Verjetno ni avtomobilskega navdušenca, ki se v nekem trenutku svoje mladosti ni srečal z računalniško simulacijo Need for Speed. Prva generacija simulacije je na trg prišla že davnega leta 1994, do danes pa je pod tem imenom izšlo že nešteto nadaljevanj, ki so ljubiteljem postregle z različnimi avtomobili. V 90. letih so dominirali superšportniki tistega časa, nato je sledilo obdobje Porschejev, predelanih avtomobilov v slogu prvih filmov franšize Hitri in drzni in tako naprej.
Med desetinami, če ne stotinami avtomobilov, ki so se znašli v seriji, pa je zagotovo eden najbolj prepoznavnih BMW M3 GTR iz izdaje Most Wanted. Virtualni dirkalnik, okrašen s prepoznavno grafiko je postal verjetno najbolj znan primerek avtomobila, ki navkljub drugačnim načrtom nikoli ni zares doživel serijske proizvodnje. M3 GTR je namreč na koncu ostal zgolj dirkalnik, vseeno pa se je veliko posameznikov odločilo, da naredijo lastne replike avtomobila iz računalniške igre.
Sedaj pa so se pri britanskem zastopništvu znamke BMW odločili, da ob 30. obletnici franšize Need for Speed vendarle izdelajo tudi pravi, »originalni« avtomobil. Pri tem so upoštevali vse podrobnosti virtualnega avtomobila, od izrazito razširjene karoserije, izpušnega sistema, ki se konča na boku pragov, veliko krilce na zadku avtomobila in pa celotno varnostno kletko v kabini. Čeprav ta v simulaciji ni razkrita, pa je v pravem avtomobilu narejena v slogu dirkalnih avtomobilov in izpraznjena vseh nepotrebnih elementov, ki prinašajo zgolj težo.
Namesto 6 je imel kar 8 valjev
Ali so pri izdelavi avtomobila vzeli katerega izmed dirkalnih avtomobilov, ali pa so za osnovo vzeli serijskega M3 in ga temeljito predelali, ni znano, verjetno pa za to niso uporabili enega izmed zgolj desetih razvojnih prototipov oziroma enega izmed treh razstavnih primerkov. A če so avtomobil osnovali na klasičnem M3 in repliko podkovali tudi z ustrezno motorno konjenico, potem je sledila tudi menjava motorja, saj se pod motornim pokrovom GTR-ja skriva štirilitrski osemvaljnik s 444 konji moči.
To naj bi v dirkalniku zadoščalo za najvišjo hitrost okrog 260 kilometrov na uro. Mimogrede teža avtomobila po vseh predelavah znaša le 1.100 kilogramov. Zanimivo, serijski avtomobil (izdelanih je bilo na koncu le deset vozil), je imel nekoliko manj moči in večjo težo (za okrog 250 kilogramov), vseeno pa je njegova najvišja hitrost znašala 295 kilometrov na uro.
BMW je sicer v osnovi avtomobil začel razvijati zaradi zahtev dirkaške serije American Le Mans Series, znana pa je bila tudi cena posameznega avtomobila v maloprodaji: 250.000 evrov. Serija je zahtevala izdelavo desetih vozil, ki jih je BMW dejansko, kot že rečeno tudi izdelal. Vendar pa je naslednje leto prišla nova zahteva, ki je narekovala izdelavo skupno 100 avtomobilov, zaradi česar je BMW izstopil iz serije. Kje je končalo vseh deset avtomobilov pa je danes vprašanje, na katerega tudi pri BMW-ju nimajo točnega odgovora.
Je pa zato jasno, kje bo replika računalniške legende prisotna v naslednjih dneh. Pri BMW-ju so se namreč odločili, da bo razstavljena v BMW-jevem salonu BMW Welt v Münchnu. Tam bo avtomobil na ogled na voljo do šestega januarja prihodnje leto, nato pa bo verjetno romal v BMW-jev muzej – ali pa na promocijsko turnejo. Vi pa si medtem lahko ogledate našo zalogo vozil znamke BMW, med katero sta tudi BMW M3 in M4.
