega kosa aluminija s pomoฤjo tehnologije CNC.
Obilica ogljikovih vlaken pa je bila uporabljena tudi v precej temni kabini avtomobila. Iz ogljikovih vlaken so tako recimo izdelani vsi okrasni elementi, ki so v klasiฤnem SL-u plastiฤni, konฤna podoba pa je oplemenitena z obilico usnja, medtem ko so pri prvem primerku alkantaro uporabili zgolj za prekrivanje armaturne ploลกฤe.
Seveda pa je bistvo najnovejลกega ลกportnika na prvi pogled ลกe vedno skrito oฤem. Govora je o pogonskem sklopu. Pri Brabusu so Mercedesov ลกtirilitrski osemvaljnik poveฤali na velikost 4,5-litra iz njega pa iztisnili kar 796 konjev moฤi. A to ลกe ni bilo dovolj. Novinec namreฤ deluje po principu hibrida, kar pomeni, ลกe dobre 204 elektriฤne konje: skupaj kar 1.00 konjev moฤi in elektronsko omejenih 1.050 njutonmetrov navora, kar naj bi zadostovalo za najviลกjo hitrost krepko 317 kilometrov na uro ter pospeลกek z mesta do 100 kilometrov na uro v 2,7 sekunde.
A takลกna predelava seveda ne bo poceni. Pri Brabusu, kjer zaenkrat ne govorijo o omejevanju proizvodnje, so namreฤ razkrili, da bo za avtomobil potrebno plaฤati 794.758,40 evra. Vendar pa v ta znesek ลกe niso vลกtete dajatve, ki ceno za nemลกki trg dvignejo na slab milijon oziroma na 945.762,50 evra.
Najnovejลกa Brabusova kreacija, pri dobavi katere vam lahko pomagamo pri podjetju Autobroker, pa vsaj nas spominja na avtomobile, kakrลกne so pred leti izdelovali pri Ferrariju. Enega izmed njih in sicer model FF pa imamo trenutno tudi na zalogi in to za precej niลพji znesek
Leto 2024, vsaj druga polovica bo oฤitno minila v znamenju predstavitev hiperลกportnikov najbolj uglednih avtomobilskih znamk. Prvo polovico leta je zaznamoval Lamborghini Temerario, sedaj pa sta v razmaku zgolj nekaj dni po veฤ letih ฤakanja luฤ sveta uzrla kar dva teลพko priฤakovana avtomobila z dolgo, predvsem pa ugledno tradicijo. Najprej McLaren W1, naslednik modelov P1 in F1, sedaj pa ลกe Ferrari F80, ki med neposredne prednike uvrลกฤa modele La Ferrari, Enzo, F50, F40 in pa 288 GTO.
Od predstavitve slednjega prav letos mineva 40 let, hkrati pa 11 let mineva od predstatve zadnjega predhodnika, od katerega je F80 precej drugaฤen, tako oblikovno, kot tehniฤno. Pod motornim pokrovom se namreฤ skriva tehnologija, povzeta po zadnjih dognanjih serij F1 in WEC, kamor je sedaj vstopil Ferrari. To pomeni, da za pogon skrbi kombinacija bencinskega ลกestvaljnega turbo motorja in elektromotorja (avtomobil deluje kot polni hibrid) z 800-voltno tehnologijo - enako, kot se nahaja v dirkalniku 499p.
ล e bolj kot elektromotor pa si pozornost zasluลพi bencinski motor. Zgolj trilitrski ลกestvaljnik namreฤ premore kar 900 konjev ali 663 kiloatov moฤi. To pomeni 300 konjev moฤi na liter delovne prostornine, rekord med serijskimi avtomobili. Sistemska motorna moฤ, kamor sta zdruลพena ลกe manjลกi elektromotor na sprednji osi in ลพe omenjeni elektromotor (njuna moฤ znaลกa 300 konjev) tako znaลกa kar 1.200 konjev ali 884 kilovatov.
