Zdi se, da tudi prestižni avtomobilski proizvajalci, ki so še pred nekaj leti samozavestno napovedovali polno elektrifikacijo, danes vse bolj dvomijo v smiselnost svoje strategije. Najnovejši primer je Maserati, kjer se po neuradnih informacijah vse bolj nagibajo k drzni, a vse manj redki misli: vrniti samodejne ročne menjalnike in priznati, da kupci – zlasti tisti pri vrhu piramide – preprosto nočejo električnih avtomobilov.
Maserati: od drzne električne prihodnosti k treznejšemu razmisleku
Maserati je v preteklosti napovedoval, da bo postal popolnoma elektrificirana znamka do konca desetletja. Leta 2022 so objavili, da bodo do leta 2025 predstavili električne različice vseh modelov, do leta 2030 pa iz ponudbe povsem umaknili motorje z notranjim izgorevanjem. Serija Folgore (italijansko: »strela«) je bila zamišljena kot električni paradni konj podjetja, s ciljem redefinirati luksuzno italijansko športno vožnjo brez izpustov.
A načrti se zapletajo. Po besedah več virov iz avtomobilske industrije Maserati v zadnjih mesecih ponovno ocenjuje tržno privlačnost električnih modelov – ne iz ideoloških razlogov, temveč zaradi poslovne realnosti. Prodaja električnih avtomobilov, predvsem dražjih, upada, klasični kupci prestižnih znamk pa so nezainteresirani za tišino elektrike in odsotnost mehanskega karakterja, ki so ga vajeni iz prejšnjih generacij.
Notranji pogovori v podjetju tako vedno bolj pogosto vključujejo idejo o ponovni uvedbi samodejnih ročnih menjalnikov v prihodnje modele, še posebej v vozilih, ki ciljajo na čustveno noto in vozniški užitek, ne pa na ekološke točke ali digitalno naprednost.
Kdo še dvomi v elektrifikacijo?
Maserati ni osamljen v svojem razmišljanju. Številne druge znamke iz sveta superšportnikov in ekskluzivnih avtomobilov vse bolj javno izražajo dvome o popolni elektrifikaciji, ali pa celo aktivno razvijajo alternative.
Pri Ferrariju so na primer kljub razvoju modela SF90 z vgrajeno priključno hibridno tehnologijo jasni, da bodo v naslednjih letih še vedno stavili na klasične motorje z notranjim izgorevanjem, in da bo ročni menjalnik ostal v simbolnem jedru znamke, čeprav ga trenutno ne ponujajo.
Lamborghini, ki je z modelom Revuelto vstopil v obdobje hibridizacije, je bil eden prvih, ki je javno priznal, da njihovi kupci ne zahtevajo tišine in baterij, temveč hrup, vibracije in mehansko neposrednost. Lamborghini je zato med prvimi razkril, da bo ohranil V12 motor vsaj še do konca desetletja in da preučuje možnosti za uporabo sintetičnih goriv.
Porsche, kljub vlaganjem v model Taycan, že nekaj časa izpostavlja pomen e-goriv (električno sintetiziranih ogljikovodikov), s katerimi bi ohranili bencinske motorje žive tudi po prepovedi prodaje ICE vozil v EU. Po internih raziskavah je Porsche ugotovil, da so njegove stranke bolj kot za elektriko zainteresirane za zmogljivost in čustveno izkušnjo.
Tudi pri Koenigseggu, švedskem proizvajalcu ekstremnih hiperšportnikov, so že pred časom napovedali razvoj lastnega ročnega menjalnika z robotskim upravljanjem, ki združuje nostalgično ročnost z moderno učinkovitostjo. Tako pri Koenigseggu, kot tudi pri Paganiju pa ob tem poudarjajo, da za električno gnane avte med njihovimi kupci ni interesa.
Vrnitev ročnih menjalnikov: več kot modna muha?
V ozadju tega premika ni le upor proti elektrifikaciji, temveč globlje razumevanje, da je ročni menjalnik postal simbol avtentičnosti. V svetu, kjer avtomobili postajajo vedno bolj digitalni, filtrirani in algoritmizirani, ponuja ročni menjalnik vozniku nekaj, česar umetna inteligenca ne more posnemati: občutek nadzora, sodelovanja z mehanskim sistemom in unikatne vozne izkušnje.