Maserati je vstopil v novo obdobje s ponovno vzpostavitvijo proizvodnje modelov GranTurismo in GranCabrio v svoji zgodovinski tovarni v Modeni. Ta poteza poudarja zavezanost znamke k ohranjanju italijanske avtomobilske dediščine, hkrati pa sledi sodobnim trendom elektrifikacije in inovacij. Zibelka italijanskega prestiža: Tovarna v Modeni Tovarna na Viale Ciro Menotti v Modeni je srce Maserati že […]
V svetu predelovalcev najbolj prestižnih avtomobilov je danes prisotnih kar nekaj imen oziroma podjetij, ki so si ustvarila svetovno prepoznavnost, verjetno pa nobeno izmed njih ni tako znano, ali pa vsaj razvpito, kot je Mansory. Nemško podjetje namreč vsake toliko časa predstavi kakšno novost, za katero prejme vsaj toliko kritik, kot tudi glasov podpore. Omenjeno […]
Italijanski avtomobilski proizvajalec Ferrari je uradno potrdil, da bo svoj prvi povsem električni model predstavil 9. oktobra 2025 na dogodku Capital Markets Day. Serijska proizvodnja se bo začela januarja 2026, prve dostave pa so predvidene za oktober istega leta. Tehnične specifikacije: visoka zmogljivost in avtentičen zvok Čeprav Ferrari še ni razkril vseh tehničnih podrobnosti, se […]
Mercedes-Benz Unimog je eno najbolj prepoznavnih in vsestranskih specialnih vozil na svetu. Njegovo ime izhaja iz nemške besedne zveze »UNIversal-MOtor-Gerät«, kar pomeni univerzalni motorizirani stroj, kar že samo po sebi nakazuje njegovo osnovno filozofijo – služiti kot vsestranska platforma za najrazličnejše naloge v najtežjih pogojih. Unimog je nastal neposredno po koncu druge svetovne vojne, ko […]
Brabus, priznani nemški predelovalec vozil, je predstavil svojo prvo predelavo hibridnega modela – Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+. Ta korak označuje pomemben mejnik za podjetje, saj se prvič podaja v svet elektrificiranih vozil. Z nadgradnjami, ki vključujejo povečanje moči na 700 KM in navor na 850 Nm, Brabusov E 53 Hybrid doseže pospešek od 0 […]
Lamborghini letos obeležuje 10. obletnico svojega oddelka Polo Storico, ki skrbi za restavracijo in certificiranje klasičnih modelov iz Sant’Agata Bolognese. Ob tej priložnosti je italijanski proizvajalec superšportnikov pripravil serijo ekskluzivnih dogodkov za zbiratelje, stranke in medije, ki bodo potekali med februarjem in oktobrom 2025. Polo Storico, ustanovljen leta 2015, je v zadnjem desetletju postal sinonim […]
Porsche je z najnovejšim modelom 911 GT3 postavil nov rekord na znamenitem dirkališču Nürburgring Nordschleife za avtomobile z ročnim menjalnikom. Tovarniški voznik Jörg Bergmeister je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom prevozil 20,8-kilometrsko progo v času 6:56,294 minute, s čimer je za več kot 10 sekund izboljšal prejšnji rekord, ki ga je osem let držal Dodge Viper […]
Mercedes-Benz ima do svojega modela, razred G že nekaj časa zelo poseben odnos. Model, ki na trgu vztraja že 46 let se je namreč navzven v zgolj dveh generacijah le malo spremenil in še vedno ostaja klen terenec, kakršen je bil nekoč. In če je Land Rover v novi generaciji modela Defender ubral povsem novo […]
Avtomobilske dirke so v srcu marsikatere avtomobilske znamke, še posebej tistih najbolj ekskluzivnih. Večina izmed njih je skozi desetletja osvajala najprestižnejše dirke v različnih serijah, od formule 1 do Le Mansa, legendarni dirkalniki pa danes dosegajo vrtoglave vrednosti. Verjetno pa ni nobene avtomobilske znamke, ki bi imela avtomobilski šport globje vpisan v svoj DNK, kot […]
Lada Niva velja za čisto pravo avtomobilsko legendo. In čeprav Niva avtomobil, ki je zaradi svojega ruskega porekla občasno zasmehovan, je takšen odnos povsem neupravičen. Leta 1977 predstavljen avtomobil je namreč prvi terenski avtomobil na svetu, zasnovan s samonosno karoserijo. Govora je o konceptu, kakršnega avtomobilski proizvajalci uporabljajo še danes, 48 let kasneje. A čeprav […]
Samodejni menjalniki so v sodobnih avtomobilih skoraj povsem izpodrinili ročne menjalnike. Svoje delo namreč opravljajo hitreje, kar posledično prinaša tudi boljše zmogljivosti, to pa je še posebej pomembno pri športnih avtomobilih. Pa čeprav večina voznikov skrajnih meja nikoli ne doseže. Na drugi strani so avtomobili s tovrstnimi menjalniki lažji za upravljati, saj elektronika še lažje […]
