Ferrarijeva 77 let dolga zgodovina12-valjnih GT-jev
12-valjni motorji so vselej veljali za najbolj žlahtne v avtomobilski industriji, proizvajalec, ki jim je zvest najdlje pa velja za verjetno najbolj znano športno avtomobilsko znamko na svetu. To je seveda Ferrari, ki je takšen motor nedavno namenil tudi GT-ju po imenu 12Cilindri. Gre za 11. predstavnika družine dvosedov s spredaj nameščenim 12-valjnikom, ki je bila ustanovljena že daljnega leta 1948 s prihodom modela 166 Inter.
12 valjev in zgolj dva litra prostornine
To je bil čas, ko so se pri Ferrariju, na Enzovo žalost, začeli zavedati, da bo dirkaška veja podjetja težko preživela, če ne bodo začeli avtomobilov proizvajati in prodajati tudi za običajne voznike. Leta 1948 so zato na pariškem salonu predstavili model 166, ki velja za prvega serijskega kupeja znamke z 12-valjnikom pod motornim pokrovom. Kljub 12 valjem je šlo za relativno majhen motor z zgolj dvema litroma prostornine in 66 kilovati oziroma 90 konji moči.
Kljub temu pa je avtomobil, ki je temeljil na dirkalnikih 125 S in 166 S in si z njima delil šasijo, ponujal za tiste čase solidne zmogljivosti, saj je njegova najvišja hitrost znašala 150 kilometrov na uro. A čeprav je šlo za serijsko proizvodnjo – avtomobili so bili seveda izdelani ročno – je šlo za izredno redek avtomobil. V dveh letih so jih izdelali le 38. Sledila sta modela 195 in 212, ki veljata za evoluciji 166 z več moči in posodobljeno podobo.
Za Ameriko veliki motorji
Prva generacija Ferraijevih dvosedežnih potovalnikov, ki pa se je vseeno dokazovala tudi na dirkah, je svojo pot zaključila leta 1952, že dve leti prej pa je začela nastajati družina vozil America. Šlo je za avtomobile, s katerimi je Ferrari želel vstopiti na ameriški trg. Ti so oblikovno prvi dve leti po zaslugi modelov 340 in 342 temeljili na že omenjenih evropskih modelih, a so imeli motorje s prostornino 4,1 litra ter posledično vsaj 200 konji moči.
Z modeloma 375 in 410 Superamerica je prostornina narasla na 4,5 oziroma pet litrov, pri čemer je Ferrari uporabljal motorje inženirjev Gioacchino Colombo (Colombo V12) in Aurelio Lampredi (Lampredi V12). Colombovi motorji so bili nekoliko bolj zmogljivi, vrhunec pa je predstavljal petlitrski agregat v modelu 500 Superfast iz leta 1964. Ta je namreč proizvedel kar 400 konjev ali 294 kilovatov moči, avtomobil pa je posledično dosegel najvišjo hitrost kar 280 kilometrov na uro.
V tem času pa se je pričelo tudi sodelovanje z delavnico Pininfarina kot glavnim avtomobilskim oblikovalcem. Pri oblikovanju 166 in obeh evolucij so namreč za videz karoserije poskrbeli v delavnicah Touring, Stabilimenti Farina (ki jo je ustanovil Carlo Farina, iz nje pa se je pod okriljem Batiste »Pinin« Farine razvilo podjetje Pininfarina) in Vignale.
Znotraj družine America je med letoma 1950 in 1966 nastalo šest modelov vozil, najdlje pa so izdelovali model 400 Superamerica. V več različnih konfiguracijah je nastalo 47 avtomobilov, služil pa je tudi kot osnova že omenjenemu 500 Superfast, ki je nastajal zadnji dve leti obstoja omenjene družine. Avtomobili, ki so nastali v tem času, danes veljajo za izredno cenjene, česar se zavedajo tudi pri Ferrariju, kjer še danes uporabljajo njihova imena.
