Izdelava karavana na osnovi modela M3 je ena izmed potez, ki so se je ljubitelji nemške znamke najbolj veselili. Temu primeren je bil tudi odziv trga, ki je avtomobil lepo sprejel, v zahvalo pa ga v Münchnu še naprej ohranjajo v ponudbi ter ga tudi razvijajo. Sedaj pa je na trg prišla najbolj ekstremna različica model M3 Touring doslej, ki nosi oznako CS.
Gre za omejeno serijo avtomobila, ki je recimo ne bo na voljo niti v ZDA ali Kanadi, pač pa le v Avstraliji, kjer se bo prvič predstavil javnosti na dirki za 12 ur Bathursta, na Japonskem, v Južni Koreji in nekaterih drugih državah. No, jasno pa bo na voljo tudi v Evropi. Nenazadnje je Nemčija z naskokom največji trg za model M3, izvedba M3 Touring CS pa bo kupcem na voljo z marcem letošnjega leta.
Motor s koreninami na dirkališču
Oznaka CS oziroma Competition Sport v primerjavi s klasičnim M3 Touringom prinaša številne modifikacije. Prva in za marsikoga najpomembnejša zajema motor. Trilitrski motor, ki so ga pri BMW-ju razvijali na dirkališču, prinaša ojačano ohišje glavne gredi s kovano in lažjo glavno gredjo in pa novo glavo ventilov, narejeno s tehnologijo 3D tiska.
Te in številne druge spremembe so pripomogle k večji vzdržljivosti motorja, ki posledično omogoča dodatne obremenitve. Tlak v dveh turbinah z enojnimi lopaticami so tako dvignili na 2,1 atmosfero, posegi v motorno elektroniko pa so prinesli dodatnih 15 kilovatov ali 20 konjev moči; skupna motorna moč sedaj znaša 405 kilovatov ali 550 konjev. Enak motor je sicer mogoče najti tudi v limuzinskem M3 in kupeju M4, moč pa bo prenašal na vsa štiri kolesa, ali pa zgolj na zadnji par.
Te spremembe so prinesle tudi napredek pri zmogljivostih. Pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro traja 3,5 sekunde (0,1 sekundo manj kot pri klasičnem M3 Touringu), do 100 kilometrov bo potreboval 11,4 sekunde, najvišja hitrost pa bo v primeru izbire paketa M Driver elektronsko omejena na 300 kilometrov na uro. Predstavljamo si, da je potencial avtomobila in motorja še precej višje. Motor je ob tem povezan z osemstopenjskim menjalnikom M Steptronic s tehnologijo Drivelogic, ki omogoča tri programe pretikanja med prestavami.
Seveda pa so pri BMW-ju inženirji poskrbeli tudi za izpušni sistem, primeren takšnemu motorju. Opremljen je namreč z elektronsko nadzorovanimi loputami, zadnji izpušni lonci so izdelani iz aluminija, štirje zaključki pa so obarvani v mat črno barvo. Tako bo mogoče jasno slišati, v katerem voznem programu je trenutno avtomobil, še posebej v programih Sport in Sport+. Za odlično lego na cesti bodo skrbele kompozitne zavore, nastavljivo podvozje in pa pnevmatike premera 19 palcev in širine 275 milimetrov spredaj ter palec večje in 10 milimetrov širše zadaj.
Lažji za 15 kilogramov
Avtomobil pa ne bo zgolj močnejši, temveč tudi lažji. Zasluga za to gre intenzivni uporabi ogljikovih vlaken, iz katerih so med drugim izdelani tudi motorni pokrov, krilce pod sprednjim odbijačem, zbiralnik vstopnega zraka, pokrova ogledal in pa zadnjih usmernik zraka na odbijaču. V kabini so iz ogljikovih vlaken izdelana hrbtišča sedežev in sredinska konzola, na ta račun pa so dosegli skupni prihranek pri teži v višini 15 kilogramov, kar pomeni, da bo avto težak 1.850 kilogramov.
Z izjemo novih barvnih kombinacij v kabini večjih sprememb ne bo. Tako M3 Touring CS oziroma Competition Sport še vedno ohranja uporabnost karavanskega M3, vključno s 500-litrskim prtljažnikom v primeru postavljene druge sedežne vrste. No, voznika bo vsakič, ko bo sedel v avtomobil na njegov poseben karakter spomnil osvetljen napis CS v naslonjalu sedeža.
Koliko primerkov M3 Touring CS bodo pri BMW-ju naredili niso razkrili, verjetno pa bo številka primerljiva z modeloma M3 CS in M4 CS. Slednjih bodo izdelali 1.700, prvih 300 več. In eden izmed njih se je pred kratkim znašel tudi pri nas. Na voljo je M3 CS v beli barvi, v garaži pa bo družbo delal črnemu M3 Touring Competitionu. Jasno, dokler katerega izmed njiju ne boste odpeljal v svoj dom.
