...

ล portni terenci morda niso pravi ลกportni avtomobili. Prinaลกajo namreฤ veliko teลพo, viลกje teลพiลกฤe, pogosto tudi veฤje dimenzije, kot pravi ลกportni avtomobili, zato obiฤajno niso tako okretni kot klasiฤni ลกportni avtomobili. No, ลกe vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uลพivati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in poslediฤno uporabni, kot razliฤni dvosedi. V bistvu gre lahko celo za ฤisto prave druลพinske avtomobile.

Danes imajo tako posamezniki, ki hoฤejo v enem avtomobilu dobiti zmogljivosti ลกportnega avtomobila in uporabnost ลกportnega terenca veliko izbire. Pravzaprav je na trgu kar nekaj avtomobilov, katerih moฤ presega 700 konjev. Najmoฤnejลกi med serijskimi je zagotovo Tesla Model X Plaid, res pa je, da gre za elektriฤno gnan avtomobil, ki bencinskih navduลกencev navkljub eksplozivnim pospeลกkom ne bo prepriฤal.

Merilo: vsaj 575 konjev

Iz razvrstitve smo ob tem izloฤili tudi BMW-jev inลพenirski doseลพek, model XM, ki v izvedbi Red Label proizvede kar 748 konjev moฤi. 4,4-litrski osemvaljnik se namreฤ zanaลกa na pomoฤ elektromotorja. In ฤeprav znajo zanimive ลกportne terence, kot je Jeep Grand Cherokee Trackhawk s 700 konji moฤi, ponuditi tudi na drugi strani Atlantika, smo se tokrat osredotoฤili na Evropo. Predstavljamo vam torej deset najbolj ลพlahtnih ลกportnih terencev iz Evrope.

Pregled lestvice je kar pisan in zanimiv, pri ฤemer pa opaลพamo, da veฤina avtomobilov ponuja zelo podobno ali celo enako motorno zasnovo. V osnovi povsem enake motorje imajo tako recimo Audi RS Q8, Porsche Cayenne Turbo GT in pa Lamborghini Urus Performante, to je ลกtirilitrski V8 z dvema puhaloma. Enako velika osemvaljnika z dvema turbinama ponujata tudi Aston Martin in Mercedes-Benz, tudi v tem primeru pa gre pravzaprav v osnovi za povsem enake motorje.

8 ali 12 valjev

Seveda pa je vmes tudi nekaj posebneลพev. Takลกen je ลพe na dnu lestvice. Range Rover Sport SVR je eden zadnjih avtomobilov na trgu, ki vstopni zrak v motor stiska s pomoฤjo kompresorja. Naslednji je Bentley Bentayga. Ta ponuja ลกestlitrski 12 valjni motor W konfiguracije. Gre pravzaprav za dva Volkswagnova motorja VR6, zdruลพena v enega. No, na vrhu lestvice pa se je znaลกel edini atmosferski motor, 6,5-litrski 12-valjnik znamke Ferrari. Ta se skriva pod motornim pokrovom njihovega edinega ลกportnega terenca, Purosangua.

Prav to je tudi najnovejลกa pridobitev naลกega salona. Pravzaprav kar dve, res pa je, da ลกe nista priลกla do nas, saj sta oba avtomobila ลกe v prihodu. Kljub temu pa ju je ลพe mogoฤe rezervirati. Prvega z 2.500 prevoลพenimi kilometri najdete na tej povezavi, drugega s 7.200 kilometri, ki prihaja prvi pa na tej povezavi. Vabimo pa vas, da si najbolj ลพlahten del naลกe ponudbe pogledate na tej povezavi, kjer se najde ลกe kak avto iz zgornje lestvice.

Avtomobilski svet je pred ฤasom spoznal prvi avtomobil po veฤ desetletjih, ki ga je povsem samostojno razvil BMW-jev oddelek M. Govora je seveda o modelu XM, ki je s svojo podobo razburkal javnost ter jo razdelil med tiste, ki so nad avtomobilom navduลกeni in druge, ki so bili nad njim naravnost ogorฤeni. Sedaj pa se na predstavitev svojega prvega samostojnega kriลพanca pripravlja ลกe Mercedesov ลกportni oddelek AMG.

Gre za njihov prvi povsem samostojni model v 57-letni zgodovini predelovanja vozil znamke Mercedes-Benz, pri ฤemer ลพe zadnjih 25 let predelujejo ลกportne terence znamke Mercedes-Benz. Zaฤeli so leta 1999 s predelavo prve generacije modela ML in ji nadeli oznako ML 55. Od tedaj so se v njihovih delavnicah zvrstili skoraj vsi kriลพanci, ki so jih izdelali pri Mercedesu.

AMG tako trenutno ponuja predelave za modele GLA, GLB, GLC, GLE, GLS in jasno tudi najbolj znanega kriลพanca med vsemi v ponudbi znamke Mercedes-Benz, razred G. Hkrati je mogoฤe s pridihom oddelka AMG dobiti tudi elektriฤnega kriลพanca znamke, model EQE SUV. In prav s slednjim bo imel AMG-jev prvi samostojni model najveฤ skupnega.

Prvi kriลพanec, drugi model na tej platformi

Najnovejลกi model, za katerega pri AMG-ju ลกe nimajo imena, bo namreฤ nastal na novi platformi, poimenovani AMG.EA, kar pomeni, da ga bo, tako kot model EQE SUV, poganjala elektrika. Platforma, ki so jo pri AMG razvili sami, je bila prviฤ uradno omenjena spomladi letos, ko je postalo jasno, da bo sluลพila tudi nasledniku modela GT 4 Door, za katerega je znano, da bo le ลกe elektriฤno gnan, kar je pravzaprav tudi edina moลพnost, ki jo omenjena platforma omogoฤa. Njegov prihod je mogoฤe priฤakovati kmalu, saj se je ลพe spomladi priฤelo testno obdobje na aledenelih ลกvedskih jezerih.

Novinec bo verjetno naลกel svoj krog kupcev, ki verjetno ลพe teลพko ฤakajo njegov prihod, zagotovo pa bodo nad njim manj navduลกeni ljubitelji bencinsko gnanih AMG kriลพancev z (vsaj) osmimi valji pod motornim pokrovom. Kar dva takลกna imamo pripravljena za vas, ฤisto nov primerek razreda G 63 AMG z atraktivno dvobarvno kombinacijo karoserije ali pa manj kot dve leti starega GLE 63 S AMG s kar 614 konji moฤi in ozvoฤenjem Burmester. Njegovega starejลกega brata si ob tem lahko tudi najamete, preverite ponudbo na tej povezavi.

ย 

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.