Leto 2024, vsaj druga polovica bo očitno minila v znamenju predstavitev hiperšportnikov najbolj uglednih avtomobilskih znamk. Prvo polovico leta je zaznamoval Lamborghini Temerario, sedaj pa sta v razmaku zgolj nekaj dni po več letih čakanja luč sveta uzrla kar dva težko pričakovana avtomobila z dolgo, predvsem pa ugledno tradicijo. Najprej McLaren W1, naslednik modelov P1 in F1, sedaj pa še Ferrari F80, ki med neposredne prednike uvršča modele La Ferrari, Enzo, F50, F40 in pa 288 GTO.
Od predstavitve slednjega prav letos mineva 40 let, hkrati pa 11 let mineva od predstatve zadnjega predhodnika, od katerega je F80 precej drugačen, tako oblikovno, kot tehnično. Pod motornim pokrovom se namreč skriva tehnologija, povzeta po zadnjih dognanjih serij F1 in WEC, kamor je sedaj vstopil Ferrari. To pomeni, da za pogon skrbi kombinacija bencinskega šestvaljnega turbo motorja in elektromotorja (avtomobil deluje kot polni hibrid) z 800-voltno tehnologijo - enako, kot se nahaja v dirkalniku 499p.
Največ konjev na liter prostornine doslej
Še bolj kot elektromotor pa si pozornost zasluži bencinski motor. Zgolj trilitrski šestvaljnik namreč premore kar 900 konjev ali 663 kiloatov moči. To pomeni 300 konjev moči na liter delovne prostornine, rekord med serijskimi avtomobili. Sistemska motorna moč, kamor sta združena še manjši elektromotor na sprednji osi in že omenjeni elektromotor (njuna moč znaša 300 konjev) tako znaša kar 1.200 konjev ali 884 kilovatov.
S takšnimi številkami lahko bencinski motor postreže zaradi kopice naprednih tehnologij in rešitev. Tako ima avtomobil vgrajen nov sistem za nadzor klenkanja, kar pomeni, da eksplozija v valju poteka pri 20 odstotkov višjem tlaku kot pri modelu 296 GTB, ki prav tako uporablja hibridni sklop. To pa je le ena od tehnoloških rešitev, ki se jih je Ferrari prvič doslej poslužil v serijskem avtu. Tu je namreč tudi nadzor nad motornimi vrtljaji v vsaki prestavi posebej, kar zagotavlja večjo odzivnost motorja. A to je le nekaj izmed tehnoloških novosti, saj gre seznam v neskončnost.
Sicer pa motor ni zanimiv zgolj zaradi tehničnih novosti, temveč tudi zaradi postavitve. Postavljen je namreč kolikor mogoče nizko, kar pomeni, da nobena njegova komponenta ni nameščena več kot 100 milimetrov nižje od glavne gredi. Hkrati je motor za 1,3 stopinjo naprej, vse to pa bo pripomoglo k idealni razporeditvi teže ter aerodinamiki.
Preko 1.000 konjev potiska
F80 namreč pri hitrosti 250 kilometrov na uro ustvari kar 1.050 kilogramov potiska k tlom - 460 kilogramov spredaj in 590 kilogramov. Zanj sta v največji meri odgovorna rekorden, 1.800 milimetrov dolg difuzor, ki ustvar 285 kilogramov potiska in pa zadnje krilo, ki pri enaki hitorsti ustvari 180 kilogramov potiska. Celotna masa avtomobila po zaslugi izdatne uporabe ogljikovih vlaken tako znaša 1.525 kilogramov. Avtomobil bo sicer dosegel hitrost do 350 kilometrov na uro, do 100 kilometrov na uro pa bo z mesta lahko pospešil v 2,15 sekunde.
Čeprav je F80 dvosed, pa poskuša ustvariti vtis enosedežnega dirkalnika. To med drugim počnem z rdečim voznikovim sedežem, medtem ko je sopotniku namenjen precej bolj diskreten črn sedež. Hkrati je ta sedež postavljen nekoliko bolj nazaj, kar s čimer so inženirji v relativno majhni kabini zagotovili dovolj prostora za oba potnika.
Ferrari bo model F80 izdelal v omejeni seriji - a ne tako omejeni, kot recimo pri F50. Naredili bodo namreč 799 avtomobilov, za vsakega izmed njih pa bo potrebno odšteti 3,6 milijona evrov. Mimogrede F80 je tudi prvi Ferrari, ki bo deležen sedemletnega programa vzdrževanja, s čimer želijo dokazati, za kako vzdržljiv avtomobil gre. Ob tem bodo morali kupci servis obiskati vsako leto ali na vsakih 20 tisoč prevoženih kilometrov.
