Mercedes-Benz Unimog je eno najbolj prepoznavnih in vsestranskih specialnih vozil na svetu. Njegovo ime izhaja iz nemške besedne zveze »UNIversal-MOtor-Gerät«, kar pomeni univerzalni motorizirani stroj, kar že samo po sebi nakazuje njegovo osnovno filozofijo – služiti kot vsestranska platforma za najrazličnejše naloge v najtežjih pogojih.
Unimog je nastal neposredno po koncu druge svetovne vojne, ko je inženir Albert Friedrich, nekdanji vodja razvoja letalskih motorjev pri Daimler-Benzu, predlagal razvoj vozila, ki bi lahko služilo tako v kmetijstvu kot industriji in obnovi porušene Nemčije. Prvi prototipi so bili izdelani že leta 1946 pod okriljem podjetja Boehringer, a je proizvodnjo kmalu prevzel Mercedes-Benz, ki je leta 1951 Unimogu vdahnil novo identiteto in začel njegov uspešen industrijski pohod.
Z leti je Unimog prestal številne tehnološke in oblikovne nadgradnje. Prve serije so bile skromne po zmogljivostih, vendar izjemno trpežne. Že v petdesetih letih je serija 404 dosegla slavo v vojaških enotah po svetu. Sledile so serije 406 in 416, ki so uvedle močnejše motorje in večjo nosilnost, kar je omogočilo širšo uporabo tudi v komunalnih službah in gradbeništvu.
V sedemdesetih letih so na trg prišle serije U1300 in U1700, ki so se odlikovale po modernizirani kabini in naprednem pogonskem sklopu. Po letu 2000 so modeli U300 do U500 uvedli še boljšo ergonomijo, večjo prilagodljivost in možnost uporabe različnih nadgradenj. Danes so aktualni modeli serij U4023 in U5023, ki predstavljajo vrh zmogljivosti za terensko vožnjo in izpolnjujejo najstrožje emisijske standarde.
Kupci vedo, zakaj ga kupijo
Unimog ni vozilo za množični trg. Namenjen je poklicnim uporabnikom, ki potrebujejo zanesljivost, prilagodljivost in zmogljivost v najtežjih pogojih. Gasilci, reševalne enote, komunalna podjetja, vojska, železnice, gradbeni sektor, gozdarji in celo avanturistični popotniki – vsi so skozi desetletja prepoznali vrednost Unimoga. Njegova sposobnost vožnje po najzahtevnejših terenih, prečkanje voda, plezanje po strmih pobočjih in opravljanje nalog, ki so za običajna vozila nepredstavljive, ga postavlja v razred zase.
Do danes je bilo izdelanih več kot 400.000 Unimogov, največ pa jih najdemo v Nemčiji, Švici, Skandinaviji, državah Bližnjega vzhoda in Afrike. Pomemben tržni delež predstavljajo tudi vojaške izvedbe, ki so razširjene po celem svetu, predvsem v državah članicah zveze NATO. Čeprav številke morda niso primerljive z velikoserijskimi tovornjaki, velja Unimog za prodajno uspešnico v svojem razredu, kjer mu pravzaprav ni para.
Tudi do 300 konjev moči
Vozilo poganjajo zanesljivi dizelski motorji Mercedes-Benz, ki so se skozi leta razvijali od klasičnih vrst OM636 in OM352 do sodobnih agregatov serij OM934 in OM936, skladnih z emisijskimi standardi Euro VI. Ti motorji razvijejo med 120 in 300 konjskih moči, odvisno od izvedenke. Štirikolesni pogon, portalne osi, izjemna oddaljenost od tal, robustno vzmetenje in napredni menjalniki s številnimi terenskimi in delovnimi prestavami omogočajo vožnjo po brezpotjih, blatu, snegu in celo železniških tirih.
Unimog je skozi zgodovino doživel več posebnih izvedenk. Med bolj zanimivimi so bile omejene serije, kot je Unimog U500 Black Edition, ter predelave za vožnjo po železniških tirih (t.i. road-rail izvedbe). Posebno mesto imajo tudi vozila za odstranjevanje snega z velikimi rotacijskimi frezami, kot tudi ekspedicijska vozila, ki jih popotniki uporabljajo za večmesečne odprave v divjino. Nenazadnje pa velja omeniti še vojaške izvedbe s posebnim oklepom, komunikacijsko opremo ali orožnimi sistemi, ki so v uporabi v številnih državah.
Pripeljemo ga tudi k nam
Danes Unimog ostaja sinonim za vzdržljivost in vsestranskost. Je vozilo, ki se znajde tam, kjer drugi odpovejo, in ki že več kot 75 let navdušuje z edinstveno kombinacijo moči, inovativnosti in tehnične dovršenosti. V svetu, kjer se meje premikajo vsak dan, je Unimog dokaz, da prava orodja nikoli ne zastarajo – le še boljša postajajo.