Čeprav se v zadnjem obdobju pojavljajo kritike nekaterih posameznikov nad tem, da se Ferrari sooča s hitro izgubo vrednosti nekaterih novih modelov in pa zmanjšanjem zanimanja zanje, se naročila še vedno vrstijo. Po zadnjih podatkih naj bi bila proizvodnja novih avtomobilov zasedena vse do konca letošnjega in prihodnjega leta. Ob tem velja omeniti, da Ferrari […]
V soboto, 25. januarja je v ZDA, natančneje v mestu Scottsdale v zvezni državi Arizona potekala prva letošnja avtomobilska dražba pod okriljem avkcijske hiše Barret Jackson. Med avtomobili, starimi in novimi, ki so se pojavili na dražbi pa je bila prav posebna Chevrolet Corvette. Črno obarvan športnih z modrimi platišči ni bila le prva letos […]
Evropski avtomobilski industriji, pa tudi vsem avtomobilskim znamkam, ki so prisotne v Evropi, se prav lahko zgodi, da bodo čez deset let prisiljene nehati izdelovati bencinsko gnane avtomobile. In to velja tudi za športne znamke, razen za tiste, najbolj ekskluzivne, ki letno izdelajo nekaj sto vozil. To načeloma pomeni, da bodo bencinskim navdušencem ostali na […]
Vsak pravi ljubitelj znamke BMW bo zastrigel z ušesi ob omembi avtomobilske znamke Alpina, danes uradno poznane kot Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG. Gre za znamko, ki jo je njen ustanovitelj, leta 2023 preminuli Burkard Bovensiepen, ustanovil že leta 1965. Tedaj se je specializiral za predelave vozil znamke BMW, kasneje pa so te […]
A naj kar takoj pojasnimo. Ne, v naslovu ni govora o avtomobilu z najvišjo hitrostjo na svetu, še zdaleč ne. Je pa povsem novi Aston Martin Vantage Roadster avtomobil,ki omogoča najhiterjši pomik električne strehe na svetu. Najnovejša generacija najmanjšegamodela znamke Aston Martin namreč omogoča odpiranje in zapiranje platnene električne pomične strehe v zgolj 6,8 sekunde. […]
Italijanska avtomobilska znamka Lamborghini je zadnji dve leti sila produktivna. To se verjetno najbolje kaže v dejstvu, da so v tem obdobju predstavili kar dva svoja superšportna kupeja. Govora je o nasledniku modela Aventador, modelu Revuelto, ki je postal prvi serijski Lamborghini s hibridnim pogonom in pa modelu Temerario. Ta je pri Lamborghiniju poskrbel za […]
Dobrih 20.800 metrov dolga proga Nürburgring velja za eno izmed najbolj znanih, pa tudi najbolj zloglasnih dirkališč na svetu. Čeprav se na njej dirkalniki F1 niso podili že desetletja, pa je priljubljena destinacija za profesionalne dirkače v turnih avtomobilih in pa amaterske dirkače, ki se tja podajajo s svojimi bolj ali manj predelanimi avtomobili. Pri […]
Delo policistov morda ni najbolj zabavno in privlačno, zato ni presenečenje, da se zanj odločijo le redki. Morda pa bi se za ta poklic tudi pri nas odločilo več mladih, če bi imeli možnost patruljirati po cesti v Lamborghinijih. To možnost pa imajo že 20 italijanski policisti. Toliko časa namreč že sodelujejo z italijanskim proizvajalcem […]
12-valjni motorji so vselej veljali za najbolj žlahtne v avtomobilski industriji, proizvajalec, ki jim je zvest najdlje pa velja za verjetno najbolj znano športno avtomobilsko znamko na svetu. To je seveda Ferrari, ki je takšen motor nedavno namenil tudi GT-ju po imenu 12Cilindri. Gre za 11. predstavnika družine dvosedov s spredaj nameščenim 12-valjnikom, ki je […]
Shelby Cobra velja za enega izmed najbolj znanih športnih avtomobilov vseh časov. A ko je Carol Shelby ustvarjal ikonični dvosed, podoben ni zasnoval sam, pač pa je za osnovo vzel roadster britanske znamke AC. In medtem je Shelby izdelal relativno malo avtomobilov, katerih vrednost danes sega v milijone, Britanci iz Londona še naprej idelujejo svojo […]
Sredina 90. let prejšnjega stoletja je bilo obdobje, ko je na ceste prišlo manj športnih avtomobilov, kot sedaj, vendar pa so se ti avtomobilskim ljubiteljem vtisnili v spomin bolj, kot marsikateri novejši avtomobil. To so bili namreč še vedno avtomobili, ki jih je poganjala surova moč, brez elektronike, ki bi pomagala pri krmiljenju. To so […]
Corvette je vselej veljal za enega najboljših širše dostopnih ameriških športnih avtomobilov. In pri Chevroletu se tega dobro zavedajo, kljub temu pa ne sedijo križem rok. Še več, v zadnji generaciji, ki je prišla ven pred nekaj leti, so naredili velik korak naprej in s postavitvijo motorja za voznikov sedež ustvarili avtomobil, ki se skoraj […]