S takลกnimi ลกtevilkami lahko bencinski motor postreลพe zaradi kopice naprednih tehnologij in reลกitev. Tako ima avtomobil vgrajen nov sistem za nadzor klenkanja, kar pomeni, da eksplozija v valju poteka pri 20 odstotkov viลกjem tlaku kot pri modelu 296 GTB, ki prav tako uporablja hibridni sklop. To pa je le ena od tehnoloลกkih reลกitev, ki se jih je Ferrari prviฤ doslej posluลพil v serijskem avtu. Tu je namreฤ tudi nadzor nad motornimi vrtljaji v vsaki prestavi posebej, kar zagotavlja veฤjo odzivnost motorja. A to je le nekaj izmed tehnoloลกkih novosti, saj gre seznam v neskonฤnost.
Sicer pa motor ni zanimiv zgolj zaradi tehniฤnih novosti, temveฤ tudi zaradi postavitve. Postavljen je namreฤ kolikor mogoฤe nizko, kar pomeni, da nobena njegova komponenta ni nameลกฤena veฤ kot 100 milimetrov niลพje od glavne gredi. Hkrati je motor za 1,3 stopinjo naprej, vse to pa bo pripomoglo k idealni razporeditvi teลพe ter aerodinamiki.
F80 namreฤ pri hitrosti 250 kilometrov na uro ustvari kar 1.050 kilogramov potiska k tlom - 460 kilogramov spredaj in 590 kilogramov. Zanj sta v najveฤji meri odgovorna rekorden, 1.800 milimetrov dolg difuzor, ki ustvar 285 kilogramov potiska in pa zadnje krilo, ki pri enaki hitorsti ustvari 180 kilogramov potiska. Celotna masa avtomobila po zaslugi izdatne uporabe ogljikovih vlaken tako znaลกa 1.525 kilogramov. Avtomobil bo sicer dosegel hitrost do 350 kilometrov na uro, do 100 kilometrov na uro pa bo z mesta lahko pospeลกil v 2,15 sekunde.
ฤeprav je F80 dvosed, pa poskuลกa ustvariti vtis enosedeลพnega dirkalnika. To med drugim poฤnem z rdeฤim voznikovim sedeลพem, medtem ko je sopotniku namenjen precej bolj diskreten ฤrn sedeลพ. Hkrati je ta sedeลพ postavljen nekoliko bolj nazaj, kar s ฤimer so inลพenirji v relativno majhni kabini zagotovili dovolj prostora za oba potnika.
Ferrari bo model F80 izdelal v omejeni seriji - a ne tako omejeni, kot recimo pri F50. Naredili bodo namreฤ 799 avtomobilov, za vsakega izmed njih pa bo potrebno odลกteti 3,6 milijona evrov. Mimogrede F80 je tudi prvi Ferrari, ki bo deleลพen sedemletnega programa vzdrลพevanja, s ฤimer ลพelijo dokazati, za kako vzdrลพljiv avtomobil gre. Ob tem bodo morali kupci servis obiskati vsako leto ali na vsakih 20 tisoฤ prevoลพenih kilometrov.
F80 je tako naslednji v vrsti hibridov in ลกestvaljnikov med Ferrariji, kar tri razliฤne med njimi pa si ลพe lahko ogledati in spoznate v naลกem salonu, med njimi so SF90, prvi serijski Ferrari z moฤjo preko 1.000 konjev in pa dva 296, enega v izvedbi GTB in drugega v izvedbi GTS s pomiฤno streho, edinega v brvi Rosso Magma pri nas.