Rojstvo legendarne serije
V Evropi je medtem leta 1952 nastala družina vozil z oznako 250. Najbolj prepoznaven član je seveda model 250 GTO, ki velja za zadnjega Ferrarija, namenjenega tako uporabi v običajnem prometu, kot avtomobilskemu dirkanju. Danes GTO velja za enega najbolj zaželenih, pa tudi najdražjih klasičnih avtomobilov; leta 2018 je bil eden izmed 36 izdelanih primerkov prodan za takratnih 70 milijonov dolarjev.
Sicer pa je družina cestnih avtomobilov z oznako 250 zajemala kar 10 vozil (upoštevajoč izvedbo GTO), poleg njih pa tudi avtomobile, prvotno namenjene dirkanju, kot so 250 Monza, 250 Testa Rossa, 250 LM in tako naprej. Avtomobili, nastali skozi 12 let dolgo proizvodnjo so se tako močno razlikovali. Šlo je namreč za klasične kupeje, kupeje s podaljšano streho z oznako Berlinetta, kabriolete, imeli pa so tudi različne medosne razdalje. Ta je znašala 2,4, 2,6 ali 2,8 metra, pri čemer je bila daljša medosna razdalja namenjena zgolj modelu Europa iz leta 1952.
Večini modelov pa je bila skupna ena stvar, to je bil motor inženirja Gioacchina Colomba. Ta je veljal za pravi inženirski biser, saj je bil izredno lahek, kljub temu pa zelo zmogljiv. V najmočnejši izvedbi, ki je bila na voljo v izvedbah 250 GTO in Testa Rossa je bilo namreč vozniku na voljo kar 300 konjev ali 221 kilovatov moči. Zato tudi ni presenečenje, da je Ferrari s slednjim kar trikrat slavil v Le Mansu.
Začetek tehnoloških inovacij
Po koncu serije 250 so sledile velike spremembe. Ferrari je namreč precej povečal proizvodnjo novih avtomobilov, v dve družini velikih kupejev z 12-valjnimi motorji, ki sta bili v proizvodnji vzporedno do leta 1968 pa so uvedli kar nekaj novosti. Tako je družina 275, namenjena evropskim kupcem, kot prva prejela komponento, v kateri so na zadnji osi združili diferencial, polosovine in menjalnik, hkrati pa je 275 kot prvi dobil tudi neodvisno zadnje vzmetenje.
Družina 330 je na drugi strani prejela prilagodljivo vzmetenje, zavorni sistem z ločeno napeljavo za sprednjo in zadnjo os ter kolutnimi zavorami na vseh štirih kolesih. Hkrati so ameriški avtomobili znova prejeli nekoliko večje motorje s prostornino štirih litrov in 300 konji moči, medtem kot so modeli 275 uporabljali 3,3-litrske motorje z močjo od 240 do 320 konjev oziroma 190-240 kilovatov. Sicer pa sta bili družini 275 in 330 zadnji primer, ko je Ferrari sočasno izdeloval več enakih modelov, ločeno namenjenih evropskemu in ameriškemu trgu.
Leta 1966, torej še pred koncem proizvodnje modelov 275 in 330 je namreč na trg prišel model 365. To je bil avtomobil, pri katerem dirkaškega pedigreja praktično ni bilo mogoče več zaznati, veliko več pa je bilo udobja. Hkrati je bil 365 (ime je, tradicionalno, dobil po prostornini enega valja v kubičnih centimetrih v 4,4-litrskem 12-valjniku) zadnji veliki kupe, ki je bil na voljo tako v konfiguraciji z dvema ali štirimi sedeži. Kasneje so namreč pri Ferrariju uvedli ločeno linijo modelov, ki jo je začel Ferrari 412.