Poletje je pred vrati, kar pomeni tudi suhe ceste, malo kamenja, sonce in čas za uživanje v naravi ter zavojih. Zato tudi ni presenetljivo, da so toplejši meseci tisti v letu, ko je prodaja športnih avtomobilov najboljša. Raziskave namreč kažejo, da je prav mesec april tisti, ko se, tako v Evropi, kot tudi Sloveniji, prodaja […]
Športni terenci so priljubljena izbira med- še posebej v tujini – premožnejšimi družinami z več otroci. Ne le, da na pogled delujejo prestižno in običajno tudi hitro, hkrati so tudi vsakodnevno uporabi. Nekateri izmed njih namreč ponujajo celo do sedem sedežev ali pa ogromno prtljažnega prostora. To pomeni, da se na počitnice, lahko odpravite brez […]
Ko danes na ceste zapelje nov avtomobil znamke Aston Martin, ga avtomobilski ljubitelji pospremijo z veseljem, še posebej največje in najbolj prestižne modele. Ti so namreč navkljub trendom in napovedim ohranili tako zaželene 12 valjne bencinske motorje in očitno je, da se ti vsaj še nekaj časa ne bodo poslovili. Nov dokaz za to je […]
Ameriška veja koncerna Stellantis, katerega del je tudi General Motors je pred časom sprejela radikalno rešitev, za katero se je že takoj zdelo, da se jim bo maščevala. Odločili so se namreč, da iz ponudbe na ameriškem trgu (kar posledično pomeni tudi drugod) odstranijo osemvaljnike, no vsaj iz nekaterih modelov. In kot da to ne […]
V zadnjem obdobju lahko ljubitelji bencinsko gnanih avtomobilov z veseljem spremljamo novice o vračanju klasičnih motorjev v ponudbo nekaterih znamk. Veliko je govora o Porschejev razvoju klasičnih motorjev, kljub ambicioznim ambicijam glede elektrifikacije pa bo tudi Alfa Romeo v prihodnji generaciji bencinski šestvaljnik ponudila v modelih Giulia in Stelvio. Medtem se prvi sadovi nove strategije […]
Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. […]
Porsche je pred kratkim napovedal, da bodo z letošnjim letom precej povečali izdatke namenjene klasičnim motorjem v avtomobilih. Sem so seveda zajeti tudi hibridni pogonski sklopi, a vložek v višini preko 800 milijonov evrov je vsekakor napovedoval nekaj konkretnega, nekaj velikega. In to se je tudi zgodilo, saj je Porsche na novo začrtal svojo električno […]
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, […]
Izbira prave barve avtomobila je, roko na srce, ena najbolj pomembnih izbir pri nakupu avtomobila. To velja tako pri nakupu rabljenega avtomobila, še posebej če ga kupujete z namenom investicije, saj barva pogosto dviguje (ali znižuje) ceno vozila, kot tudi novega. Kupiti avtomobil, pri katerem vam, ko ga boste dobili, barva ne bo odgovarjala, je […]
Japonska je v minulih desetletjih svetu ponudila kopico športnih avtomobilov, od cenovno dostopnih do dražjih, ki so se lahko primerjali tudi z nemškimi in italijanskimi superšportniki – še posebej če so jih lastniki predelali, kar je še danes pogosta praksa. A med vsemi japonskimi športniki je na popularno in avtomobilsko kulturo verjetno najbolj vplival Nissanov […]
Nemška prestižna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreč nedavno napovedali, da še ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljšujejo rok […]
Športni terenci morda niso pravi športni avtomobili. Prinašajo namreč veliko težo, višje težišče, pogosto tudi večje dimenzije, kot pravi športni avtomobili, zato običajno niso tako okretni kot klasični športni avtomobili. No, še vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uživati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in posledično […]
BMW je eden izmed proizvajalcev, ki se še ni zavezal k popolni elektrifikaciji svojih avtomobilov. To je zanimivo, glede na dejstvo, da jim gre prodaja tovrstnih avtov med vsemi nemškimi proizvajalci najbolje. In čeprav so Bavarci napovedali, pa tudi že začeli razvijati električno gnani model M3, se na drugi strani ne nameravajo odreči največjim motorjem. […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.