Zelena pošast na pričujočih fotografijah je na voljo za ogled. Star je sicer že 21 let, a popolnoma obnovljen in pripravljen na nove izzive. Povezavo do oglasa najdete na tej povezavi.
Lahko pa poiščemo še kakšnega po vaših željah, morda v kakšni manj vpadljivi barvi oziroma ob upoštevanju drugih želja. Pišite nam na naslov elektronske pošte oziroma nas pokličite na telefonsko številko na tej povezavi in z veseljem bomo prisluhnili vašim željam.
Italijanski avtomobilski proizvajalec Ferrari je uradno potrdil, da bo svoj prvi povsem električni model predstavil 9. oktobra 2025 na dogodku Capital Markets Day. Serijska proizvodnja se bo začela januarja 2026, prve dostave pa so predvidene za oktober istega leta. Tehnične specifikacije: visoka zmogljivost in avtentičen zvok Čeprav Ferrari še ni razkril vseh tehničnih podrobnosti, se […]
Brabus, priznani nemški predelovalec vozil, je predstavil svojo prvo predelavo hibridnega modela – Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+. Ta korak označuje pomemben mejnik za podjetje, saj se prvič podaja v svet elektrificiranih vozil. Z nadgradnjami, ki vključujejo povečanje moči na 700 KM in navor na 850 Nm, Brabusov E 53 Hybrid doseže pospešek od 0 […]
Lamborghini letos obeležuje 10. obletnico svojega oddelka Polo Storico, ki skrbi za restavracijo in certificiranje klasičnih modelov iz Sant’Agata Bolognese. Ob tej priložnosti je italijanski proizvajalec superšportnikov pripravil serijo ekskluzivnih dogodkov za zbiratelje, stranke in medije, ki bodo potekali med februarjem in oktobrom 2025. Polo Storico, ustanovljen leta 2015, je v zadnjem desetletju postal sinonim […]
Porsche je z najnovejšim modelom 911 GT3 postavil nov rekord na znamenitem dirkališču Nürburgring Nordschleife za avtomobile z ročnim menjalnikom. Tovarniški voznik Jörg Bergmeister je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom prevozil 20,8-kilometrsko progo v času 6:56,294 minute, s čimer je za več kot 10 sekund izboljšal prejšnji rekord, ki ga je osem let držal Dodge Viper […]
Mercedes-Benz ima do svojega modela, razred G že nekaj časa zelo poseben odnos. Model, ki na trgu vztraja že 46 let se je namreč navzven v zgolj dveh generacijah le malo spremenil in še vedno ostaja klen terenec, kakršen je bil nekoč. In če je Land Rover v novi generaciji modela Defender ubral povsem novo […]
Avtomobilske dirke so v srcu marsikatere avtomobilske znamke, še posebej tistih najbolj ekskluzivnih. Večina izmed njih je skozi desetletja osvajala najprestižnejše dirke v različnih serijah, od formule 1 do Le Mansa, legendarni dirkalniki pa danes dosegajo vrtoglave vrednosti. Verjetno pa ni nobene avtomobilske znamke, ki bi imela avtomobilski šport globje vpisan v svoj DNK, kot […]
Lada Niva velja za čisto pravo avtomobilsko legendo. In čeprav Niva avtomobil, ki je zaradi svojega ruskega porekla občasno zasmehovan, je takšen odnos povsem neupravičen. Leta 1977 predstavljen avtomobil je namreč prvi terenski avtomobil na svetu, zasnovan s samonosno karoserijo. Govora je o konceptu, kakršnega avtomobilski proizvajalci uporabljajo še danes, 48 let kasneje. A čeprav […]
Samodejni menjalniki so v sodobnih avtomobilih skoraj povsem izpodrinili ročne menjalnike. Svoje delo namreč opravljajo hitreje, kar posledično prinaša tudi boljše zmogljivosti, to pa je še posebej pomembno pri športnih avtomobilih. Pa čeprav večina voznikov skrajnih meja nikoli ne doseže. Na drugi strani so avtomobili s tovrstnimi menjalniki lažji za upravljati, saj elektronika še lažje […]
Poletje je pred vrati, kar pomeni tudi suhe ceste, malo kamenja, sonce in čas za uživanje v naravi ter zavojih. Zato tudi ni presenetljivo, da so toplejši meseci tisti v letu, ko je prodaja športnih avtomobilov najboljša. Raziskave namreč kažejo, da je prav mesec april tisti, ko se, tako v Evropi, kot tudi Sloveniji, prodaja […]
Športni terenci so priljubljena izbira med- še posebej v tujini – premožnejšimi družinami z več otroci. Ne le, da na pogled delujejo prestižno in običajno tudi hitro, hkrati so tudi vsakodnevno uporabi. Nekateri izmed njih namreč ponujajo celo do sedem sedežev ali pa ogromno prtljažnega prostora. To pomeni, da se na počitnice, lahko odpravite brez […]