Vsakoletno sreฤanje prestiลพnih klasiฤnih in konceptnih novih avtomobilov Concours d' ellegance Ville d' Este na obali jezera Como v Italiji je eden bolj pomembnih dogodkov za nemลกki BMW. Bavarska znamka je namreฤ tam v zadnjih letih predstavila kar nekaj razliฤnih konceptov. Med bolj odmevnimi je bil pred dvema letoma reinkarnacija legendarnega 3.0 CSL, kateremu so tedaj namenili malosreijsko proizvodnjo peลกฤice vozil s ceno 750 tisoฤ evrov. Na podoben odziv kot omenjeni ลกportnik je letos naletel tudi koncept Skytop in tudi slednji bo sedaj doลพivel enako usodo.
Avtomobil, pravi roadster se oblikovno ne zgleduje po nobenem do sedaj znanem modelu, z ostrimi in ravnimi linijami pa vseeno nekoliko spominja na ลกportne avtomobile iz 70. let. Ob tem so mu, nevsakdanje za BMW-jeve kabriolete, namenili streลกni lok za obema sedeลพema, ki sluลพi za varnost v primeru prevraฤanja, hkrati pa daje avtomobilu ลกe nekoliko bolj edinstveno linijo.
Boฤna linija je sicer po zaslugi dolgega sprednjega dela, pa tudi podaljลกanega zadka, ki za zaznamuje izrazit previs preko zadnjih koles, precej uravnoteลพena. Pozornost si ob tem zasluลพijo krilca na zadnjem robu vrat, ki nadomeลกฤajo klasiฤne roฤaje za odpiranje vrat. Sicer pa elegantno zunanjost zaznamujejo tudi izredno tanki ลพarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila.
ยปBMW Skytop je oblikovan resniฤno eksotiฤno in predstavlja kombinacijo vozniลกke dinamike ter elegance na najviลกji ravni. Da smo na koncu lahko razkrili oziroma napovedali izdelavo maloserijske razliฤice vozila je prava uresniฤitev sanj,ยซ je dejal Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja skupine BMW na nedavnem dogodku v Italiji, kjer je bila napovedana proizvodnja avtomobila. Ta bo sicer omejena na zgolj 50 vozil, prav vsa pa so bila ลพe prodana ลกe pred dejansko napovedjo proizvodnje. Tudi zato je cena avtomobila, ki na nek naฤin predstavlja nadaljevanje zgodbe modelov Z8 ter 507, ostala skrivnost.
Sicer pa ลพe omenjeni elegantni karoseriji sledi tudi precej klasiฤno oblikovana, ฤeprav s tehnologijo dobro napolnjena kabina, ki se v lepem vremenu nastavlja soncu, v slabem pa skriva pod platneno mehko ali dvodelno snemljivo trdo streho. Ta je namreฤ odeta v obilico usnja, vselej pa je odeta v eno barvo, kar poudarja umirjenost in eleganco. Konฤno podobo nato zakljuฤujejo ลกtevilni kristali nameลกฤeni na razliฤne komponente kabine.
Tako kot je podoba avtomobila precej klasiฤna, tako je klasiฤen tudi pogon. Pod motornim pokrovom se bo namreฤ skrival ลพe dodobra poznan 4,4-litrski osemvaljnik z dvema turbinama. Konkretno, gre za enako aplikacijo, kot jo najdemo v modelu M8 competition, kar pomeni635 konjev ali 460 kilovatov moฤi, ki se prenaลกa na vsa ลกtiri kolesa. Tako bo avtomobil do 100 kilometrov lahko pospeลกil v zgolj 3,3 sekunde. Najviลกja hitrost medtem ostaja neznana.
#image_title
ฤeprav je maloserijski Skytop ลพe naลกel vseh 50 lastnikov โ pri ฤemer je bilo interesentov zagotovo ลกe precej veฤ โ pa bo zagotovo slej kot prej kakลกen izmed njih, verjetno za nekoliko viลกji znesek, iskal novega lastnika. Morda ga tudi uspemo poiskati. Do tedaj pa vas vabimo, da na tej povezavi preverite vozila znamke BMW, ki vam jih ponujamo v najem: za en dan, vikend, mesec dni, ali tudi kaj dlje.