To so največji motorji evropskih avtomobilskih znamk
Avtomobilska industrija je vse bolj podvržena strogim zahtevam politike in okoljevarstvenikov po zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov oziroma izpustov CO2. Zlati časi velikih motorjev so zato že davno za nami, saj tudi znamke kot so Mercedes-Benz in BMW nimajo več 12-valjnih motorjev, kot nekoč, pač pa je zgornja meja pri osmih valjih. Le še peščica najbolj ekskljuzivnih imen pa na drugi strani ohranja prestiž, ki ga goojijo že od nekdaj.
No, 12-valjniki vseeno še niso povsem izumrli. Pri življenju jih ohranjajo znamke, kot so Ferrari, Lamborghini ali pa Aston Martin, ki so prav v letošnjem letu predstavili svoje paradne konje v segmentu serijskih modelov. To so 12 Cilindri, Vanquish in pa Revuelto, ki se še vedno zanašajo na atmosferske 12-valjnike največjih prostornin - da znamke Bugatti niti ne omenjamo, saj so navkljub drugačnim napovedim (o elektrifikaciji) na trg poslali novega Tourbillon s 16-valjnim atmosferskim motorjem.
Vse do 12 litrov
Ob takšni mali pomladi potovalnikov in superšportnikov ki imajo več kot 10 valjev pod motornim pokrovom smo se zato odločili narediti pregled zgodovine nekaterih (nekdaj) najbolj eminentnih avtomobilskih znamk v Evropi in njihovih največjih motorjev v serijskih modelih:
Bugatti:12,7 litra
Čeprav je Bugattijev Tourbillon opremljen z največjim motorjem, ki ga je znamka uporabila v moderni dobi, pa s v preteklosti pri Bugattiju uporabljali še večje motorje. Rekorder na tem področju je model Royale oziroma Type 41 iz leta 1929, ki je bil opremljen z vrstnim osemvaljnikom prostornine kar 12,7 litra. Ta je proizvedel okroglih 300 konjev moči in avtomobil pognal do, za tiste čase, astronomske hitrosti 129 kilometrov na uro, vendar pa je bilo izdelanih le šest vozil.
Aston Martin: 7,3 litra
Britanski avtomobilski proizvajalec si še danes drzne uporabljati velike atmosferske motorje v serijskih avtomobilih, od predstavitve največjega pa pravzaprav niti ni minilo prav dolgo časa. Predstavili so ga namreč v modelu One-77 leta 2009, res pa je, da je mesto našel v zgolj 77 primerkih omejene serije vozila. Ob tem je proizvedel 750 konjev moči in je do prihoda hiperšportnika Valkyrie veljal za najmočnejši avtomobil znamke Aston Martin.
Mercedes-Benz: 6,8 litra
Trikraka zvezda ima precej izkušenj s proizvodnjo 12-valjnih motorjem, vendar pa je ime njihov največji agregat v zgodovini zgolj osem valjev. Gre za motor, pod oznako M100, ki so ga v model 450SEL 6.9 vgrajevali med letoma 1975 in 1980. Omenjeni motor še danes velja za največji osemvaljnik izdelan v Evropi po drugi svetovni vojni, hkrati pa gre tudi za najšibkejši motor na lestvici. V najmočnejši izvedbi je namreč proizvedel le 290 konjev moči.
Rolls-Royce/Bentley: 6,75 litra
Čeprav imata obe britanski aristokratski znamki danes različne lastnike, pa sta več let skupaj razvijali nove avtomobile in motorje. Med skupnimi dosežki je tudi 6,75 litrski 12-valjnik, ki sta ga obe znamki v največjih modelih, kot sta Phantom in Mulsanne uporabljali več desetletij, skozi leta pa tudi temeljito razvijali in izpopolnjevali, pri čemer ga Rolls-Royce uporablja še danes. Bentley je sicer enako prostornino kasneje ponudil v leta 2010 predstavljenem Mulsannu, le da tokrat zgolj z osmimi valji.
