Izdelava karavana na osnovi modela M3 je ena izmed potez, ki so se je ljubitelji nemške znamke najbolj veselili. Temu primeren je bil tudi odziv trga, ki je avtomobil lepo sprejel, v zahvalo pa ga v Münchnu še naprej ohranjajo v ponudbi ter ga tudi razvijajo. Sedaj pa je na trg prišla najbolj ekstremna različica model M3 Touring doslej, ki nosi oznako CS.
Gre za omejeno serijo avtomobila, ki je recimo ne bo na voljo niti v ZDA ali Kanadi, pač pa le v Avstraliji, kjer se bo prvič predstavil javnosti na dirki za 12 ur Bathursta, na Japonskem, v Južni Koreji in nekaterih drugih državah. No, jasno pa bo na voljo tudi v Evropi. Nenazadnje je Nemčija z naskokom največji trg za model M3, izvedba M3 Touring CS pa bo kupcem na voljo z marcem letošnjega leta.
Motor s koreninami na dirkališču
Oznaka CS oziroma Competition Sport v primerjavi s klasičnim M3 Touringom prinaša številne modifikacije. Prva in za marsikoga najpomembnejša zajema motor. Trilitrski motor, ki so ga pri BMW-ju razvijali na dirkališču, prinaša ojačano ohišje glavne gredi s kovano in lažjo glavno gredjo in pa novo glavo ventilov, narejeno s tehnologijo 3D tiska.
Te in številne druge spremembe so pripomogle k večji vzdržljivosti motorja, ki posledično omogoča dodatne obremenitve. Tlak v dveh turbinah z enojnimi lopaticami so tako dvignili na 2,1 atmosfero, posegi v motorno elektroniko pa so prinesli dodatnih 15 kilovatov ali 20 konjev moči; skupna motorna moč sedaj znaša 405 kilovatov ali 550 konjev. Enak motor je sicer mogoče najti tudi v limuzinskem M3 in kupeju M4, moč pa bo prenašal na vsa štiri kolesa, ali pa zgolj na zadnji par.
Te spremembe so prinesle tudi napredek pri zmogljivostih. Pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro traja 3,5 sekunde (0,1 sekundo manj kot pri klasičnem M3 Touringu), do 100 kilometrov bo potreboval 11,4 sekunde, najvišja hitrost pa bo v primeru izbire paketa M Driver elektronsko omejena na 300 kilometrov na uro. Predstavljamo si, da je potencial avtomobila in motorja še precej višje. Motor je ob tem povezan z osemstopenjskim menjalnikom M Steptronic s tehnologijo Drivelogic, ki omogoča tri programe pretikanja med prestavami.
Seveda pa so pri BMW-ju inženirji poskrbeli tudi za izpušni sistem, primeren takšnemu motorju. Opremljen je namreč z elektronsko nadzorovanimi loputami, zadnji izpušni lonci so izdelani iz aluminija, štirje zaključki pa so obarvani v mat črno barvo. Tako bo mogoče jasno slišati, v katerem voznem programu je trenutno avtomobil, še posebej v programih Sport in Sport+. Za odlično lego na cesti bodo skrbele kompozitne zavore, nastavljivo podvozje in pa pnevmatike premera 19 palcev in širine 275 milimetrov spredaj ter palec večje in 10 milimetrov širše zadaj.
Lažji za 15 kilogramov
Avtomobil pa ne bo zgolj močnejši, temveč tudi lažji. Zasluga za to gre intenzivni uporabi ogljikovih vlaken, iz katerih so med drugim izdelani tudi motorni pokrov, krilce pod sprednjim odbijačem, zbiralnik vstopnega zraka, pokrova ogledal in pa zadnjih usmernik zraka na odbijaču. V kabini so iz ogljikovih vlaken izdelana hrbtišča sedežev in sredinska konzola, na ta račun pa so dosegli skupni prihranek pri teži v višini 15 kilogramov, kar pomeni, da bo avto težak 1.850 kilogramov.
Z izjemo novih barvnih kombinacij v kabini večjih sprememb ne bo. Tako M3 Touring CS oziroma Competition Sport še vedno ohranja uporabnost karavanskega M3, vključno s 500-litrskim prtljažnikom v primeru postavljene druge sedežne vrste. No, voznika bo vsakič, ko bo sedel v avtomobil na njegov poseben karakter spomnil osvetljen napis CS v naslonjalu sedeža.
Koliko primerkov M3 Touring CS bodo pri BMW-ju naredili niso razkrili, verjetno pa bo številka primerljiva z modeloma M3 CS in M4 CS. Slednjih bodo izdelali 1.700, prvih 300 več. In eden izmed njih se je pred kratkim znašel tudi pri nas. Na voljo je M3 CS v beli barvi, v garaži pa bo družbo delal črnemu M3 Touring Competitionu. Jasno, dokler katerega izmed njiju ne boste odpeljal v svoj dom.
