...

Jaguar XJS velja za naslednika enega najbolj prepoznavnih in najbolj zaลพelenih avtomobilov znamke Jaguar, modela E-Type. ลฝal pa mu kljub edinstveni podobi nikoli ni uspelo zapolniti velikih ฤeljev predhodnika in je vselej ostal v njegovi senci. Kljub temu pa so mu novo priloลพnost, da zasije namenili pri britanskem podjetju TWR in mu hkrati nadeli novo, zelo pomenljivo ime: Supercat, Super maฤka.

TWR je nova avtomobilska znamka, ki jo je ustanovil Fergus Walkinshaw, sin legendarnega britanskega dirkaฤa, kasneje pa tudi lastnika dirkaลกkega moลกtva TWR, Toma Walkinshawa in se z imenom znamke poklonil leta 2010 preminulemu oฤetu. Izbira Jaguarja XJS kot osnove za prvi avtomobil, ki ga je izdelala mlada znamka tako ni nakljuฤna, saj je Tom Walkinshaw leta 1984 osvojil svoj prvi in edini naziv prvaka v Evropskem prvenstvu turnih avtomobilov, istega leta pa je z njim slavil tudi na dirki za 24 ur Spaja v Belgiji.

A Supercat ima z avtomobilom, kakrลกen je sluลพil kot osnova Tomu Walkinshawu za njegov dirkalnik le malo skupnega. Karoserija, vidno razลกirjena v primerjavi z izvirnim avtomobilom je namreฤ v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken (z izjemo ลกkoljke, ki je enaka kot v izvirniku), spremenjena podoba pa vkljuฤuje elemente dirkalnih Jaguarjev 80. in 90. let prejลกnjega stoletja. Ob tem je nova karoserija pripomogla k obฤutnemu zmanjลกanju teลพe vozila v primerjavi z izvirnikom in sicer iz 1.770 na 1.605 kilogramov.

Zmanjลกanju teลพe je hkrati sledil velik prirast moฤi. 5,3-litrski 12-valjni motor so poveฤali na 5,6 litra ter mu namenili ลกe kompresor ter tako motorno moฤ iz 285 konjev veฤali na kar 660 konjev. Poleg tega so tristopenjski samodejni menjalnik nadomestili s ลกeststopenjskim roฤnim, kar bo vsekakor poveฤalo vozniลกke uลพitke, ki jih bo ponujal avtomobil. Motorna moฤ se bo ob tem prenaลกala na zadnja kolesa, tako kot pri predhodniku, vendar pa so odprt izvirni diferencial nadomestili z novim z omejenim zdrsom.

Proizvodnja omejena na le 88 enot

Kakลกna bo najviลกja hitrost avtomobila pri TWR-ju (mimogrede pri razvoju avtomobila je sodeloval tudi oblikovalec in predvsem poznavalec Porschejev, Magnus Walker), pri TWR-ju ne razkrivajo, poudarjajo pa, da gre za avtomobil, ki bo surovo moฤ zdruลพeval z vozniลกko natanฤnostjo, primerljivo s sodobnimi ลกportniki, primernimi za na dirkaliลกฤa. Serijsko vzmetenje so nadomestili z dvojnimi vodili v obliki ฤrke Y, v 18-palฤna platiลกฤa so skrili keramiฤne zavore, prilagodljivo vzmetenje, izboljลกan krmilni mehanizem, sistem za pomoฤ pri speljevanju in pa moลพnost izbire med petimi voznimi programi, ฤe naลกtejemo le nekatere poudarke.

Seveda so ob tem poskrbeli tudi za veฤ udobja in primerno urejenostjo kabine. Tam bo na eni strani na voljo sodoben multimedijski sistem, na drugi pa (namesto ลกtirih le) dva elektriฤno nastavljiva ลกportna sedeลพa iz ogljikovih vlaken ter digitalna instrumentna ploลกฤa. Hkrati bo na raฤun odstranitve v kabini veฤ prostora za prtljago.

Pri TWR-ju ลพe pobirajo naroฤila za nakup novega ลกportnika, pri ฤemer pa bo proizvodnja omejena na zgolj 88 enot. S tem se je Fergus Walkinshaw ลกe enkrat veฤ poklonil oฤetu, saj je bilo leto 1988 leto, ko je z Jaguarjem XJR-9 osvojil svojo edino zmago na dirki za 24 ur Le Mansa. Z naroฤilom bo zato potrebno pohiteti, ob tem pa vplaฤati ลกe 35.000 funtov depozita โ€“ preostalih 190.000 funtov pa boste nato plaฤali ob prejemu vozila. In ฤe ste zares zainteresirani za nakup, nas le pokliฤite in pomagali vam bomo pri tem, pa tudi pri nakupu in prevozu kateregakoli drugega avtomobila v tujini. Za veฤ informacij le sledite povezavi.

Starodobni avtomobili so naฤeloma vsi avtomobili, ki so starejลกi od 30 let. A to ne velja povsem, saj morajo ti avtomobili zadoลกฤati tudi nekaterim drugim zahtevam. Ti avtomobili motrajo biti namreฤ v stanju, iz katerega je razvidno, da so namenjeni nadaljnji uporabi, s tem pa vzdrลพevanju tehniฤne dediลกฤine. Tako morajo biti pred pridobitvijo statusa starodobnega vozila tehniฤno izpravni in brez veฤjih poลกkodb.

Mednarodna organizacija starodobnih vozil FIVA opredeljuje ลกtiri razrede avtomobilov, za katere je mogoฤe pridobiti status starodobnika:

Popust za registracijo in zavarovanje

Ali vozilo zadostuje enemu izmed ลกtirih razredov v Sloveniji ugotavljata dve organizaciji, Slovenska veteranska avto-moto zveza in pa Zveza SVS-Starodobna vozila Slovenije. Ob tem za starodobna vozila, ki nikoli niso namenjena vsakodnevni uporabi, velja, da so opraviฤena do 90-odstotnega popusta pri plaฤilu letnega nadomestila za uporabo cest in obveznega zavarovanja.

Seveda pa je mogoฤe certifikat za starodobno vozilo pridobiti tudi za vsa vozila iz uvoza, ki so pri tem upraviฤena ลกe do ene ugodnosti in sicer plaฤila Davka na motorna vozila. Res pa je, da je potrebno pristojnemu organu vseeno oddati vlogo oziroma napoved za odmero DMV, organ pa nato izda sklep o oprostitvi plaฤila davka.

Za vse postopke, povezane z odmero davka, kakor tudi za uvoz starodobnih (in novih) vozil lahko poskrbimo tudi pri Autobrokerju. Nudimo vam iskanje starodobnih vozil po vaลกih ลพeljah, uvoz le tega in pa, kot ลพe reฤeno, ureditev birokratskih podrobnosti. Veฤ o storitvi uvoza vozil pa si preberite na tej povezavi.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.