F80 je tako naslednji v vrsti hibridov in šestvaljnikov med Ferrariji, kar tri različne med njimi pa si že lahko ogledati in spoznate v našem salonu, med njimi so SF90, prvi serijski Ferrari z močjo preko 1.000 konjev in pa dva 296, enega v izvedbi GTB in drugega v izvedbi GTS s pomično streho, edinega v brvi Rosso Magma pri nas.
Da elektrika vsaj zaenkrat pri Porscheju ni rešitev so pred časom spoznali v ZDA. Prodajne številke njihovih električnih modelov so namreč v lanskem letu v primerjavi z letom pred tem padale, hkrati pa se je dvignila prodaja modelov 911, boxster in cayman, ki se sicer počasi poslavljata iz ponudbe. To pa je sedaj prineslo tudi […]
Čeprav se v zadnjem obdobju pojavljajo kritike nekaterih posameznikov nad tem, da se Ferrari sooča s hitro izgubo vrednosti nekaterih novih modelov in pa zmanjšanjem zanimanja zanje, se naročila še vedno vrstijo. Po zadnjih podatkih naj bi bila proizvodnja novih avtomobilov zasedena vse do konca letošnjega in prihodnjega leta. Ob tem velja omeniti, da Ferrari […]
Izdelava karavana na osnovi modela M3 je ena izmed potez, ki so se je ljubitelji nemške znamke najbolj veselili. Temu primeren je bil tudi odziv trga, ki je avtomobil lepo sprejel, v zahvalo pa ga v Münchnu še naprej ohranjajo v ponudbi ter ga tudi razvijajo. Sedaj pa je na trg prišla najbolj ekstremna različica […]
V soboto, 25. januarja je v ZDA, natančneje v mestu Scottsdale v zvezni državi Arizona potekala prva letošnja avtomobilska dražba pod okriljem avkcijske hiše Barret Jackson. Med avtomobili, starimi in novimi, ki so se pojavili na dražbi pa je bila prav posebna Chevrolet Corvette. Črno obarvan športnih z modrimi platišči ni bila le prva letos […]
Evropski avtomobilski industriji, pa tudi vsem avtomobilskim znamkam, ki so prisotne v Evropi, se prav lahko zgodi, da bodo čez deset let prisiljene nehati izdelovati bencinsko gnane avtomobile. In to velja tudi za športne znamke, razen za tiste, najbolj ekskluzivne, ki letno izdelajo nekaj sto vozil. To načeloma pomeni, da bodo bencinskim navdušencem ostali na […]
Vsak pravi ljubitelj znamke BMW bo zastrigel z ušesi ob omembi avtomobilske znamke Alpina, danes uradno poznane kot Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG. Gre za znamko, ki jo je njen ustanovitelj, leta 2023 preminuli Burkard Bovensiepen, ustanovil že leta 1965. Tedaj se je specializiral za predelave vozil znamke BMW, kasneje pa so te […]
A naj kar takoj pojasnimo. Ne, v naslovu ni govora o avtomobilu z najvišjo hitrostjo na svetu, še zdaleč ne. Je pa povsem novi Aston Martin Vantage Roadster avtomobil,ki omogoča najhiterjši pomik električne strehe na svetu. Najnovejša generacija najmanjšegamodela znamke Aston Martin namreč omogoča odpiranje in zapiranje platnene električne pomične strehe v zgolj 6,8 sekunde. […]
Italijanska avtomobilska znamka Lamborghini je zadnji dve leti sila produktivna. To se verjetno najbolje kaže v dejstvu, da so v tem obdobju predstavili kar dva svoja superšportna kupeja. Govora je o nasledniku modela Aventador, modelu Revuelto, ki je postal prvi serijski Lamborghini s hibridnim pogonom in pa modelu Temerario. Ta je pri Lamborghiniju poskrbel za […]
Dobrih 20.800 metrov dolga proga Nürburgring velja za eno izmed najbolj znanih, pa tudi najbolj zloglasnih dirkališč na svetu. Čeprav se na njej dirkalniki F1 niso podili že desetletja, pa je priljubljena destinacija za profesionalne dirkače v turnih avtomobilih in pa amaterske dirkače, ki se tja podajajo s svojimi bolj ali manj predelanimi avtomobili. Pri […]
Delo policistov morda ni najbolj zabavno in privlačno, zato ni presenečenje, da se zanj odločijo le redki. Morda pa bi se za ta poklic tudi pri nas odločilo več mladih, če bi imeli možnost patruljirati po cesti v Lamborghinijih. To možnost pa imajo že 20 italijanski policisti. Toliko časa namreč že sodelujejo z italijanskim proizvajalcem […]
12-valjni motorji so vselej veljali za najbolj žlahtne v avtomobilski industriji, proizvajalec, ki jim je zvest najdlje pa velja za verjetno najbolj znano športno avtomobilsko znamko na svetu. To je seveda Ferrari, ki je takšen motor nedavno namenil tudi GT-ju po imenu 12Cilindri. Gre za 11. predstavnika družine dvosedov s spredaj nameščenim 12-valjnikom, ki je […]
