Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. Ta je namreč že davno presegel mejo deset milijonov prodanih vozil, številka pa se, čeprav zadnje čase nekoliko počasneje kot včasih, še vedno dviguje.
Mustang je seveda tudi eden najstarejših avtomobilskih modelov na svetu, saj prav letos praznuje 60 let od prvega polnega prodajnega leta – na trg je prišel 21. aprila 1963. Nikakor pa ni najstarejši športni avtomobil, ki je neprekinjeno ali s prekinitvami na cestah in v prodajnih salonih bil prisoten tudi več kot pol stoletja.
Tokrat smo zato pripravili seznam nekaterih športnih avtomobilov z najdaljšim stažem. Na tem področju bi sicer lahko izpostavili Morgan 4/4, ki je nastajal kar 82 let, od leta 1936 pa vse do leta 2018. Vendar pa gre za avtomobil, ki je bil proizvajan v majhnih serijah, sestavljali so ga večinoma ročno, po današnjih standardih pa gre le še stežka za zmogljiv športni avtomobil, čeprav je večina lastnikov hvalila njegove zmogljivosti.
Ford Mustang: 1964 – danes
Ford Mustang velja ne le za enega najbolje prodajanih in najbolj znanih ameriških športnih avtomobilov vseh časov, pač pa tudi utemeljitelja segmenta kompaktnih, cenovno dostopnim ameriških športnih avtomobilov, tako imenovanim pony cars. Američani so namreč do tedaj poznali le velike športnike, Mustang pa je tlakoval pot modelom, kot so Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird in podobnim, pri čemer pa se mu po uspehu ni približal niti eden. V najboljših letih je prodaja presegla tudi 600.000 vozil
Chevrolet Corvette: 1953 – danes
Še precej pred Mustangom je na ceste zapeljal model Corvette. Gre za podobno zasnovanega športnika kot pri Mustangu in pravzaprav enega prvih ameriških športnih avtomobilov, namenjenih množicam. Vseeno pa je bil od omenjenega konkurenta nekoliko večji, bolj drzno oblikovan, hkrati pa se je skozi čas tudi bolj spreminjal vse do zaenkrat zadnje, osme generacije s sredinsko nameščenim motorjem, ki se uvršča med prave superšportne avtomobile.
Ferrari F8 Tributo (Dino 206 GT): 1967 - danes
Na tej točki smo si dovolili nekoliko goljufanja, saj Tributa pri Ferrariju proizvajajo šele nekaj let. Vendar pa italijanska znamka niti dveh avtomobilov – če le ne gre za evolucijo (izjema so le 512 BB in kasneje 512 TR ter 512 M) – ne poimenuje enako. Na drugi strani je F8 Tributo daljni naslednik modela Dino 206 GT, avtomobila, ki ga je Enzo Ferrari posvetil svojemu sinu, domnevno pa naj si ne bi zaslužil logotipa slovitega vranca, saj da naj bi bil po zaslugi (zgolj) šestvaljnega motorja premalo zmogljiv.
Porsche 911: 1964 – danes
Verjetno najbolj brezčasen športni avtomobil, kar dokazuje tudi njegova oblika. Čeprav je avtomobil skozi leta vseskozi rasel (od prve do zaenkrat zadnje generacije je v dolžino zrasel za 28 centimetrov) je namreč vselej ohranil veliko prepoznavnih elementov, od zadaj nameščenega motorja, silhueto v podobi solze, ovalne žaromete in še bi lahko naštevali. Hkrati gre tudi za enega izmed najbolj vzdržljivih avtomobilov na svetu, saj je približno tri četrt vseh izdelanih avtov še vedno na cesti
Mazda MX-5: 1989 – danes
Če je Mustang najbolj priljubljen oziroma najbolj razširjen športni avtomobil vseh časov, pa je Mazda MX-5 najbolj razširjen roadster vseh časov, ki je prav tako že pred leti presegel mejo milijon prodanih vozil. Ob tem gre tudi za tako rekoč zadnjega cenovno dostopnega roadsterja na evropskih tleh in čeprav je v zadnji generaciji na voljo že deset let, ga Mazda ne namerava upokojiti, zaradi česar se mu – morda tudi v novih generacijah – obeta še kar nekaj let življenja
Lotus Elise: 1996 – 2021
Čeprav z zgolj 25 leti izdelave Elise še zdaleč ni rekorder po življenjski dobi katerega avtomobilskega modela, pa si vseeno zasluži uvrstitev na lestvico. Lotus, kot še ena v vrsti butičnih britanskih znamk, je namreč skozi četrt stoletja omenjeni avtomobil, ki je predstavljal rešitev z znamko pred propadom, ves čas zgolj posodabljala. S tem ga je ohranjala aktualnega ga prilagajala trenutnim razmeram in potrebam, hkrati pa še vedno ohranjala njegov vozniški karakter, ki velja za enega najbolj prvinskih.