Zadnji pred četrtletnim premorom
Vseeno pa model 365 sprva še ni prinesel večjih sprememb, razen omenjenega motorja. Šlo je pravzaprav zgolj za modifikacijo modela 330, na kar je spominjala tudi zunanja podoba, zaznamovana s številnimi oblinami, ki so zaznamovale Ferrarije prejšnjih desetletij. Večje spremembe so prišle šele leta 1968 ob popolni ukinitvi modelov 330 in 275, napovedal pa jih je revolucionarni model 365 GTB/4, bolj poznan pod imenom Daytona; kabriolet je nosil oznako GTS/4.
Novinec je prinesel bolj sodobno, zašiljeno obliko, leta 1971 pa je v skladu z ameriško zakonodajo kot prvi Ferrari prinesel potopne sprednje žaromete, kar je bil dobrodošel doprinos k futuristično oblikovani karoseriji. Karoserije skupno 1.406 avtomobilov so za Ferrari izdelali v karoserijski delavnici Scagletti.
Ferrari z Daytono ni prinesel opaznega napredka pri zmogljivostih (najvišja hitrost je znašala 280 kilometrov na uro, pospešek do 100 kilometrov pa je znašal 5,4 sekunde), zato pa se je dokazal z vzdržljivostjo. Dirkalniki na osnovi 365 GTB/4 so namreč kraljevali na 12- in 24-urnih dirkah, Dan Gurney in Brock Yates pa sta s serijskim vozilom leta 1971 zmagala na prvi izvedbi zloglasne dirke Cannonball. 4.628 kilometrov dolgo pot med New Yorkom in Los Angelesom sta prevozila v 35 urah in 54 minutah.
Pop ikona
365 GTB/4 Daytona je pomembno zabeležil tudi popularno kulturo. Pojavil se je na naslovnici albuma Then & Now skupine The Carpenters iz leta 1973, leta 1976 pa se je pojavil v filmih A star is Born in The Gumball rally. V 80. letih je nato izvedbo GTS/4 v dveh uporabljal detektiv Sonny Crocket, glavni junak kultne serije Miami Vice, res pa je, da v resnici ni šlo za pravega Ferrarija, temveč zgolj repliko na osnovi Chevrolet Corvette tretje generacije. To je bil tudi razlog, da je Enzo Ferrari želel avtomobil umakniti iz serije, v zameno pa je ustvarjalcem podaril model Testarossa.
365 GTB/4 je bil zadnji Ferrarijev dvosed z 12-valjnim, spredaj nameščenim motorjem za skoraj četrt stoletja. V skladu s takratnimi trendi je namreč Ferrari med letoma 1973 in 1996 v modelih 365 GT4 in Testarossa (ter evolucijskih izvedbah obeh modelov) motor namestil sredinsko, za voznika. S tem so posnemali največjega konkurenta, znamko Lamborghini, ki je takšno zasnovo uvedel v modelu Miura. No, leta 1996 je nato sledil korak k tradiciji, ko je luč sveta uzrl model 550 Maranello.
Potovalnik s hitrostjo 320 kilometrov na uro za konec tisočletja
Leta 1996 predstavljen avtomobil danes velja za enega najboljših Ferrarijevih GT-jev. Ponujal je 5,5-litrski atmosferski motor (od tod tudi ime avtomobila), največji do tedaj predstavljeni motor znamke, ki je ob 485 konjih (357 kilovatih) moči zagotovil najvišjo hitrost 320 kilometrov na uro. Karoserija in šasija sta bili večinoma izdelani iz aluminija, avtomobil pa je bil opremljen z relativno majhnim številom elektronskih dodatkov, kar je zagotavljajo prvinski občutek za volanom. Vseeno je bil na drugi strani opremljen z dodatki kot so protiblokirni zavorni sistem, sistem za nadzor zdrsa pogonskih koles in pa z delno zaporo zadnjega diferenciala.