BMW: 6,6 litra
Morda zanimivo, da se je na četrto mesto uvrstil bavarski BMW, ki vseeno ne spada v enako ligo vozil kot Rolls-Rpyce. A kot lastnik omenjene britanske znamke je BMW zadolžen tudi za razvoj njihovih pogonskih sklopov, tudi 6,6-litrskega 12-valjnika, ki pa je svoje mesto našel tudi v njihovi največji limuzini, modelu 760Li prejšnje generacije, ki se je trga poslovila šele leta 2022. Ob tem velja omeniti, da so pri BMW-ju razvili tudi legendarni 6,1-litrski 12-valjnik McLarna F1.
Ferrari: 6,5-litra
Ferrari svoj največji motor, uporabljen v serijskem avtomobilu pravzaprav uporablja še dandanes. Gre za 6,5-litrski 12-valjnik, ki izhaja iz modela 812 Competizione, kljub temu, da ni prisilno polnjen, pa lahko proizvede kar 830 konjev moči. Zato tudi ni presenetljivo, da je 12Cilindri, skupaj z 812 Superfast najmočnejši Ferrarijev serijski (cestni) avtomobil s pogonom izključno na bencin.
Lamborghini: 6,5-litra
Tako kot Ferrari je tudi Lamborghini največji motor v svoji zgodovini predstavil v zadnjem serijskem avtomobilu z vrha ponudbe, Revueltu. Gre sicer za podoben, a še nekoliko izboljšan sklop, kot v Aventadorju, saj v zadnji izdaji z oznako L545 proizvede kar 836 konjev moči, celo nekoliko več kot 12 Cilindri, hkrati avtomobil deluje po principu priključnega hibrida, zaradi česar premore preko 1.000 konjev sistemske moči.
Audi: 6,0 litra
Zanimivo, da je Audijev največji kadarkoli izdelan motor pravzaprav 12-valjni dizel, ki je bil po vrhu vsega vgrajen v križanca in sicer v prvo generacijo modela V12. Šlo je pravzaprav za edini dizelski 12-valjnik, kadarkoli uporabljen v osebnem avtomobilu, z močjo 500 konjev pa je veljal za pravega športnika v tem segmentu, saj je do 100 kilometrov pospešil v le 5,5 sekundah. Žal gre za motor, ki je imel relativno kratko življenjsko dobo, saj se je iz ponudbe poslovil konec leta 2012, po vsega štirih letih.
Maserati: 6,0-litra
Maserati skozi zgodovino nikoli ni bil poznan po 12-valjnih motorjih, večina avtomobilov je namreč uporabljala štiri valje manj. Tako tudi največji kadarkoli uporabljeni motor pravzaprav ni njihov: v modelu MC-12, ki temelji na Ferrariju Enzo so namreč uporabili Ferrarijev 12-valjnik, s tem pa so ustvarili enega najbolj prepoznavnih avtomobilov svoje zgodovine.
Porsche: 5,7-litra
10-valjna zasnova je v avtomobilskem svetu sila redka, vendar pa so tako rekoč vsi avtomobil s tovrstno zasnovo postali elegendarni. To velja tudi za Porsche Carrero GT. Nesojeni dirkalnik razreda LMP je namreč pod motornim pokrovom skrival največji motor v zgodovini znamke Porsche. Omenjeni motor je Porsche sicer v osnovi razvil že davnega leta 1992 za uporabo v F1, s 612 konji moči pa Carrera GT ob pomanjkanju elektronskih pomagal še danes velja za enega najbolj surovih in brezkompromisnih avtomobilov.