Zato ni presenetljivo, da se tudi znamke, kot je Toyota, z modelom GR86 ali novo Supro (razvito v sodelovanju z BMW), ponovno posvečajo ponudbi vozil z ročnim menjalnikom. BMW je pri M2 in M3 modelih kljub elektronskemu razvoju ohranil opcijo klasičnega ročnega menjalnika – in to predvsem na zahtevo ameriškega trga, kjer je »manual« postal statusni simbol poznavalcev.
Zanimivo je tudi, da se v nekaterih krogih razmišlja o razvoju t. i. »simuliranih ročnih menjalnikov« za električne avtomobile – vendar je sprejem teh idej za zdaj mešan. Mnogi avtomobilski entuziasti jih zavračajo kot igračo brez pristnosti.
Maserati in realnost trga
Maserati se v tej dilemi znajde v težkem položaju. Po eni strani mora kot del Stellantisa slediti korporativnim strategijam elektrifikacije. Po drugi pa se mora zavedati svojega zgodovinskega kapitala – znamke, ki je sinonim za italijanski dizajn, vozni užitek in ekskluzivnost.
Model GranTurismo Folgore je bil zamišljen kot mejnik: popolnoma električni grand tourer s tremi elektromotorji in močjo čez 750 KM. Kljub zmogljivostim pa model ni naletel na pretirano navdušenje kupcev. Vzporedno ponujajo tudi različico z motorjem V6, ki pa naj bi bila v zadnjem času bistveno bolj prodajno uspešna.
Maseratijev CEO Davide Grasso je sicer večkrat poudaril, da elektrifikacija ostaja osrednji del strategije podjetja, vendar so bila njegova zadnja javna sporočila vse bolj pragmatična – poudarek je na »možnosti izbire«, »prilagajanju željam trga« in »ohranjanju DNK znamke«.
Za zdaj uradno ostaja, da bodo vsi novi modeli do leta 2025 na voljo tudi v električni različici, vendar ni več govora o popolni opustitvi motorjev z notranjim izgorevanjem do leta 2030.
Pri Maseratiju, kjer v zadnjem obdobju soočajo z izredno nizko prodajo novih avtov so trenutno v odlični poziciji za velike spremembe. Morda se vrnejo h koreninam in bodo več pozornosti namenili bencinskim motorjem. Z njimi so opremljeni tudi vsi modeli znamke, ki jih imamo pri nas na zalogi. Oglejte si jih.
Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Ferrari je v Fioranu odprl povsem nov testni poligon z imenom E-Vortex. Ta pomeni pomemben korak v razvoju in preverjanju športnih avtomobilov iz Maranella. Gre za sodoben objekt, namenjen prenosu velikega dela testiranja serijskih vozil z javnih cest na lastno stezo, kjer so pogoji nadzorovani in ponovljivi. Na ta način Ferrari pospešuje razvojne procese, izboljšuje […]
Lamborghini je v zadnjih letih dokazal, da se ne boji premikati meja tradicionalnega dojemanja superšportnikov. Eden najboljših primerov tega je Huracán Sterrato, nenavadna, a izjemno zanimiva različica sicer cestno usmerjenega modela, ki je bila prilagojena za vožnjo po makadamu, pesku in celo snegu. Ko je bil Sterrato predstavljen, je mnoge presenetil — ne le zaradi […]
Ne glede na to, ali imate tako rekoč nov, ali pa neaj let star avtomobil, se dandanes lahko hitro pojavijo težave na tako rekoč vseh komponentah vozila. In kadar pride do tega, stroški naraščajo izredno hitro. Temu se je seveda mogoče izogniti z garancijo, rešitve pa obstajajo tudi kasneje in sicer v obliki jamstev. Autobroker […]
Mercedes-Benz je v Italiji predstavil posebno izdajo limuzine Mercedes-Maybach V12 Edition, ki bo izdelana le v 50 primerkih. Model temelji na seriji S 680 in je poklon več kot stoletni tradiciji dvanajstvaljnih motorjev, ki so od nekdaj zaznamovali najprestižnejše avtomobile znamke Maybach. Slovesnost je potekala 23. septembra 2025 v zgodovinski trdnjavi Fort Michelangelo v Civitavecchii, […]