550 in njegova evolucijska izvedba 575M sta doživela tudi kar nekaj posebnih različic ter konceptov. Pri Ferrariju so namreč izdelali posebno izdajo WSR v čas avtomobilu s katerim so postavili več svetovnih hitrostnih rekordov (med drugim tudi najvišjo povprečno hitrost na razdalji 100 milj), različico Barchetta z odprto streho in pa 575 Superamerica z vrtljivo pomično stekleno streho. Pininfarina je ob tem predstavila koncept Ferrari Rossa, Scaglietti pa skupaj s Ferrarijem tri primerke model 550 GTZ Barchetta, s katerim so obeležili 90 let sodelovanja Enza Ferrarija s podjetjem Scagletti.
GT-ji se vračajo na stezo
Sicer pa sta 550 in 575 še enkrat več nakazala Ferrarijevo vizijo tovrstnih vozil, ki daje prednost kupejem pred kabrioletom, ki so bili izdelani v izredno omejenem številu. In enako tradicijo je nadaljeval tudi njun naslednik 599 GTB (Gran Turismo Berlinetta), pri katerem je bila brezstrešna različica na voljo le v omejeni seriji z oznako SA Aperta. Ne glede na karoserijsko različico pa je bil 599 vselej opremljen s šestlitrskim atmosferskim motorjem z močjo 670 konjev ali 493 kilovatov, kar je zadoščalo za najvišjo hitrost 325 kilometrov na uro.
599 je hkrati pomenil uradno vrnitev Ferrarijevih GT-jev na dirkališča. To so nakazali že z izvedbo GTO, ki je postala najhitrejši serijski avtomobil na dirkališču v Fioranu (prehitel je tudi Ferrari Enza, s katerim si deli motor), kasneje pa so jo nadgradili še z izvedbo 599XX, namenjeno izključno za uporabo na dirkališču. Ob tem je avtomobil po zaslugi inženirjev F1 prejel nadgradnjo že tako optimiziranih aerodinamičnih dodatkov, kar mu je zagotovilo tudi rekord na slovitem Nürburgrignu med avtomobili, ki so temeljili na serijskih vozilih.
599 pa je pustil velik pečat v razvoju 12-valjnikov, saj je uvedel nov motor, poznan pod imenom F140. Motor z isto oznako, a s prostornino 6,3 litra in 730 konji moči je namreč prejel tudi naslednik F12, ki je ob tem postal prvi Ferrarijev GT, opremljen izključno s samodejnim menjalnikom. Ročni menjalnik je bil namreč že v 599 velika redkost, zaradi česar gre danes za pravo zbirateljsko (novodobno) klasiko. Takšen menjalnik je pripomogel k hitrejšemu pretikanju, bil pa je le ena od številnih tehnoloških novosti, ki jih je F12 predstavil.
Prihod naprednih sistemov
Šasija in karoserija, razviti skupaj s Scagliettijem sta prinesla 20 odstotkov večjo trdnost in 70 kilogramov nižjo težo v primerjavi s predhodnikom, pa tudi 25 milimetrov nižje težišče. Ob tem je avtomobil prejel novo prilagodljivo vzmetenje z magnetnimi delci v amortizerju, kompozitne zavorne kolute, elektronsko zaporo diferenciala, nov sistem ESP in pa sistem za nadzor stabilnosti, povzet po dirkalniku F1. Tam so si inženirji sposodili tudi stikalo za nadzor voznih programov, nameščen na volanskem obroču.
Tudi F12berlinetta je bil po zaslugi optimizirane aerodinamike in že navedenih elementov povsem pripravljen za uporabo na dirkališču. V Fioranu je bil še sekundo hitrejši kot 599, ta čas pa so za dodatno sekundo pri Ferrariju nadgradili z izvedbo F12TDF, predstavljeno leta 2015. Oba avtomobila sta sicer imela enako najvišjo končno hitrost, to je 340 kilometrov na uro, kar velja tudi za njunega naslednika, 812 Superfast.