Chevrolet Camaro: 1967 – 2024
Medtem ko Ford Mustang še vedno ostaja prisoten na trgu, saj se mu pri Fordu ne želijo odreči, pa je Camaro, njegov neposredni rival, lansko leto vsaj začasno odšel v pokoj. To sicer ni prvič, saj so mu pri Chevroletu osem let dolg počitek že namenili med letoma 2002 in 2010, v 49 letih pa so pri General motorsu predstavili šest generacij modela, ki je močno zaznamoval tudi (ameriško) popularno kulturo
Nissan Skyline GT-R: 1969-2025
Podobno kot Camara pa je svojega najžlahtnejšega športnika, model Skyline GT-R s prekinitvami proizvajal tudi Nissan. Prvi dve generacije modela Skyline sta namreč nastajali med letoma 1969 in 1973, nadaljevanje pa je nato sledilo šele leta 1989. Nissan je tedaj namreč predstavil generacijo z oznako R32, linijo pa znova prekinil leta 2002 s koncem proizvodnje slovitega R34. Naslednja generacija, znana kot R35 je nato sledila le pet let kasneje, vendar pa so pri Nissanu do tedaj opustili ime Skyline.
Mercedes-Benz SL: 1955 – danes
Eden najbolj znanih modelov znamke Mercedes-Benz je v prvi generaciji nastal kot cenovno dostopnejša alternativa ekskluzivnemu modelu 300 SL in hitro postal priljubljena izbira bogatih. Že v prvi generaciji je namreč prepričal skoraj 25.900 kupcev, številka pa je nato do začetka tega tisočletja le še naraščala. In medtem, ko je Mercedes skozi desetletja predstavil, nato pa ukinil številne kabriolete, je SL vselej ostal del ponudbe, tudi zato, ker se je vseskozi spreminjal in prilagajal zahtevam trga.
Alfa Romeo Spider: 1968-1994 (2010)
Od zadnje Alfa Romeo brez strehe je minilo že 15 let, doslej pa so ime Spider nosili zgolj trije avtomobili, pri čemer pa je najbolj znana zagotovo prva generacija. Ta je namreč na enaki platformi nastajala kar polnih 28 let, še dlje kot Lotus Elise. Alfa Romeo jo je sicer pri tem temeljito posodablja, zaradi česar so si prve in zadnje izvedenke že močno različne, a prav prvi letniki so tisti, ki so med zbiratelji najbolj cenjeni.
Cena in ekskluzivnost torej ne igrata vloge pri tem, kako dolgo bo posamezen avtomobil ostal na trgu. Zanimivi primerki so se obdržali dolga desetletja, vse do današnjih dni, ko je še vedno mogoče kupiti nove generacije športnih avtomobilov, podprtih z več desetletij dolgo zgodovino. Želite postati del nje? Pišite nam preko obrazca na tej povezavi in za vas bomo poiskali katerega izmed željenih klasikov, sedanjih ali bodočih, vsekakor pa primernega vašemu proračnu.
