Sredina 90. let prejลกnjega stoletja je bilo obdobje, ko je na ceste priลกlo manj ลกportnih avtomobilov, kot sedaj, vendar pa so se ti avtomobilskim ljubiteljem vtisnili v spomin bolj, kot marsikateri novejลกi avtomobil. To so bili namreฤ ลกe vedno avtomobili, ki jih je poganjala surova moฤ, brez elektronike, ki bi pomagala pri krmiljenju. To so bili avtomobili, ki niso dopuลกฤali napak in ki so voznika hitro poslali v jarek, ali kam drugam. In za nekatere izmed njih bi kar teลพko verjeli, da bodo prihodnje leto na grbi nosili ลพe 30 let.
Spodaj torej predstavljamo lestvico petih ลกportnih avtomobilov, ki so leta 1995 doลพiveli svojo premiero. V nekaterih primerih gre recimo zgolj za razliฤice ลพe znanih modelov, spet pri drugih za povsem nove avtomobile. Nekateri so bili namenjeni ลกirokim mnoลพicam kupcev (bil je to ฤas, ko je imela skoraj vsaka veฤja avtomobilska znamka v ponudbi kak ลกporten model), spet drugi zgolj izbrancem z zadostno koliฤino denarja pod palcem in dobrim ugledom pri vodstvu znamk, da jih je to sploh opazilo.
ย
Najbolj znan proizvajalec ลกportnih avtomobilov na svetu ob 50. obletnici nastanka znamke pri ustvarjanju modela, s katerim bi obeleลพili okrogli jubilej, hkrati pa nadomestili model F40. A uspelo jim je na spektakularen naฤin, saj so izdelali avtomobil z V12 motorjem, ki je temeljil na motorju iz F1, ter ga priฤvrstili neposredno na ลกasijo. Vrh vsega je bil avtomobil opremljen s snemljivo trdo streho, kar pomeni, da je bilo 349 vozil tako kabrioletov, kot kupejev.
Leta 1995 je bil F1 ลพe dodobra uveljavljen, da ne reฤemo razvpit avtomobil. Nenazadnje je ลพe veljal za najhitrejลกi serijski avtomobil na svetu. A tu se ลกe ni konฤalo. Britanci so namreฤ v ฤast petim dirkalnikom, ki so leta 1995 konฤali dirko za 24 ur Le Mansa izdelali serijo petih avtomobilov z izrazitim dirkaลกkim pedigrejem. Namenili so jim namreฤ veliko krilce iz ogljikovih vlaken, ki je izboljลกalo lego na cesti, po zaslugi shujลกevalne diete pa teลพo vozila, prepoznavnega po Papaya oranลพni barvi zniลพali na vsega 1.062 kilogramov.
Oznaka Turbo je bila pri Porscheju leta 1995 ลพe dodobra uveljavljena. So pa tega leta inลพenirji v Stuttgartu model 911 Turbo dvignili na novo raven. Zaradi zahtev FIA in razreda GT2 so namreฤ izdelali razliฤico modela 911 GT2. Ta je bila laลพja od klasiฤnega Turba, prinaลกala enako oziroma ลกe nekoliko veฤjo motorno moฤ, ลกtirikolesni pogon, najbolj pa je bila prepoznavna po ลกiroki in na karoserijo privijaฤenih blatnikih. Izdelanih je bilo le 57 vozil, ki danes veljajo za izbrane klasike.
V prvi polovici 90. let je bil Lotus v velikih teลพavah, zanimanja za njihove avte pa skorajda ni bilo. Vse do septembra tega, leta, ko je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu luฤ sveta uzrl Elise. Mali dvosed je resda ponudil le 1,8-litrski bencinski motor, ki pa je bil postavljen sredinsko, za voznika, 118 konjev moฤi (ki je skozi leta naraลกฤala) pa je ob 725 kilogramih teลพe zagotavljalo obilico zabave in Lotus vrnilo na pota stare slave.
Najmanjลกi BMW tistega ฤasa in rezultat ลกtiriletnega razvoja je na sceno leta 1995 priลกel skozi velika vrata. Premiero je namreฤ doลพivel v filmu James Bond: Golden Eye, ลกlo pa je za klasiฤno zasnovan dvosed s pomiฤno streho, ki je kasneje zaลพivel tudi kot kupe z zadkom, oblikovanim po zgledu karavanov znamke iz tega obdobja. Avtomobil je tedaj delil mnenja, danes pa gre, ลกe posebej v izvedbi M s trdo streho za izredno cenjeno klasiko.
Lastniลกtvo zgornjih klasikov je zanimivo tudi z vidika stroลกkov, saj za 30 let stara vozila v Sloveniji lastniki lahko uveljavljajo popust pri letni dajatvi za uporabo cest v viลกini 80 odstotkov in popust na obvezno zavarovanje v viลกini 90 odstotkov, hkrati pa so ob uvozu opraviฤeni plaฤila davka na motorna vozila. In ฤe bi si ลพeleli omisliti katerega izmed peterice vozil (ali pa tudi kakega drugega starodobnika, mladodobnika ali avtomobil, ki bi lahko postal naloลพba), nas le kontaktirajte na tej povezavi.