GT-ji gredo v smer hiperšportnikov
Ferrarijev zadnji GT pred lansko predstavitvijo modela 12Cilindri je postal prvi Ferrari v tem segmentu, za katerega so obliko pripravili v Ferrarijevem lastnem oblikovalskem centru. Prinesel je oblikovno evolucijo v primerjavi z modelom F12, vključno z vsemi izboljšanimi na področju tehnike in aerodinamike. Tako je ohranil sistem za usmerjanje zraka iz motornega pokrova skozi blatnike, kar je pomagalo k boljši legi vozila na cesti – sistem, edinstven za Ferrari.
Motor, še vedno sklop z oznako F140 je dobil dodatna dva decilitra delovne prostornine, moč pa se je povečala na okroglih 800 konjev ali 588 kilovatov v izvedbah Superfast in GTS. V izvedbi Competizione je bila močnejša še za dodatnih 30 konjev, gre pa za pogonski sklop, kakršnega je (ob nekaj manjših modifikacijah) prejel 12Cilindri.
Vrnitev kabrioletov
Izvedba GTS je ob tem pomenila velik preobrat. Šlo je namreč za prvi Ferrarijev GT z 12-valjnikom po več kot pol stoletja, ki je bil serijsko na voljo v različici brez strehe. Vsi nasledniki, vključno z družino vozil BB in Testarossa, namreč te opcije niso ponujali, oziroma zgolj v izjemno omejenih serijah. Izjema je bil le Ferrari F50, ki je bil na voljo kot kupe s trdo snemljivo streho, tudi njegova proizvodnja pa je bila omejena na le 349 vozil.
12Cilindri, predstavljen lansko poletje, tako za seboj prinaša izjemno bogato tradicijo, polno legend in mejnikov za Ferrari. To nenazadnje tudi kaže s svojo podobo, s katero se odkrito poklanja modelu 365 Daytona. A ne glede na to, katerega Ferrarijevega GT-ja si omislite, vselej boste dobili delček bogate, več kot tri četrt stoletja dolge tradicije, ki ji še ni videti konca. Naj si bo z modelom 12Cilindri, 550 Maranello,365 Daytona, ali pa F12, ki vas že čaka v naši garaži. Za najem vam medtem ponujamo njegovega štirisedežnega brata FF, seveda pa vam lahko pripeljemo tudi avtomobil po vaših željah.
Dobrih 20.800 metrov dolga proga Nürburgring velja za eno izmed najbolj znanih, pa tudi najbolj zloglasnih dirkališč na svetu. Čeprav se na njej dirkalniki F1 niso podili že desetletja, pa je priljubljena destinacija za profesionalne dirkače v turnih avtomobilih in pa amaterske dirkače, ki se tja podajajo s svojimi bolj ali manj predelanimi avtomobili. Pri […]
Delo policistov morda ni najbolj zabavno in privlačno, zato ni presenečenje, da se zanj odločijo le redki. Morda pa bi se za ta poklic tudi pri nas odločilo več mladih, če bi imeli možnost patruljirati po cesti v Lamborghinijih. To možnost pa imajo že 20 italijanski policisti. Toliko časa namreč že sodelujejo z italijanskim proizvajalcem […]
Shelby Cobra velja za enega izmed najbolj znanih športnih avtomobilov vseh časov. A ko je Carol Shelby ustvarjal ikonični dvosed, podoben ni zasnoval sam, pač pa je za osnovo vzel roadster britanske znamke AC. In medtem je Shelby izdelal relativno malo avtomobilov, katerih vrednost danes sega v milijone, Britanci iz Londona še naprej idelujejo svojo […]
Sredina 90. let prejšnjega stoletja je bilo obdobje, ko je na ceste prišlo manj športnih avtomobilov, kot sedaj, vendar pa so se ti avtomobilskim ljubiteljem vtisnili v spomin bolj, kot marsikateri novejši avtomobil. To so bili namreč še vedno avtomobili, ki jih je poganjala surova moč, brez elektronike, ki bi pomagala pri krmiljenju. To so […]
