Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letošnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi občutki. V devetih mesecih so namreč prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 več kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeležili tudi 635 milijonov evrov prihodkov in na medletni ravni prihodke podvojili.

Ob pozitivnih rezultatih so pri Lotusu predstavili tudi obogateno ponudbo modela Emira, njihovega osrednjega prodajnega aduta med klasičnimi športniki. Ponudbo modela bodo tako tvorile tri različice z imeni Turbo, Turbo SE in pa V6. S poimenovanjem prvega se pri Lotusu klanjajo legendarnemu modelu Esprit z začetka 80. let prejšnjega stoletja. Ta je bil namreč eden izmed prvih športnih avtomobilov na svetu, ki je imel pod motornim pokrovom skrito turbo puhalo.

Emira Turbo kot poklon Espritu Turbo

Prav izvedba Turbo SE bo na nek način najbolj razburljiva. Avtomobil bo namreč opremljen z relativno majhnim, dvolitrskim motorjem, po zaslugi prisilnega polnjenja pa bo vseeno proizvedel kar 400 konjev moči, 40 več kot izvedba Turbo. To bo zadoščalo, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro pospešil v štirih sekundah, najvišja hitrost pa bo znašala 290 kilometrov na uro. Tako izvedba Turbo, kot Turbo SE bosta sicer imeli na voljo osemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Izvedba V6 bo na drugi strani nekaj povsem drugačnega. 3,5-litrski šestvaljnik znamke proizvajalca Toyota namreč ob pomoči kompresorja proizvedel prav toliko moči kot različica Turbo SE, vendar pa gre za nekoliko bolj umirjen motor, po godu voznikom stare šole. Nenazadnje ga bo mogoče opremiti z že omenjenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ali pa tudi šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Ob tem pa bo izvedba V6 že na prvi pogled nekoliko drugačna, kot obe ostali izvedbi. Pod platišči, na katera bodo nameščene pnevmatike Goodyear Eagle F1 SuperSport, se bodo namreč skrivali večji dvodelni zavorni diski z luknjami in režami za lažje odvajanje toplote. Hkrati po vozniku na voljo drugačno vzmetenje, izvedenke z ročnim menjalnikom pa bodo imele na zadnji osi diferencial z omejenim zdrsom. Pika na i pa bodo tudi nekateri dodatki v kabini.

Namesto elektrike priključni hibridi

Razširjena oziroma prenovljena ponudba modela Emira pa je na nek način napoved precej bolj obsežnih sprememb v strategiji znamke. Doslej je namreč veljal načrt, da bodo pri Lotusu z letom 2028 prenehali proizvajati avtomobile s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem. A čeprav so med trenutnimi štirimi modeli v ponudbi kar trije električno gnani, so pri Lotusu sprejeli odločitev, da bodo klasične motorje obdržali vsaj še nekaj časa.

#image_title

Zavedajo se namreč, da kupci športnih avtomobilov še niso pripravljeni na izključno električne avtomobile, na kar kaže tudi trg, in kar je nenazadnje priznal tudi Mate Rimac. Avtor Rimac Nevere, ki je neposredno odgovoren za to, da je tudi Bugatti sprejel odločitev, da namesto električnega avtomobila predstavi vsaj še enega bencinsko gnanega hiperšportnika.

A elektriki oziroma elektrifikaciji se pri Lotusu vseeno ne bodo povsem odpovedali. V prihodnosti namreč načrtujejo povsem klasične motorje nadomestiti s priključnimi hibridi, ki pa bodo prinašali zmogljivosti, kakšnih danes še ne poznamo. Tako naj bi prinesli polnilno infrastrukturo z 900-voltno platformo, kar naj bi omogočalo izredno hitro polnjenje, hkrati pa računajo na to, da bi avtomobil omogočal do tisoč kilometrov skupne avtonomije.

Če bodo takšne načrte uresničili, potem gre pričakovati, da se bodo pri Lotusu povezali s partnerji iz skupine Geely, znotraj katere je med drugim tudi Volvo. Še bolj zanimivo pa bo na drugi strani podjetje Horse, gre za skupni projekt Geelyja in Renault. Mlado podjetje se bo namreč v prihodnjih letih specializiralo za proizvodnjo in razvoj klasičnih ter hibridnih pogonskih sklopov, tako za podjetja znotraj obeh skupin, kot tudi za zunanje partnerje.

Lotus vsekakor velja za eno bolj unikatnih znamk, ki je poznana pravim avtomobilskim poznavalcem in ljubiteljem dirkanja. Nenazadnje so velik pečat pustili tudi v F1, vselej pa so njihovi avtomobili veljali za ene izmed redkejših, pa tudi najbolj prvinskih. Če si torej želite zapeljati svojega in uživati v zavojih, sledite povezavi in nas kontaktirajte. Pomagali bomo poiskati takšnega ki bo povsem ustrezal vašim željam.

Copyright © 2024 Kreativni najemi d.o.o.
lockmenu