Leto 2024, vsaj druga polovica bo oฤitno minila v znamenju predstavitev hiperลกportnikov najbolj uglednih avtomobilskih znamk. Prvo polovico leta je zaznamoval Lamborghini Temerario, sedaj pa sta v razmaku zgolj nekaj dni po veฤ letih ฤakanja luฤ sveta uzrla kar dva teลพko priฤakovana avtomobila z dolgo, predvsem pa ugledno tradicijo. Najprej McLaren W1, naslednik modelov P1 in F1, sedaj pa ลกe Ferrari F80, ki med neposredne prednike uvrลกฤa modele La Ferrari, Enzo, F50, F40 in pa 288 GTO.
Od predstavitve slednjega prav letos mineva 40 let, hkrati pa 11 let mineva od predstatve zadnjega predhodnika, od katerega je F80 precej drugaฤen, tako oblikovno, kot tehniฤno. Pod motornim pokrovom se namreฤ skriva tehnologija, povzeta po zadnjih dognanjih serij F1 in WEC, kamor je sedaj vstopil Ferrari. To pomeni, da za pogon skrbi kombinacija bencinskega ลกestvaljnega turbo motorja in elektromotorja (avtomobil deluje kot polni hibrid) z 800-voltno tehnologijo - enako, kot se nahaja v dirkalniku 499p.
ล e bolj kot elektromotor pa si pozornost zasluลพi bencinski motor. Zgolj trilitrski ลกestvaljnik namreฤ premore kar 900 konjev ali 663 kiloatov moฤi. To pomeni 300 konjev moฤi na liter delovne prostornine, rekord med serijskimi avtomobili. Sistemska motorna moฤ, kamor sta zdruลพena ลกe manjลกi elektromotor na sprednji osi in ลพe omenjeni elektromotor (njuna moฤ znaลกa 300 konjev) tako znaลกa kar 1.200 konjev ali 884 kilovatov.
S takลกnimi ลกtevilkami lahko bencinski motor postreลพe zaradi kopice naprednih tehnologij in reลกitev. Tako ima avtomobil vgrajen nov sistem za nadzor klenkanja, kar pomeni, da eksplozija v valju poteka pri 20 odstotkov viลกjem tlaku kot pri modelu 296 GTB, ki prav tako uporablja hibridni sklop. To pa je le ena od tehnoloลกkih reลกitev, ki se jih je Ferrari prviฤ doslej posluลพil v serijskem avtu. Tu je namreฤ tudi nadzor nad motornimi vrtljaji v vsaki prestavi posebej, kar zagotavlja veฤjo odzivnost motorja. A to je le nekaj izmed tehnoloลกkih novosti, saj gre seznam v neskonฤnost.
Sicer pa motor ni zanimiv zgolj zaradi tehniฤnih novosti, temveฤ tudi zaradi postavitve. Postavljen je namreฤ kolikor mogoฤe nizko, kar pomeni, da nobena njegova komponenta ni nameลกฤena veฤ kot 100 milimetrov niลพje od glavne gredi. Hkrati je motor za 1,3 stopinjo naprej, vse to pa bo pripomoglo k idealni razporeditvi teลพe ter aerodinamiki.
F80 namreฤ pri hitrosti 250 kilometrov na uro ustvari kar 1.050 kilogramov potiska k tlom - 460 kilogramov spredaj in 590 kilogramov. Zanj sta v najveฤji meri odgovorna rekorden, 1.800 milimetrov dolg difuzor, ki ustvar 285 kilogramov potiska in pa zadnje krilo, ki pri enaki hitorsti ustvari 180 kilogramov potiska. Celotna masa avtomobila po zaslugi izdatne uporabe ogljikovih vlaken tako znaลกa 1.525 kilogramov. Avtomobil bo sicer dosegel hitrost do 350 kilometrov na uro, do 100 kilometrov na uro pa bo z mesta lahko pospeลกil v 2,15 sekunde.
ฤeprav je F80 dvosed, pa poskuลกa ustvariti vtis enosedeลพnega dirkalnika. To med drugim poฤnem z rdeฤim voznikovim sedeลพem, medtem ko je sopotniku namenjen precej bolj diskreten ฤrn sedeลพ. Hkrati je ta sedeลพ postavljen nekoliko bolj nazaj, kar s ฤimer so inลพenirji v relativno majhni kabini zagotovili dovolj prostora za oba potnika.
Ferrari bo model F80 izdelal v omejeni seriji - a ne tako omejeni, kot recimo pri F50. Naredili bodo namreฤ 799 avtomobilov, za vsakega izmed njih pa bo potrebno odลกteti 3,6 milijona evrov. Mimogrede F80 je tudi prvi Ferrari, ki bo deleลพen sedemletnega programa vzdrลพevanja, s ฤimer ลพelijo dokazati, za kako vzdrลพljiv avtomobil gre. Ob tem bodo morali kupci servis obiskati vsako leto ali na vsakih 20 tisoฤ prevoลพenih kilometrov.
F80 je tako naslednji v vrsti hibridov in ลกestvaljnikov med Ferrariji, kar tri razliฤne med njimi pa si ลพe lahko ogledati in spoznate v naลกem salonu, med njimi so SF90, prvi serijski Ferrari z moฤjo preko 1.000 konjev in pa dva 296, enega v izvedbi GTB in drugega v izvedbi GTS s pomiฤno streho, edinega v brvi Rosso Magma pri nas.