Aston Martin je končno naznanil začetek proizvodnje svojega najbolj ekstremnega avtomobila doslej. Superšportnik, ki so ga pr Aston Martinu razvili v sodelovanju z dirkaškim moštvom Red Bull je bil kot koncept predstavljen že pred petimi leti, nato pa je štiri leta trajalo, da je prišel v proizvodnjo. Ta se bo po poročanju znamke pričela v prvi polovici prihodnjega leta.

A čakanje je bilo vsekakor vredno, saj gre za enega najbolj ektremnih Aston Martinov v zgodovini, še posebej če izločimo unikatnega Bulldoga, ki se je pojavil v zadnjih letih. Hkrati gre tudi za prvi serijski avtoobil britanske znamke, ki ima motor nameščen sredinsko. No, govora je o glavnem motorju, sicer pa ima skupaj kar štiri.

Največjo moč namreč proizvaja štirilitrski osemvaljnik z dvema trubo puhaloma, ki proizvede kar 828 konjev moči. To pomeni, da njegova nominalna moč znaša kar 207 konjev na liter, največ med vsemi serijskimi avtomobili, ki uporabljajo omenjeni pogonski sklop proizvajalca Mercedes-Benz. Ob treh elektromotorjih tako sistemska moč vozila znaša kar 1.079 konjev. Tako se avtomobil povsem upravičeno uvrsta v segment hiperšportnikov, kjer sta tudi nedavno predstavljena Ferrari F8 in McLaren W1.

Tehnologija po zgledu F1

Moč priključnega hibrida se sicer na vsa štiri kolesa prenaša preko osemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, posebnost pa je zadnji diferencial. Ta je sicer elektronski, vendar pa se sproža s pomočjo hidravlike. Poleg tega je avtomobil po zgledu F1 opremljen s tehnologijo DRS, ki se sproži samodejno.

Sicer pa je bila velike pozornosti deležna tudi aerodinamika vozila. Vozilu so namreč namestili aktivne aerodinamične dodatke, ki naj bi vozilu omogočili preko 600 kilogramov potiska k tlom pri hitrostih med 240 in 350 kilometri na uro, kolikor bo znašala maksimalna hitrost vozila. Ob tem velja omeniti, da se zadnje krilce sproži oziroma dvigne v zrak zgolj na pisti oziroma pri vključenem voznem programu Race, ko lahko služi tudi kot zračna zavora.

Dirkaškemu karakterju je podrejena tudi kabina dvoseda. Ta je v veliki meri povzeta po konceptu RB-03 iz leta 2019 in je v veliki meri izdelana iz ogljikovih vlaken. obema potnikoma sta namenjena sedeža iz ogljikovih vlaken, nameščena tako, da so pete na nogah v približno enaki višini kot boki, kar je še en prepoznaven element superšportnih avtomobilov.

Aston Martin bo kupcem ponudil nekaj več vozil kot McLaren in Ferrari v primeru svojih športnikov, poleg tega pa bo Valhalla tudi nekoliko cenejša. Izdelanih bo namreč 999 avtomobilov, cenik zanje pa naj bi se pričel pri 800.000 evrih. In dokler prvi avtomobili ne pridejo v salone, vas vabimo, da si ogledate našo zalogo vozil Aston Martin: tistih za nakup, ali drugih za najem.

Copyright © 2025 Kreativni najemi d.o.o.
lockmenu