Mercedes-Benz Unimog je eno najbolj prepoznavnih in vsestranskih specialnih vozil na svetu. Njegovo ime izhaja iz nemške besedne zveze »UNIversal-MOtor-Gerät«, kar pomeni univerzalni motorizirani stroj, kar že samo po sebi nakazuje njegovo osnovno filozofijo – služiti kot vsestranska platforma za najrazličnejše naloge v najtežjih pogojih. Unimog je nastal neposredno po koncu druge svetovne vojne, ko […]
Brabus, priznani nemški predelovalec vozil, je predstavil svojo prvo predelavo hibridnega modela – Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+. Ta korak označuje pomemben mejnik za podjetje, saj se prvič podaja v svet elektrificiranih vozil. Z nadgradnjami, ki vključujejo povečanje moči na 700 KM in navor na 850 Nm, Brabusov E 53 Hybrid doseže pospešek od 0 […]
Lamborghini letos obeležuje 10. obletnico svojega oddelka Polo Storico, ki skrbi za restavracijo in certificiranje klasičnih modelov iz Sant’Agata Bolognese. Ob tej priložnosti je italijanski proizvajalec superšportnikov pripravil serijo ekskluzivnih dogodkov za zbiratelje, stranke in medije, ki bodo potekali med februarjem in oktobrom 2025. Polo Storico, ustanovljen leta 2015, je v zadnjem desetletju postal sinonim […]
Porsche je z najnovejšim modelom 911 GT3 postavil nov rekord na znamenitem dirkališču Nürburgring Nordschleife za avtomobile z ročnim menjalnikom. Tovarniški voznik Jörg Bergmeister je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom prevozil 20,8-kilometrsko progo v času 6:56,294 minute, s čimer je za več kot 10 sekund izboljšal prejšnji rekord, ki ga je osem let držal Dodge Viper […]
Mercedes-Benz ima do svojega modela, razred G že nekaj časa zelo poseben odnos. Model, ki na trgu vztraja že 46 let se je namreč navzven v zgolj dveh generacijah le malo spremenil in še vedno ostaja klen terenec, kakršen je bil nekoč. In če je Land Rover v novi generaciji modela Defender ubral povsem novo […]
Avtomobilske dirke so v srcu marsikatere avtomobilske znamke, še posebej tistih najbolj ekskluzivnih. Večina izmed njih je skozi desetletja osvajala najprestižnejše dirke v različnih serijah, od formule 1 do Le Mansa, legendarni dirkalniki pa danes dosegajo vrtoglave vrednosti. Verjetno pa ni nobene avtomobilske znamke, ki bi imela avtomobilski šport globje vpisan v svoj DNK, kot […]
Lada Niva velja za čisto pravo avtomobilsko legendo. In čeprav Niva avtomobil, ki je zaradi svojega ruskega porekla občasno zasmehovan, je takšen odnos povsem neupravičen. Leta 1977 predstavljen avtomobil je namreč prvi terenski avtomobil na svetu, zasnovan s samonosno karoserijo. Govora je o konceptu, kakršnega avtomobilski proizvajalci uporabljajo še danes, 48 let kasneje. A čeprav […]
Samodejni menjalniki so v sodobnih avtomobilih skoraj povsem izpodrinili ročne menjalnike. Svoje delo namreč opravljajo hitreje, kar posledično prinaša tudi boljše zmogljivosti, to pa je še posebej pomembno pri športnih avtomobilih. Pa čeprav večina voznikov skrajnih meja nikoli ne doseže. Na drugi strani so avtomobili s tovrstnimi menjalniki lažji za upravljati, saj elektronika še lažje […]
Poletje je pred vrati, kar pomeni tudi suhe ceste, malo kamenja, sonce in čas za uživanje v naravi ter zavojih. Zato tudi ni presenetljivo, da so toplejši meseci tisti v letu, ko je prodaja športnih avtomobilov najboljša. Raziskave namreč kažejo, da je prav mesec april tisti, ko se, tako v Evropi, kot tudi Sloveniji, prodaja […]
Športni terenci so priljubljena izbira med- še posebej v tujini – premožnejšimi družinami z več otroci. Ne le, da na pogled delujejo prestižno in običajno tudi hitro, hkrati so tudi vsakodnevno uporabi. Nekateri izmed njih namreč ponujajo celo do sedem sedežev ali pa ogromno prtljažnega prostora. To pomeni, da se na počitnice, lahko odpravite brez […]
Ko danes na ceste zapelje nov avtomobil znamke Aston Martin, ga avtomobilski ljubitelji pospremijo z veseljem, še posebej največje in najbolj prestižne modele. Ti so namreč navkljub trendom in napovedim ohranili tako zaželene 12 valjne bencinske motorje in očitno je, da se ti vsaj še nekaj časa ne bodo poslovili. Nov dokaz za to je […]