Kar nekaj 12-valjnikov (ki imajo precej skupnega tudi z zgoraj navedenimi avtomobili) in še več osemvaljnikov pa lahko najdete tudi v naši ponudbi, tako za najem, kot za nakup. Celotno ponudbo vozil si lahko ogledate na spodnjih povezavah:
Lada Niva velja za čisto pravo avtomobilsko legendo. In čeprav Niva avtomobil, ki je zaradi svojega ruskega porekla občasno zasmehovan, je takšen odnos povsem neupravičen. Leta 1977 predstavljen avtomobil je namreč prvi terenski avtomobil na svetu, zasnovan s samonosno karoserijo. Govora je o konceptu, kakršnega avtomobilski proizvajalci uporabljajo še danes, 48 let kasneje. A čeprav […]
Samodejni menjalniki so v sodobnih avtomobilih skoraj povsem izpodrinili ročne menjalnike. Svoje delo namreč opravljajo hitreje, kar posledično prinaša tudi boljše zmogljivosti, to pa je še posebej pomembno pri športnih avtomobilih. Pa čeprav večina voznikov skrajnih meja nikoli ne doseže. Na drugi strani so avtomobili s tovrstnimi menjalniki lažji za upravljati, saj elektronika še lažje […]
Poletje je pred vrati, kar pomeni tudi suhe ceste, malo kamenja, sonce in čas za uživanje v naravi ter zavojih. Zato tudi ni presenetljivo, da so toplejši meseci tisti v letu, ko je prodaja športnih avtomobilov najboljša. Raziskave namreč kažejo, da je prav mesec april tisti, ko se, tako v Evropi, kot tudi Sloveniji, prodaja […]
Športni terenci so priljubljena izbira med- še posebej v tujini – premožnejšimi družinami z več otroci. Ne le, da na pogled delujejo prestižno in običajno tudi hitro, hkrati so tudi vsakodnevno uporabi. Nekateri izmed njih namreč ponujajo celo do sedem sedežev ali pa ogromno prtljažnega prostora. To pomeni, da se na počitnice, lahko odpravite brez […]
Ko danes na ceste zapelje nov avtomobil znamke Aston Martin, ga avtomobilski ljubitelji pospremijo z veseljem, še posebej največje in najbolj prestižne modele. Ti so namreč navkljub trendom in napovedim ohranili tako zaželene 12 valjne bencinske motorje in očitno je, da se ti vsaj še nekaj časa ne bodo poslovili. Nov dokaz za to je […]
Ameriška veja koncerna Stellantis, katerega del je tudi General Motors je pred časom sprejela radikalno rešitev, za katero se je že takoj zdelo, da se jim bo maščevala. Odločili so se namreč, da iz ponudbe na ameriškem trgu (kar posledično pomeni tudi drugod) odstranijo osemvaljnike, no vsaj iz nekaterih modelov. In kot da to ne […]
V zadnjem obdobju lahko ljubitelji bencinsko gnanih avtomobilov z veseljem spremljamo novice o vračanju klasičnih motorjev v ponudbo nekaterih znamk. Veliko je govora o Porschejev razvoju klasičnih motorjev, kljub ambicioznim ambicijam glede elektrifikacije pa bo tudi Alfa Romeo v prihodnji generaciji bencinski šestvaljnik ponudila v modelih Giulia in Stelvio. Medtem se prvi sadovi nove strategije […]
Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. […]
Porsche je pred kratkim napovedal, da bodo z letošnjim letom precej povečali izdatke namenjene klasičnim motorjem v avtomobilih. Sem so seveda zajeti tudi hibridni pogonski sklopi, a vložek v višini preko 800 milijonov evrov je vsekakor napovedoval nekaj konkretnega, nekaj velikega. In to se je tudi zgodilo, saj je Porsche na novo začrtal svojo električno […]
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, […]
Izbira prave barve avtomobila je, roko na srce, ena najbolj pomembnih izbir pri nakupu avtomobila. To velja tako pri nakupu rabljenega avtomobila, še posebej če ga kupujete z namenom investicije, saj barva pogosto dviguje (ali znižuje) ceno vozila, kot tudi novega. Kupiti avtomobil, pri katerem vam, ko ga boste dobili, barva ne bo odgovarjala, je […]
Japonska je v minulih desetletjih svetu ponudila kopico športnih avtomobilov, od cenovno dostopnih do dražjih, ki so se lahko primerjali tudi z nemškimi in italijanskimi superšportniki – še posebej če so jih lastniki predelali, kar je še danes pogosta praksa. A med vsemi japonskimi športniki je na popularno in avtomobilsko kulturo verjetno najbolj vplival Nissanov […]
