Sredina 90. let prejšnjega stoletja je bilo obdobje, ko je na ceste prišlo manj športnih avtomobilov, kot sedaj, vendar pa so se ti avtomobilskim ljubiteljem vtisnili v spomin bolj, kot marsikateri novejši avtomobil. To so bili namreč še vedno avtomobili, ki jih je poganjala surova moč, brez elektronike, ki bi pomagala pri krmiljenju. To so bili avtomobili, ki niso dopuščali napak in ki so voznika hitro poslali v jarek, ali kam drugam. In za nekatere izmed njih bi kar težko verjeli, da bodo prihodnje leto na grbi nosili že 30 let.
Spodaj torej predstavljamo lestvico petih športnih avtomobilov, ki so leta 1995 doživeli svojo premiero. V nekaterih primerih gre recimo zgolj za različice že znanih modelov, spet pri drugih za povsem nove avtomobile. Nekateri so bili namenjeni širokim množicam kupcev (bil je to čas, ko je imela skoraj vsaka večja avtomobilska znamka v ponudbi kak športen model), spet drugi zgolj izbrancem z zadostno količino denarja pod palcem in dobrim ugledom pri vodstvu znamk, da jih je to sploh opazilo.
Najbolj znan proizvajalec športnih avtomobilov na svetu ob 50. obletnici nastanka znamke pri ustvarjanju modela, s katerim bi obeležili okrogli jubilej, hkrati pa nadomestili model F40. A uspelo jim je na spektakularen način, saj so izdelali avtomobil z V12 motorjem, ki je temeljil na motorju iz F1, ter ga pričvrstili neposredno na šasijo. Vrh vsega je bil avtomobil opremljen s snemljivo trdo streho, kar pomeni, da je bilo 349 vozil tako kabrioletov, kot kupejev.
Leta 1995 je bil F1 že dodobra uveljavljen, da ne rečemo razvpit avtomobil. Nenazadnje je že veljal za najhitrejši serijski avtomobil na svetu. A tu se še ni končalo. Britanci so namreč v čast petim dirkalnikom, ki so leta 1995 končali dirko za 24 ur Le Mansa izdelali serijo petih avtomobilov z izrazitim dirkaškim pedigrejem. Namenili so jim namreč veliko krilce iz ogljikovih vlaken, ki je izboljšalo lego na cesti, po zaslugi shujševalne diete pa težo vozila, prepoznavnega po Papaya oranžni barvi znižali na vsega 1.062 kilogramov.
Oznaka Turbo je bila pri Porscheju leta 1995 že dodobra uveljavljena. So pa tega leta inženirji v Stuttgartu model 911 Turbo dvignili na novo raven. Zaradi zahtev FIA in razreda GT2 so namreč izdelali različico modela 911 GT2. Ta je bila lažja od klasičnega Turba, prinašala enako oziroma še nekoliko večjo motorno moč, štirikolesni pogon, najbolj pa je bila prepoznavna po široki in na karoserijo privijačenih blatnikih. Izdelanih je bilo le 57 vozil, ki danes veljajo za izbrane klasike.
V prvi polovici 90. let je bil Lotus v velikih težavah, zanimanja za njihove avte pa skorajda ni bilo. Vse do septembra tega, leta, ko je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu luč sveta uzrl Elise. Mali dvosed je resda ponudil le 1,8-litrski bencinski motor, ki pa je bil postavljen sredinsko, za voznika, 118 konjev moči (ki je skozi leta naraščala) pa je ob 725 kilogramih teže zagotavljalo obilico zabave in Lotus vrnilo na pota stare slave.
Najmanjši BMW tistega časa in rezultat štiriletnega razvoja je na sceno leta 1995 prišel skozi velika vrata. Premiero je namreč doživel v filmu James Bond: Golden Eye, šlo pa je za klasično zasnovan dvosed s pomično streho, ki je kasneje zaživel tudi kot kupe z zadkom, oblikovanim po zgledu karavanov znamke iz tega obdobja. Avtomobil je tedaj delil mnenja, danes pa gre, še posebej v izvedbi M s trdo streho za izredno cenjeno klasiko.
Lastništvo zgornjih klasikov je zanimivo tudi z vidika stroškov, saj za 30 let stara vozila v Sloveniji lastniki lahko uveljavljajo popust pri letni dajatvi za uporabo cest v višini 80 odstotkov in popust na obvezno zavarovanje v višini 90 odstotkov, hkrati pa so ob uvozu opravičeni plačila davka na motorna vozila. In če bi si želeli omisliti katerega izmed peterice vozil (ali pa tudi kakega drugega starodobnika, mladodobnika ali avtomobil, ki bi lahko postal naložba), nas le kontaktirajte na tej povezavi.