Ameriška veja koncerna Stellantis, katerega del je tudi General Motors je pred časom sprejela radikalno rešitev, za katero se je že takoj zdelo, da se jim bo maščevala. Odločili so se namreč, da iz ponudbe na ameriškem trgu (kar posledično pomeni tudi drugod) odstranijo osemvaljnike, no vsaj iz nekaterih modelov. In kot da to ne […]
V zadnjem obdobju lahko ljubitelji bencinsko gnanih avtomobilov z veseljem spremljamo novice o vračanju klasičnih motorjev v ponudbo nekaterih znamk. Veliko je govora o Porschejev razvoju klasičnih motorjev, kljub ambicioznim ambicijam glede elektrifikacije pa bo tudi Alfa Romeo v prihodnji generaciji bencinski šestvaljnik ponudila v modelih Giulia in Stelvio. Medtem se prvi sadovi nove strategije […]
Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. […]
Porsche je pred kratkim napovedal, da bodo z letošnjim letom precej povečali izdatke namenjene klasičnim motorjem v avtomobilih. Sem so seveda zajeti tudi hibridni pogonski sklopi, a vložek v višini preko 800 milijonov evrov je vsekakor napovedoval nekaj konkretnega, nekaj velikega. In to se je tudi zgodilo, saj je Porsche na novo začrtal svojo električno […]
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, […]
Izbira prave barve avtomobila je, roko na srce, ena najbolj pomembnih izbir pri nakupu avtomobila. To velja tako pri nakupu rabljenega avtomobila, še posebej če ga kupujete z namenom investicije, saj barva pogosto dviguje (ali znižuje) ceno vozila, kot tudi novega. Kupiti avtomobil, pri katerem vam, ko ga boste dobili, barva ne bo odgovarjala, je […]
Japonska je v minulih desetletjih svetu ponudila kopico športnih avtomobilov, od cenovno dostopnih do dražjih, ki so se lahko primerjali tudi z nemškimi in italijanskimi superšportniki – še posebej če so jih lastniki predelali, kar je še danes pogosta praksa. A med vsemi japonskimi športniki je na popularno in avtomobilsko kulturo verjetno najbolj vplival Nissanov […]
Nemška prestižna avtomobilska trojica, Audi, Mercedes-Benz in BMW v zadnjem obdobju napovedujejo svojo prihodnost in zdi se, da je nekoliko bolj pisana, bolj po okusu ljubiteljev bencina. Pri BMW-ju so namreč nedavno napovedali, da še ne nameravajo ukiniti osemvaljnih bencinskih motorjev. Tako ekstremni pri Audiju sicer niso bili, a tudi tam vse bolj podaljšujejo rok […]
Športni terenci morda niso pravi športni avtomobili. Prinašajo namreč veliko težo, višje težišče, pogosto tudi večje dimenzije, kot pravi športni avtomobili, zato običajno niso tako okretni kot klasični športni avtomobili. No, še vseeno pa gre za avtomobile, v katerih se da uživati tudi na ovinkastih cestah, avtocestah, hkrati pa so precej bolj prostorni in posledično […]
BMW je eden izmed proizvajalcev, ki se še ni zavezal k popolni elektrifikaciji svojih avtomobilov. To je zanimivo, glede na dejstvo, da jim gre prodaja tovrstnih avtov med vsemi nemškimi proizvajalci najbolje. In čeprav so Bavarci napovedali, pa tudi že začeli razvijati električno gnani model M3, se na drugi strani ne nameravajo odreči največjim motorjem. […]
Kje bi postavili mejo med športnim in superšportnim ali celo hiperšportnim avtomobilom? Nekdaj je bila postavljena pri 300 konjih, nato pri 400, danes pa je že precej višje. Še posebej po zaslugi električnih in hibridnih avtomobilov so številke, ki opisujejo motorno moč avtomobilov močno narasle in vse več je avtomobilov, pri katerih motorna moč presega […]
Pri italijanskem Ferrariju so bili vselej precej zaščitniški do svojih avtomobilov. To posledično pomeni, da niso bili nikoli naklonjeni različnim predelavam, izvedenim brez njihovega privoljenja. Verjetno eden najbolj znanih Ferrarijev 250 GT, poznan kot »breadvan« je tako pri Enzo Ferrariju naletel na velik odpor, danes pa so znani številni primeri (bolj ali manj zvezdniških) lastnikov, […]
Alpine A110 se počasi poslavlja iz ponudbe Renaultove butične znamke. A vsake toliko časa v čast dediščine, ki jo je avtomobil ustvaril skozi zadnjih nekaj let, Alpine predstavi posebno različico modela, še hitrejšo in še močnejšo, kot prejšnja. Zadnja, najbolj ekskluzivna izvedba je luč sveta uzrla oktobra lansko leto na avtomobilskem salonu v Parizu, nosi […]
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani, spletne trgovine in rezervacijske platforme je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.