Nemška prestižna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreč nedavno napovedali, da še ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljšujejo rok […]
Športni terenci morda niso pravi športni avtomobili. Prinašajo namreč veliko težo, višje težišče, pogosto tudi večje dimenzije, kot pravi športni avtomobili, zato običajno niso tako okretni kot klasični športni avtomobili. No, še vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uživati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in posledično […]
BMW je eden izmed proizvajalcev, ki se še ni zavezal k popolni elektrifikaciji svojih avtomobilov. To je zanimivo, glede na dejstvo, da jim gre prodaja tovrstnih avtov med vsemi nemškimi proizvajalci najbolje. In čeprav so Bavarci napovedali, pa tudi že začeli razvijati električno gnani model M3, se na drugi strani ne nameravajo odreči največjim motorjem. […]
Kje bi postavili mejo med športnim in superšportnim ali celo hiperšportnim avtomobilom? Nekdaj je bila postavljena pri 300 konjih, nato pri 400, danes pa je že precej višje. Še posebej po zaslugi električnih in hibridnih avtomobilov so številke, ki opisujejo motorno moč avtomobilov močno narasle in vse več je avtomobilov, pri katerih motorna moč presega […]
Pri italijanskem Ferrariju so bili vselej precej zaščitniški do svojih avtomobilov. To posledično pomeni, da niso bili nikoli naklonjeni različnim predelavam, izvedenim brez njihovega privoljenja. Verjetno eden najbolj znanih Ferrarijev 250 GT, poznan kot »breadvan« je tako pri Enzo Ferrariju naletel na velik odpor, danes pa so znani številni primeri (bolj ali manj zvezdniških) lastnikov, […]
Alpine A110 se počasi poslavlja iz ponudbe Renaultove butične znamke. A vsake toliko časa v čast dediščine, ki jo je avtomobil ustvaril skozi zadnjih nekaj let, Alpine predstavi posebno različico modela, še hitrejšo in še močnejšo, kot prejšnja. Zadnja, najbolj ekskluzivna izvedba je luč sveta uzrla oktobra lansko leto na avtomobilskem salonu v Parizu, nosi […]
Da elektrika vsaj zaenkrat pri Porscheju ni rešitev so pred časom spoznali v ZDA. Prodajne številke njihovih električnih modelov so namreč v lanskem letu v primerjavi z letom pred tem padale, hkrati pa se je dvignila prodaja modelov 911, boxster in cayman, ki se sicer počasi poslavljata iz ponudbe. To pa je sedaj prineslo tudi […]
Čeprav se v zadnjem obdobju pojavljajo kritike nekaterih posameznikov nad tem, da se Ferrari sooča s hitro izgubo vrednosti nekaterih novih modelov in pa zmanjšanjem zanimanja zanje, se naročila še vedno vrstijo. Po zadnjih podatkih naj bi bila proizvodnja novih avtomobilov zasedena vse do konca letošnjega in prihodnjega leta. Ob tem velja omeniti, da Ferrari […]
Izdelava karavana na osnovi modela M3 je ena izmed potez, ki so se je ljubitelji nemške znamke najbolj veselili. Temu primeren je bil tudi odziv trga, ki je avtomobil lepo sprejel, v zahvalo pa ga v Münchnu še naprej ohranjajo v ponudbi ter ga tudi razvijajo. Sedaj pa je na trg prišla najbolj ekstremna različica […]
V soboto, 25. januarja je v ZDA, natančneje v mestu Scottsdale v zvezni državi Arizona potekala prva letošnja avtomobilska dražba pod okriljem avkcijske hiše Barret Jackson. Med avtomobili, starimi in novimi, ki so se pojavili na dražbi pa je bila prav posebna Chevrolet Corvette. Črno obarvan športnih z modrimi platišči ni bila le prva letos […]
Evropski avtomobilski industriji, pa tudi vsem avtomobilskim znamkam, ki so prisotne v Evropi, se prav lahko zgodi, da bodo čez deset let prisiljene nehati izdelovati bencinsko gnane avtomobile. In to velja tudi za športne znamke, razen za tiste, najbolj ekskluzivne, ki letno izdelajo nekaj sto vozil. To načeloma pomeni, da bodo bencinskim navdušencem ostali na […]
Vsak pravi ljubitelj znamke BMW bo zastrigel z ušesi ob omembi avtomobilske znamke Alpina, danes uradno poznane kot Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG. Gre za znamko, ki jo je njen ustanovitelj, leta 2023 preminuli Burkard Bovensiepen, ustanovil že leta 1965. Tedaj se je specializiral za predelave vozil znamke BMW, kasneje pa so te […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.