...

Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je ลกe en nekoliko ลพalosten teden. Po 34 letih se je namreฤ iz proizvodnje poslovil legendarni ลกestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v zaฤetku 90. let prejลกnjega stoletja in ฤeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj nismo veฤ sliลกali, so ga pri Volkswagnu ohranjali pri ลพivljenju na kitajskih avtomobilskih trgih.

Gre za precej edinstven motor saj ga je nemogoฤe uvrstiti med vrstne motorje, hkrati pa tudi med motorje zasnove V. Valji v omenjenem motorju namreฤ niso razvrลกฤeni v isto linijo, paฤ pa v dve liniji, a pod kotom med 10,5 in 15 stopnjami. Razmak je torej tako majhen, da se vsi valji nahajajo v enem bloku, ventili pa v eni motorni glavo. Hkrati je motor precej kompakten, saj je razdalja med dvema valjema v isti liniji nekoliko manjลกa od premera enega valja, ki se nahaja v vzporedni liniji.

Takลกna zasnova je Volkswagnu omogoฤala, za motor postavi preฤno tudi v svoje kompaktne modele. Tako je bil eden prvih modelov, ki je prejel omenjeni motor ลกportni in danes zelo cenjeni kupe, Corrado. Prva razliฤica motorja je imela ลกe prostornino 2,8 litra in 12-ventilsko zasnovo (po dva ventila na valj) in moฤ 128 kilovatov oziroma 172 konjev. Corrado si je omenjeni motor delil s Passatom, kasneje pa tudi z Golfom tretje generacije, ki je nosil oznako VR6.

Moฤ je rasla, nastal je tudi petvaljnik

A inลพenirji niso prenehali z razvojem motorja. Hitro je sledila poveฤava prostornine za dodaten deciliter in prirastek moฤi na 140 kilovatov oziroma 188 konjev. Motor je ob tem sluลพil tudi kot osnova leta 1997 predstavljenemu petvaljniku z oznako VR5, tri leta kasneje pa je priลกla ลกe 24-valjna izvedba s ลกtirimi ventili na valj. Ta je ponudila ลกe dodatnih 10 kilovatov moฤ, a je bila rezervirana zgolj za evropske trge.

Zares zaลพivel pa je VR6 ลกele po letu 2000, ko je dobil naslednjo nadgradnjo. Njegova prostornina je narasla na 3,2 litra, moฤ pa na med 221 in 247 konjev oziroma 165 in 184 kilovatov. Zanj so se namreฤ zaฤeli zanimati tudi drugi proizvajalci. ฤŒe so prvo izvedbo pri Volkswagnu vgradili v ลพe navedene modele, poleg tega pa tudi v Sharana in celo Mercedes-Benz razred V, so sedaj zanj zanimanje izrazili tudi pri Audiju in Porscheju.

Svoje mesto je tako naลกel v modelih TT in A3, Volkswagnih Phaeton in Passat in celo Porsche Cayennu. Zadnji trije modeli so omenjeni motor dobili v najveฤji, 3,6-litrski izvedbi z 220 kilovati ali 299 konji moฤi. Ta se je iz Evrope poslovila leta 2018, ko je iz proizvodnje odลกla druga generacija modela Cayenne. Medtem je na ameriลกkem in kitajskem trgu ostal prisoten v kriลพancih Teramont in Talagon, a se je sedaj poslovil tudi iz njiju.

Vseeno pa je dediลกฤina motorja VR6 ลกe precej veฤja. Enako zasnovo so namreฤ znotraj koncerna uporabili tudi v osem- 12- in celo 16-valjnih motorjih najbolj prestiลพnih znamk koncerna, tudi pri Bentleyju in Bugattiju, kjer je 16-valjnik krasil motorni prostor modelov Veyron, Chiron, Divo in Centodieci. Zato gre brez dvoma za pravi inลพenirski dragulj, ki bi ga bilo vredno uvrstiti v svojo garaลพo. Tam ga lahko imate tudi z naลกo pomoฤjo. Kontaktirajte nas in poiskali vam bomo vaลก dragulj, najsi bo to Golf R32, Passat R36, Porsche Cayenne ali pa kak Bentley.

Copyright ยฉ 2025 Kreativni najemi d.o.o.