Ko danes na ceste zapelje nov avtomobil znamke Aston Martin, ga avtomobilski ljubitelji pospremijo z veseljem, še posebej največje in najbolj prestižne modele. Ti so namreč navkljub trendom in napovedim ohranili tako zaželene 12 valjne bencinske motorje in očitno je, da se ti vsaj še nekaj časa ne bodo poslovili. Nov dokaz za to je […]
Ameriška veja koncerna Stellantis, katerega del je tudi General Motors je pred časom sprejela radikalno rešitev, za katero se je že takoj zdelo, da se jim bo maščevala. Odločili so se namreč, da iz ponudbe na ameriškem trgu (kar posledično pomeni tudi drugod) odstranijo osemvaljnike, no vsaj iz nekaterih modelov. In kot da to ne […]
V zadnjem obdobju lahko ljubitelji bencinsko gnanih avtomobilov z veseljem spremljamo novice o vračanju klasičnih motorjev v ponudbo nekaterih znamk. Veliko je govora o Porschejev razvoju klasičnih motorjev, kljub ambicioznim ambicijam glede elektrifikacije pa bo tudi Alfa Romeo v prihodnji generaciji bencinski šestvaljnik ponudila v modelih Giulia in Stelvio. Medtem se prvi sadovi nove strategije […]
Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. […]
Porsche je pred kratkim napovedal, da bodo z letošnjim letom precej povečali izdatke namenjene klasičnim motorjem v avtomobilih. Sem so seveda zajeti tudi hibridni pogonski sklopi, a vložek v višini preko 800 milijonov evrov je vsekakor napovedoval nekaj konkretnega, nekaj velikega. In to se je tudi zgodilo, saj je Porsche na novo začrtal svojo električno […]
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, […]
Izbira prave barve avtomobila je, roko na srce, ena najbolj pomembnih izbir pri nakupu avtomobila. To velja tako pri nakupu rabljenega avtomobila, še posebej če ga kupujete z namenom investicije, saj barva pogosto dviguje (ali znižuje) ceno vozila, kot tudi novega. Kupiti avtomobil, pri katerem vam, ko ga boste dobili, barva ne bo odgovarjala, je […]
Japonska je v minulih desetletjih svetu ponudila kopico športnih avtomobilov, od cenovno dostopnih do dražjih, ki so se lahko primerjali tudi z nemškimi in italijanskimi superšportniki – še posebej če so jih lastniki predelali, kar je še danes pogosta praksa. A med vsemi japonskimi športniki je na popularno in avtomobilsko kulturo verjetno najbolj vplival Nissanov […]
Nemška prestižna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreč nedavno napovedali, da še ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljšujejo rok […]
Športni terenci morda niso pravi športni avtomobili. Prinašajo namreč veliko težo, višje težišče, pogosto tudi večje dimenzije, kot pravi športni avtomobili, zato običajno niso tako okretni kot klasični športni avtomobili. No, še vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uživati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in posledično […]
BMW je eden izmed proizvajalcev, ki se še ni zavezal k popolni elektrifikaciji svojih avtomobilov. To je zanimivo, glede na dejstvo, da jim gre prodaja tovrstnih avtov med vsemi nemškimi proizvajalci najbolje. In čeprav so Bavarci napovedali, pa tudi že začeli razvijati električno gnani model M3, se na drugi strani ne nameravajo odreči največjim motorjem. […]
Kje bi postavili mejo med športnim in superšportnim ali celo hiperšportnim avtomobilom? Nekdaj je bila postavljena pri 300 konjih, nato pri 400, danes pa je že precej višje. Še posebej po zaslugi električnih in hibridnih avtomobilov so številke, ki opisujejo motorno moč avtomobilov močno narasle in vse več je avtomobilov, pri katerih motorna moč presega […]
Pri italijanskem Ferrariju so bili vselej precej zaščitniški do svojih avtomobilov. To posledično pomeni, da niso bili nikoli naklonjeni različnim predelavam, izvedenim brez njihovega privoljenja. Verjetno eden najbolj znanih Ferrarijev 250 GT, poznan kot »breadvan« je tako pri Enzo Ferrariju naletel na velik odpor, danes pa so znani številni primeri (bolj ali manj zvezdniških) lastnikov, […]
Alpine A110 se počasi poslavlja iz ponudbe Renaultove butične znamke. A vsake toliko časa v čast dediščine, ki jo je avtomobil ustvaril skozi zadnjih nekaj let, Alpine predstavi posebno različico modela, še hitrejšo in še močnejšo, kot prejšnja. Zadnja, najbolj ekskluzivna izvedba je luč sveta uzrla oktobra lansko leto na avtomobilskem salonu v Parizu, nosi […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.