Shelby Cobra velja za enega izmed najbolj znanih športnih avtomobilov vseh časov. A ko je Carol Shelby ustvarjal ikonični dvosed, podoben ni zasnoval sam, pač pa je za osnovo vzel roadster britanske znamke AC. In medtem je Shelby izdelal relativno malo avtomobilov, katerih vrednost danes sega v milijone, Britanci iz Londona še naprej idelujejo svojo […]
Sredina 90. let prejšnjega stoletja je bilo obdobje, ko je na ceste prišlo manj športnih avtomobilov, kot sedaj, vendar pa so se ti avtomobilskim ljubiteljem vtisnili v spomin bolj, kot marsikateri novejši avtomobil. To so bili namreč še vedno avtomobili, ki jih je poganjala surova moč, brez elektronike, ki bi pomagala pri krmiljenju. To so […]
Corvette je vselej veljal za enega najboljših širše dostopnih ameriških športnih avtomobilov. In pri Chevroletu se tega dobro zavedajo, kljub temu pa ne sedijo križem rok. Še več, v zadnji generaciji, ki je prišla ven pred nekaj leti, so naredili velik korak naprej in s postavitvijo motorja za voznikov sedež ustvarili avtomobil, ki se skoraj […]
Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je še en nekoliko žalosten teden. Po 34 letih se je namreč iz proizvodnje poslovil legendarni šestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v začetku 90. let prejšnjega stoletja in čeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj […]
Verjetno ni avtomobilskega navdušenca, ki se v nekem trenutku svoje mladosti ni srečal z računalniško simulacijo Need for Speed. Prva generacija simulacije je na trg prišla že davnega leta 1994, do danes pa je pod tem imenom izšlo že nešteto nadaljevanj, ki so ljubiteljem postregle z različnimi avtomobili. V 90. letih so dominirali superšportniki tistega […]
Aston Martin je končno naznanil začetek proizvodnje svojega najbolj ekstremnega avtomobila doslej. Superšportnik, ki so ga pr Aston Martinu razvili v sodelovanju z dirkaškim moštvom Red Bull je bil kot koncept predstavljen že pred petimi leti, nato pa je štiri leta trajalo, da je prišel v proizvodnjo. Ta se bo po poročanju znamke pričela v […]
AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superšportnik je namreč razvit na tako rekoč iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je služil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred časom napovedala nemška znamka. Novinec bo nosil ime PureSpeed, luč sveta […]
Povezava med Mercedes-Benzom in Vatikanom je stara skoraj 100 let in še vedno ostaja močna. Pravzaprav je postala še malenkost močnejša, saj so pri Mercedesu po 22 letih od predstavitve zadnjega Papamobila narejenega na osnovi razreda G sedaj končno predstavili njegovega naslednika. A ta bo za razliko od predhodnikov nekoliko drugačen, kar na nek način […]
Lexus LFA je verjetno eden najbolj prepoznavnih japonskih avtomobilov tega stoletja. Leta 2010 predstavljen superšportnik je bil čisto prava konkurenca Ferrarijem in Aston Martinom. Hkrati po zaslugi prepoznavnega zvoka desetvaljnika in voznih lastnosti po mnenju številnih, ki so ga uspeli zapeljati velja za enega najboljših avtomobilov vseh časov. Prav verjetno je torej, da bi jih […]
Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letošnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi občutki. V devetih mesecih so namreč prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 več kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeležili tudi 635 milijonov […]
Avtomobilska industrija je vse bolj podvržena strogim zahtevam politike in okoljevarstvenikov po zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov oziroma izpustov CO2. Zlati časi velikih motorjev so zato že davno za nami, saj tudi znamke kot so Mercedes-Benz in BMW nimajo več 12-valjnih motorjev, kot nekoč, pač pa je zgornja meja pri osmih valjih. Le še peščica najbolj […]
Jaguar XJS velja za naslednika enega najbolj prepoznavnih in najbolj zaželenih avtomobilov znamke Jaguar, modela E-Type. Žal pa mu kljub edinstveni podobi nikoli ni uspelo zapolniti velikih čeljev predhodnika in je vselej ostal v njegovi senci. Kljub temu pa so mu novo priložnost, da zasije namenili pri britanskem podjetju TWR in mu hkrati nadeli novo, […]
Ferrari je nedavno predstavil naslednji težko pričakovani hiperšportni avtomobil, kateremu so nadeli ime F80. Gre za naslednika linije najbolj ekskluzivnih modelov znamke, ki so jo pred njim zaznamovali modeli LaFerrari, Enzo, F50, F40 in (do neke mere) tudi model 288 GTO. Vendar pa je številne avtomobilske ljubitelje navkljub 1.200 konjem moči pustil ravnodušne, predvsem zaradi […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.