Porsche je v zadnjih dneh presenetil avtomobilski svet. Če je dolgo kazalo, da bo naslednja generacija modelov 718 Boxster in 718 Cayman na voljo le kot električni avtomobil, je podjetje zdaj napovedalo, da bo kupcem ponudilo tudi izvedbe z bencinskim motorjem. Pri tem ne gre za množično ponudbo motorjev, temveč za vrhunske različice, namenjene najbolj […]
Ko je britanski Rolls Royce predstavil model Cullinan, je šlo za prelomnico v zgodovini znamke. Podjetje, ki je desetletja gradilo ugled na limuzinah najvišjega razreda, se je odločilo vstopiti v segment prestižnih športnih terencev. Cullinan, poimenovan po največjem diamantu, kar so ga kadarkoli odkrili, je postal odgovor na rast globalnega povpraševanja po luksuznih vozilih SUV, […]
Ferrari 849 Testarossa je povsem nov model, ki nosi prepoznavno ime, vendar se od prejšnjega modela, ki je bil izdelan v 80. letih prejšnjega stoletja, močno razlikuje. Novi model prinaša sodobno tehnologijo in vrhunske zmogljivosti, ki so rezultat dolgoletnega razvoja, prepojenega z inovacijami in strokovnim znanjem. Tehnični podatki: Srce in duša novega Testarossa Ferrari 849 […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. […]
Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Porsche predstavil novo, najmočnejšo serijsko različico modela 911 Turbo S. Poganja jo hibridni pogonski sklop T-Hybrid, ki vključuje dvojni elektronsko podprt turbopolnilnik, kar zagotavlja vrhunske zmogljivosti in odzivnost. Hibridni pogon je povzet po modelu 911 Carrrera GTS. Največja sistemska moč znaša 701 konjsko moč oziroma 523 kilovatov, kar pomeni […]
Mercedes-AMG je razkril GT2 Edition W16, stezni posebnež brez dovoljenja za cestno uporabo, zasnovan v skladu s pravili serije GT2 in obogaten s tehnologijo moštva Mercedes-AMG Petronas iz Formule 1. V omejeni seriji tridesetih primerkov predstavlja najmočnejši avtomobil programa Mercedes-AMG Customer Racing, namenjen najzahtevnejšim voznikom na dirkališčih in zbirateljem, ki si želijo izkušnjo brez kompromisov […]
Le redki avtomobili so skozi desetletja uspeli združiti vsakodnevno uporabnost, dirkaško tehnologijo in status avtomobilske ikone tako dosledno kot BMW M3. Njegova zgodba se je začela v osemdesetih letih, ko je bil zasnovan kot homologacijski projekt za potrebe nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Danes pa je M3 simbol natančnega inženiringa ter eden najpomembnejših športnih avtomobilov na […]
Po skoraj dveh desetletjih se je končala proizvodnja Nissana GT-R generacije R35, enega najbolj prepoznavnih in hkrati najdlje trajajočih superšportnikov našega časa. Zadnji primerki so zapustili tovarno Tochigi na Japonskem, kjer je bil GT-R doma vse od leta 2007, in s tem se je uradno zaključilo obdobje, ki ga je avtomobilski svet spoznal kot “Godzillo” […]
Mercedes-Benz oziroma njegova športna divizija AMG razvija povsem nov osemvaljni motor, ki bo zasnovan kot odgovor na zaostrene emisijske predpise in zahteve kupcev po ohranjanju značaja klasičnih motorjev V8. Gre za povsem sodoben pogonski sklop, ki bo združeval tradicionalno moč in zvok z dodatkom elektrifikacije, kar pomeni večjo učinkovitost in nižje izpuste. Po poročilih iz […]
Na področju najprestižnejših avtomobilskih znamk v letu 2025 čakalne dobe ostajajo eden ključnih pokazateljev razmerja med povpraševanjem in omejeno proizvodnjo. Pri posameznih znamkah so razlike ogromne, od večletnega čakanja do dobav v roku nekaj mesecev, pri čemer so čakalne dobe tesno povezane z omejenostjo proizvodnih serij, zahtevnostjo personalizacije in strateško usmeritvijo znamke. Na samem vrhu […]