Corvette je vselej veljal za enega najboljših širše dostopnih ameriških športnih avtomobilov. In pri Chevroletu se tega dobro zavedajo, kljub temu pa ne sedijo križem rok. Še več, v zadnji generaciji, ki je prišla ven pred nekaj leti, so naredili velik korak naprej in s postavitvijo motorja za voznikov sedež ustvarili avtomobil, ki se skoraj […]
Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je še en nekoliko žalosten teden. Po 34 letih se je namreč iz proizvodnje poslovil legendarni šestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v začetku 90. let prejšnjega stoletja in čeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj […]
Verjetno ni avtomobilskega navdušenca, ki se v nekem trenutku svoje mladosti ni srečal z računalniško simulacijo Need for Speed. Prva generacija simulacije je na trg prišla že davnega leta 1994, do danes pa je pod tem imenom izšlo že nešteto nadaljevanj, ki so ljubiteljem postregle z različnimi avtomobili. V 90. letih so dominirali superšportniki tistega […]
Aston Martin je končno naznanil začetek proizvodnje svojega najbolj ekstremnega avtomobila doslej. Superšportnik, ki so ga pr Aston Martinu razvili v sodelovanju z dirkaškim moštvom Red Bull je bil kot koncept predstavljen že pred petimi leti, nato pa je štiri leta trajalo, da je prišel v proizvodnjo. Ta se bo po poročanju znamke pričela v […]
AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superšportnik je namreč razvit na tako rekoč iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je služil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred časom napovedala nemška znamka. Novinec bo nosil ime PureSpeed, luč sveta […]
Povezava med Mercedes-Benzom in Vatikanom je stara skoraj 100 let in še vedno ostaja močna. Pravzaprav je postala še malenkost močnejša, saj so pri Mercedesu po 22 letih od predstavitve zadnjega Papamobila narejenega na osnovi razreda G sedaj končno predstavili njegovega naslednika. A ta bo za razliko od predhodnikov nekoliko drugačen, kar na nek način […]
Lexus LFA je verjetno eden najbolj prepoznavnih japonskih avtomobilov tega stoletja. Leta 2010 predstavljen superšportnik je bil čisto prava konkurenca Ferrarijem in Aston Martinom. Hkrati po zaslugi prepoznavnega zvoka desetvaljnika in voznih lastnosti po mnenju številnih, ki so ga uspeli zapeljati velja za enega najboljših avtomobilov vseh časov. Prav verjetno je torej, da bi jih […]
Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letošnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi občutki. V devetih mesecih so namreč prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 več kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeležili tudi 635 milijonov […]
Avtomobilska industrija je vse bolj podvržena strogim zahtevam politike in okoljevarstvenikov po zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov oziroma izpustov CO2. Zlati časi velikih motorjev so zato že davno za nami, saj tudi znamke kot so Mercedes-Benz in BMW nimajo več 12-valjnih motorjev, kot nekoč, pač pa je zgornja meja pri osmih valjih. Le še peščica najbolj […]
Jaguar XJS velja za naslednika enega najbolj prepoznavnih in najbolj zaželenih avtomobilov znamke Jaguar, modela E-Type. Žal pa mu kljub edinstveni podobi nikoli ni uspelo zapolniti velikih čeljev predhodnika in je vselej ostal v njegovi senci. Kljub temu pa so mu novo priložnost, da zasije namenili pri britanskem podjetju TWR in mu hkrati nadeli novo, […]