Lada Niva velja za čisto pravo avtomobilsko legendo. In čeprav Niva avtomobil, ki je zaradi svojega ruskega porekla občasno zasmehovan, je takšen odnos povsem neupravičen. Leta 1977 predstavljen avtomobil je namreč prvi terenski avtomobil na svetu, zasnovan s samonosno karoserijo. Govora je o konceptu, kakršnega avtomobilski proizvajalci uporabljajo še danes, 48 let kasneje. A čeprav […]
Samodejni menjalniki so v sodobnih avtomobilih skoraj povsem izpodrinili ročne menjalnike. Svoje delo namreč opravljajo hitreje, kar posledično prinaša tudi boljše zmogljivosti, to pa je še posebej pomembno pri športnih avtomobilih. Pa čeprav večina voznikov skrajnih meja nikoli ne doseže. Na drugi strani so avtomobili s tovrstnimi menjalniki lažji za upravljati, saj elektronika še lažje […]
Poletje je pred vrati, kar pomeni tudi suhe ceste, malo kamenja, sonce in čas za uživanje v naravi ter zavojih. Zato tudi ni presenetljivo, da so toplejši meseci tisti v letu, ko je prodaja športnih avtomobilov najboljša. Raziskave namreč kažejo, da je prav mesec april tisti, ko se, tako v Evropi, kot tudi Sloveniji, prodaja […]
Športni terenci so priljubljena izbira med- še posebej v tujini – premožnejšimi družinami z več otroci. Ne le, da na pogled delujejo prestižno in običajno tudi hitro, hkrati so tudi vsakodnevno uporabi. Nekateri izmed njih namreč ponujajo celo do sedem sedežev ali pa ogromno prtljažnega prostora. To pomeni, da se na počitnice, lahko odpravite brez […]
Ko danes na ceste zapelje nov avtomobil znamke Aston Martin, ga avtomobilski ljubitelji pospremijo z veseljem, še posebej največje in najbolj prestižne modele. Ti so namreč navkljub trendom in napovedim ohranili tako zaželene 12 valjne bencinske motorje in očitno je, da se ti vsaj še nekaj časa ne bodo poslovili. Nov dokaz za to je […]
Ameriška veja koncerna Stellantis, katerega del je tudi General Motors je pred časom sprejela radikalno rešitev, za katero se je že takoj zdelo, da se jim bo maščevala. Odločili so se namreč, da iz ponudbe na ameriškem trgu (kar posledično pomeni tudi drugod) odstranijo osemvaljnike, no vsaj iz nekaterih modelov. In kot da to ne […]
V zadnjem obdobju lahko ljubitelji bencinsko gnanih avtomobilov z veseljem spremljamo novice o vračanju klasičnih motorjev v ponudbo nekaterih znamk. Veliko je govora o Porschejev razvoju klasičnih motorjev, kljub ambicioznim ambicijam glede elektrifikacije pa bo tudi Alfa Romeo v prihodnji generaciji bencinski šestvaljnik ponudila v modelih Giulia in Stelvio. Medtem se prvi sadovi nove strategije […]
Porsche je pred kratkim napovedal, da bodo z letošnjim letom precej povečali izdatke namenjene klasičnim motorjem v avtomobilih. Sem so seveda zajeti tudi hibridni pogonski sklopi, a vložek v višini preko 800 milijonov evrov je vsekakor napovedoval nekaj konkretnega, nekaj velikega. In to se je tudi zgodilo, saj je Porsche na novo začrtal svojo električno […]
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, […]
Izbira prave barve avtomobila je, roko na srce, ena najbolj pomembnih izbir pri nakupu avtomobila. To velja tako pri nakupu rabljenega avtomobila, še posebej če ga kupujete z namenom investicije, saj barva pogosto dviguje (ali znižuje) ceno vozila, kot tudi novega. Kupiti avtomobil, pri katerem vam, ko ga boste dobili, barva ne bo odgovarjala, je […]
Japonska je v minulih desetletjih svetu ponudila kopico športnih avtomobilov, od cenovno dostopnih do dražjih, ki so se lahko primerjali tudi z nemškimi in italijanskimi superšportniki – še posebej če so jih lastniki predelali, kar je še danes pogosta praksa. A med vsemi japonskimi športniki je na popularno in avtomobilsko kulturo verjetno najbolj vplival Nissanov […]
Nemška prestižna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreč nedavno napovedali, da še ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljšujejo rok […]
Športni terenci morda niso pravi športni avtomobili. Prinašajo namreč veliko težo, višje težišče, pogosto tudi večje dimenzije, kot pravi športni avtomobili, zato običajno niso tako okretni kot klasični športni avtomobili. No, še vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uživati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in posledično […]