Za ljubitelje zmogljivih bencinskih avtomobilov znamke Volkswagen je še en nekoliko žalosten teden. Po 34 letih se je namreč iz proizvodnje poslovil legendarni šestvaljnik, bolj znan pod oznako VR6. Tako je, govora je o motorju, ki so ga pri Volkswagnu predstavili v začetku 90. let prejšnjega stoletja in čeprav v zadnjem obdobju o njem skoraj […]
Verjetno ni avtomobilskega navdušenca, ki se v nekem trenutku svoje mladosti ni srečal z računalniško simulacijo Need for Speed. Prva generacija simulacije je na trg prišla že davnega leta 1994, do danes pa je pod tem imenom izšlo že nešteto nadaljevanj, ki so ljubiteljem postregle z različnimi avtomobili. V 90. letih so dominirali superšportniki tistega […]
Aston Martin je končno naznanil začetek proizvodnje svojega najbolj ekstremnega avtomobila doslej. Superšportnik, ki so ga pr Aston Martinu razvili v sodelovanju z dirkaškim moštvom Red Bull je bil kot koncept predstavljen že pred petimi leti, nato pa je štiri leta trajalo, da je prišel v proizvodnjo. Ta se bo po poročanju znamke pričela v […]
AMG ONE je brez dvoma najbolj ekskluziven Mercedes-Benz zadnjih let. Superšportnik je namreč razvit na tako rekoč iz dirkalnika F1, po katerem je podedoval tudi pogonski sklop. In prav ta avtomobil je služil kot osnova prvemu avtomobilu ekskluzivne serije Mythos, ki jo je pred časom napovedala nemška znamka. Novinec bo nosil ime PureSpeed, luč sveta […]
Povezava med Mercedes-Benzom in Vatikanom je stara skoraj 100 let in še vedno ostaja močna. Pravzaprav je postala še malenkost močnejša, saj so pri Mercedesu po 22 letih od predstavitve zadnjega Papamobila narejenega na osnovi razreda G sedaj končno predstavili njegovega naslednika. A ta bo za razliko od predhodnikov nekoliko drugačen, kar na nek način […]
Lexus LFA je verjetno eden najbolj prepoznavnih japonskih avtomobilov tega stoletja. Leta 2010 predstavljen superšportnik je bil čisto prava konkurenca Ferrarijem in Aston Martinom. Hkrati po zaslugi prepoznavnega zvoka desetvaljnika in voznih lastnosti po mnenju številnih, ki so ga uspeli zapeljati velja za enega najboljših avtomobilov vseh časov. Prav verjetno je torej, da bi jih […]
Legendarna britanska avtomobilska znamka Lotus oziroma njeno vodstvo si bo letošnje leto vsekakor zapomnilo z lepimi občutki. V devetih mesecih so namreč prodali kar 7.600 novih avtomobilov, kar je kar 136 več kot v enakem obdobju lanskega leta. S tem so po prodaji recimo prehiteli tudi rojake, podjetje McLaren. Hkrati so zabeležili tudi 635 milijonov […]
Avtomobilska industrija je vse bolj podvržena strogim zahtevam politike in okoljevarstvenikov po zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov oziroma izpustov CO2. Zlati časi velikih motorjev so zato že davno za nami, saj tudi znamke kot so Mercedes-Benz in BMW nimajo več 12-valjnih motorjev, kot nekoč, pač pa je zgornja meja pri osmih valjih. Le še peščica najbolj […]
Jaguar XJS velja za naslednika enega najbolj prepoznavnih in najbolj zaželenih avtomobilov znamke Jaguar, modela E-Type. Žal pa mu kljub edinstveni podobi nikoli ni uspelo zapolniti velikih čeljev predhodnika in je vselej ostal v njegovi senci. Kljub temu pa so mu novo priložnost, da zasije namenili pri britanskem podjetju TWR in mu hkrati nadeli novo, […]
Ferrari je nedavno predstavil naslednji težko pričakovani hiperšportni avtomobil, kateremu so nadeli ime F80. Gre za naslednika linije najbolj ekskluzivnih modelov znamke, ki so jo pred njim zaznamovali modeli LaFerrari, Enzo, F50, F40 in (do neke mere) tudi model 288 GTO. Vendar pa je številne avtomobilske ljubitelje navkljub 1.200 konjem moči pustil ravnodušne, predvsem zaradi […]
Ineos Grenadier je eden izmed tistih pravih terenskih avtomobilov, kakršnih je danes le še peščica. Z obliko močno spominja na izvirnega Land Rover Defenderja, kar ni naključje, saj so ga pri Ineosu predstavili kmalu po tem, ko je Land Rover zaključil proizvodnjo svojega najstarejšega modela. In tudi namen avtomobila je povsem enak, pri čemer je […]
Avtomobilski svet je pred časom spoznal prvi avtomobil po več desetletjih, ki ga je povsem samostojno razvil BMW-jev oddelek M. Govora je seveda o modelu XM, ki je s svojo podobo razburkal javnost ter jo razdelil med tiste, ki so nad avtomobilom navdušeni in druge, ki so bili nad njim naravnost ogorčeni. Sedaj pa se […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.