Na letošnjem tednu avtomobilskih dogodkov v Montereyu, kjer Concours d’Elegance v Pebble Beachu vsako leto privabi največja imena in najredkejše avtomobile, je Gordon Murray predstavil svoj najnovejši projekt – S1 LM. Avtomobil ni le še en v nizu omejenih superšportnikov, temveč premišljen poklon njegovemu najuspešnejšemu delu iz devetdesetih let, legendarnemu McLarnu F1 GTR, ki je […]
V avtomobilskem svetu, kjer prestiž in zmogljivost vse bolj hodita z roko v roki, se obeta nova bitka za prevlado v segmentu luksuznih terencev. BMW je namreč potrdil načrte za razvoj popolnoma novega modela, ki bo neposredno izzval enega najbolj prepoznavnih avtomobilov na svetu – Mercedes-Benz razred G, oziroma G-Wagen. Gre za avtomobil, ki je […]
Po zadnjih uradnih podatkih se Audi RS6 Avant v zadnjem času prodaja nadpovprečno, saj gre za njegovo najboljšo prodajno leto doslej. Audi je potrdil rekordne prodajne rezultate za prvo polovico letošnjega leta: globalne prodajne številke so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024 narasle za 41 %. To velja za model RS6 Avant, ki kljub […]
Ko govorimo o športnih avtomobilih, lahko izbira pravih tovarniških opcij že ob nakupu dolgoročno pomeni razliko med avtom, ki izgubi vrednost kot običajno vozilo, in avtom, ki ohranja ali celo povečuje svojo privlačnost na trgu. Številni proizvajalci ponujajo dodatno opremo, ki bistveno izboljša vozne lastnosti ali status modela, kar se neposredno odraža tudi pri nadaljnji […]
Mercedes-Benz je pred kratkim proslavil proizvodnjo že 600.000. primerka legendarnega razreda G, ikone med terenskimi vozili. Od njegovega skromnega začetka konec sedemdesetih let do današnje pozicije statusnega simbola je G-razred prehodil dolgo, a impresivno pot. Od vojaških korenin do globalnega fenomena Korenine G-razreda segajo v leto 1979, ko je bil razvit kot robustno terensko vozilo […]
Dodge in Ram sta pod okriljem Stellantisa sporočila, da po odsotnosti v modelnem letu 2025 ponovno ponujata legendarno osemvaljno različico HEMI V8 pri Ram 1500. To pomeni premik nazaj k motorju, ki je dolgo predstavljal bistvo znamke, a je bil letos umaknjen. Znamka je namreč dala prednost šestvaljnikom in električnim izvedenkam avtov. Vendar pa je […]
Količnik zračnega upora je številka, ki pove, kako zelo vozilo zavira zrak med vožnjo. Nižja kot je ta vrednost, lažje vozilo reže skozi zrak. To pomeni manj porabe goriva ali elektrike, boljše pospeševanje in višjo končno hitrost. Višji količnik pa pomeni več upora in s tem več energije, potrebne za premikanje vozila. Večina običajnih osebnih […]
Malo je avtomobilov, ki se lahko pohvalijo z dejstvom, da so z le malo spremembami v proizvodnji preživel več desetletij. Tisti, ki pa se, pa danes veljajo za prave legende. In prav je tako. Ena izmed njih je sicer britanski terenec Land Rover Defender, ki še danes velja za enega najbolj zmogljivih terenskih avtomobilov. Ob […]
Maserati je predstavil model MCPura, ki v bistvu predstavlja naslednjo fazo razvoja dosedanjega superšportnika MC20. Čeprav se na prvi pogled morda zdi, da gre za povsem nov model, je realnost bolj zadržana: MCPura je tehnična in estetska nadgradnja obstoječega modela z istim pogonskim sklopom, osnovno arhitekturo in dimenzijami. Novost je predvsem v podrobnostih, izboljšavah materialov, […]
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.