Ferrari je nedavno predstavil naslednji težko pričakovani hiperšportni avtomobil, kateremu so nadeli ime F80. Gre za naslednika linije najbolj ekskluzivnih modelov znamke, ki so jo pred njim zaznamovali modeli LaFerrari, Enzo, F50, F40 in (do neke mere) tudi model 288 GTO. Vendar pa je številne avtomobilske ljubitelje navkljub 1.200 konjem moči pustil ravnodušne, predvsem zaradi […]
Ineos Grenadier je eden izmed tistih pravih terenskih avtomobilov, kakršnih je danes le še peščica. Z obliko močno spominja na izvirnega Land Rover Defenderja, kar ni naključje, saj so ga pri Ineosu predstavili kmalu po tem, ko je Land Rover zaključil proizvodnjo svojega najstarejšega modela. In tudi namen avtomobila je povsem enak, pri čemer je […]
Avtomobilski svet je pred časom spoznal prvi avtomobil po več desetletjih, ki ga je povsem samostojno razvil BMW-jev oddelek M. Govora je seveda o modelu XM, ki je s svojo podobo razburkal javnost ter jo razdelil med tiste, ki so nad avtomobilom navdušeni in druge, ki so bili nad njim naravnost ogorčeni. Sedaj pa se […]
Brabus, nemška avtomobilska znamka in verjetno najbolj znan predelovanju vozil znamke Mercedes-Benz je na trg pripeljal novo kreacijo družine Rocket. Poznavalcem znamke je ime še kako, saj z njim pri Brabusu označujejo najmočnejše in najprestižnejše modele. A če smo bili doslej vajeni, da avtomobilom namenijo »le« nekoliko spremenijo videz in izdatno povečajo moč motorja, so […]
Starodobni avtomobili so načeloma vsi avtomobili, ki so starejši od 30 let. A to ne velja povsem, saj morajo ti avtomobili zadoščati tudi nekaterim drugim zahtevam. Ti avtomobili motrajo biti namreč v stanju, iz katerega je razvidno, da so namenjeni nadaljnji uporabi, s tem pa vzdrževanju tehnične dediščine. Tako morajo biti pred pridobitvijo statusa starodobnega […]
Pri Porscheju so se odzvali na trenutno situacijo na področju pogonskih rešitev novih avtomobilov. Znamka, ki v zadnjem obdobju vse več poudarka namenja elektrifikaciji - električnemu Taycanu je sledil Macan, naslednji električni model v ponudbi pa bo Boxster - je namreč razkrila, da vseeno še ne nameravajo opustiti razvoja klasičnih motorjev. O tem so sicer […]
Bentley je naslednji avtomobilski proizvajalec, ki se je podal v vode uporabe sintetičnega goriva. In kako bolje razkriti to javnosti, kot izbrane povabljence povabiti na prav poseben, teden dni dolg izlet po švicarskih Alpah. Takšen dogodek, ki se ga je udeležilo 157 je potekal minule dni, v tem času pa so z avtomobili modela Continental […]
Britanski tajni agent James Bond je imel skozi svojo dolgoletno filmsko zgodovino kar precej različnih štirikolesnikov. Svoj kariero v filmu Dr. No je pričel z majhnim kabrioletom, Sunbeam Alpine, nato je v dveh filmih vozil Bentleyja, preden je v legendarnem četrtem delu, naslovljenem Goldfinger sedel v Aston Martina DB5 – verjetno najbolj znanega Aston Martina […]
Leto 2024, vsaj druga polovica bo očitno minila v znamenju predstavitev hiperšportnikov najbolj uglednih avtomobilskih znamk. Prvo polovico leta je zaznamoval Lamborghini Temerario, sedaj pa sta v razmaku zgolj nekaj dni po več letih čakanja luč sveta uzrla kar dva težko pričakovana avtomobila z dolgo, predvsem pa ugledno tradicijo. Najprej McLaren W1, naslednik modelov P1 […]
Carrera GT je Porschejev superšportnik iz začetka tega tisočletja, ki je bil prvotno zasnovan kot dirkalnik za dirke serije Le Mans, vendar pa zaradi spremembe dirkaših razredov tja nikoli ni prišel. So se pa pri Porscheju odločili, da delo ne bo šlo v nič in nesojeni dirkalnik preoblikovali v nekaj, kar je na koncu postalo […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.