BMW je eden izmed proizvajalcev, ki se še ni zavezal k popolni elektrifikaciji svojih avtomobilov. To je zanimivo, glede na dejstvo, da jim gre prodaja tovrstnih avtov med vsemi nemškimi proizvajalci najbolje. In čeprav so Bavarci napovedali, pa tudi že začeli razvijati električno gnani model M3, se na drugi strani ne nameravajo odreči največjim motorjem. […]
Kje bi postavili mejo med športnim in superšportnim ali celo hiperšportnim avtomobilom? Nekdaj je bila postavljena pri 300 konjih, nato pri 400, danes pa je že precej višje. Še posebej po zaslugi električnih in hibridnih avtomobilov so številke, ki opisujejo motorno moč avtomobilov močno narasle in vse več je avtomobilov, pri katerih motorna moč presega […]
Pri italijanskem Ferrariju so bili vselej precej zaščitniški do svojih avtomobilov. To posledično pomeni, da niso bili nikoli naklonjeni različnim predelavam, izvedenim brez njihovega privoljenja. Verjetno eden najbolj znanih Ferrarijev 250 GT, poznan kot »breadvan« je tako pri Enzo Ferrariju naletel na velik odpor, danes pa so znani številni primeri (bolj ali manj zvezdniških) lastnikov, […]
Alpine A110 se počasi poslavlja iz ponudbe Renaultove butične znamke. A vsake toliko časa v čast dediščine, ki jo je avtomobil ustvaril skozi zadnjih nekaj let, Alpine predstavi posebno različico modela, še hitrejšo in še močnejšo, kot prejšnja. Zadnja, najbolj ekskluzivna izvedba je luč sveta uzrla oktobra lansko leto na avtomobilskem salonu v Parizu, nosi […]
Da elektrika vsaj zaenkrat pri Porscheju ni rešitev so pred časom spoznali v ZDA. Prodajne številke njihovih električnih modelov so namreč v lanskem letu v primerjavi z letom pred tem padale, hkrati pa se je dvignila prodaja modelov 911, boxster in cayman, ki se sicer počasi poslavljata iz ponudbe. To pa je sedaj prineslo tudi […]
Čeprav se v zadnjem obdobju pojavljajo kritike nekaterih posameznikov nad tem, da se Ferrari sooča s hitro izgubo vrednosti nekaterih novih modelov in pa zmanjšanjem zanimanja zanje, se naročila še vedno vrstijo. Po zadnjih podatkih naj bi bila proizvodnja novih avtomobilov zasedena vse do konca letošnjega in prihodnjega leta. Ob tem velja omeniti, da Ferrari […]
Izdelava karavana na osnovi modela M3 je ena izmed potez, ki so se je ljubitelji nemške znamke najbolj veselili. Temu primeren je bil tudi odziv trga, ki je avtomobil lepo sprejel, v zahvalo pa ga v Münchnu še naprej ohranjajo v ponudbi ter ga tudi razvijajo. Sedaj pa je na trg prišla najbolj ekstremna različica […]
V soboto, 25. januarja je v ZDA, natančneje v mestu Scottsdale v zvezni državi Arizona potekala prva letošnja avtomobilska dražba pod okriljem avkcijske hiše Barret Jackson. Med avtomobili, starimi in novimi, ki so se pojavili na dražbi pa je bila prav posebna Chevrolet Corvette. Črno obarvan športnih z modrimi platišči ni bila le prva letos […]
Evropski avtomobilski industriji, pa tudi vsem avtomobilskim znamkam, ki so prisotne v Evropi, se prav lahko zgodi, da bodo čez deset let prisiljene nehati izdelovati bencinsko gnane avtomobile. In to velja tudi za športne znamke, razen za tiste, najbolj ekskluzivne, ki letno izdelajo nekaj sto vozil. To načeloma pomeni, da bodo bencinskim navdušencem ostali na […]
Vsak pravi ljubitelj znamke BMW bo zastrigel z ušesi ob omembi avtomobilske znamke Alpina, danes uradno poznane kot Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG. Gre za znamko, ki jo je njen ustanovitelj, leta 2023 preminuli Burkard Bovensiepen, ustanovil že leta 1965. Tedaj se je specializiral za predelave vozil znamke BMW, kasneje pa so te […]
A naj kar takoj pojasnimo. Ne, v naslovu ni govora o avtomobilu z najvišjo hitrostjo na svetu, še zdaleč ne. Je pa povsem novi Aston Martin Vantage Roadster avtomobil,ki omogoča najhiterjši pomik električne strehe na svetu. Najnovejša generacija najmanjšegamodela znamke Aston Martin namreč omogoča odpiranje in zapiranje platnene električne pomične strehe v zgolj 6,8 sekunde. […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.