Kateri Ferrariji bi lahko bili primerni za naložbo?
Ferrari veljajo za sinonim italijanskih superšportnih avtomobilov, posledično pa tudi zanimive naložbe. Že dolga leta se najstarejši in najbolj redki predstavniki znamke na dražbah prodajajo za več milijonov evrov, hitro pa na vrednosti pridobivajo tudi novejši primerki. Tako je recimo za model Enzo, ki ob predstavitvi pred dobrimi 20 leti potrebno odšteti okrog milijona evrov, danes potrebno odšteti tudi že okrog štiri ali celo pet milijonov evrov. Vsekakor dobra naložba za prvotne lastnike.
Za investicijo pa so primerni tudi nekateri drugi, cenejši Ferrariji, ki so na trg prišli v zadnjih desetih, ali 15 letih. Pravzaprav so za kaj takega še bolj primerni, saj njihova cena še ni zrasla v ekstremne višave, čeprav se že dogaja, da presegajo vrednosti novih avtomobilov. Tveganje je sicer lahko malo večje, saj visoka rast vseeno ni garantirana, se pa že kaže nekaj pokazateljev na to, kateri avtomobili bi lahko najbolj pridobili na ceni.
Nekaterim cene že rastejo
Da bi naštevali vse modele Ferrarijev in posebne različice, katerih vrednost vsakič lahko narašča še precej hitreje, je seveda misija nemogoče. Zato pa smo pod drobnogled vzeli 10 modelov, ki so se v preteklih letih zvrstili v našem salonu in jih razvrstili od najbolj zanimivega z vidika naložbe do najmanj zanimivega.
Ferrari 488 Pista: kot namiguje ime gre za model, ki je za razliko od klasičnega 488 še nekoliko bolj primeren za uporabo na dirkališču. Nadaljuje tradicijo, ki jo je začel že 360 Challenge Stradale, zaželen pa je tudi zaradi omejene serije okrog 3.500 vozil. Cena rabljenih vozil se tako giblje med 400.000 in 500.000 evri, medtem ko je bilo za nov avto potrebno odšteti okrog 350.000 evrov.
Ferrari F12: F12 velja za predstavnika dolge linije 12-valjnih potovalnikov, ki sega v začeteke znamke – del te družine je tudi model 250 GTO, ki velja za najdražjega, najbolj zaželenega med vsemi Ferrariji. Cene se sicer trenutno gibljejo pod maloprodajnimi cenami novih vozil a se še utegnejo dvigniti.
Ferrari FF: posebnež v Ferrarijevi modelni paleti, saj gre pravzaprav skoraj za kombilimuzino s tremi vrati, če že ne za »shootingbreak«. Poleg tega gre tudi za prvega Ferrarija s štirikolesnim pogonom, po vrhu vsega pa pod motornim pokrovom skriva 12 valjni motor. Prav zaradi teh posebnosti in dejstva, da je bilo izdelanih le nekaj manj kot 2.300 avtov, bi v prihodnje FF lahko postal iskana klasika.
Ferrari 296 GTB: na pogled gre za klasičnega športnega dvoseda z »zgolj« trilitrskim šestvaljnikom. V resnici pa gre za manjšega, a še vedno zmogljivega brata modela SF90, kar posledični pomeni, da ga poganja hibridni pogonski sklop. Ker gre za relativno nov model, ki je še vedno v proizvodnji, hkrati pa za tehnološko nekoliko drugačen avtomobil od ostalih, je njegov naložbeni potencial zaenkrat sicer še težko določiti.
Ferrari 296 GTS: za razliko od izvedbe GTB prinaša GTS pomično streho, s tehničnega vidika pa sta avtomobila povsem enaka. Zaradi pomične strehe je avtomobil nekoliko dražji, tako kot za kupeja pa tudi v tem primeru ni mogoče določiti naložbenega potenciala.
Ferrari F8 Tributo: gre za naslednika že omenjenega 488, ki je hkrati še precej zmogljivejši, saj ponuja kar 720 konjev moči. Zanimivo pri tem je, da F8 nikoli ni dobil nobene posebne serije, kot je recimo 488 Pista. Naložbeni potencial posledično ni tako velik, še vedno pa bi v prihodnjih letih vrednost avta, kljub nekoliko višjim proizvodnim številkam lahko naraščala. A ne še takoj.
Ferrari Portofino M: kot najmanjši in najbolj dostopen Ferrari je Portofino eden tistih modelov, pri katerih vrednost verjetno ne bo ravno intenzivno rasla. Še več, v prihodnjih letih utegnejo vrednosti tega modela upasti, kar pa posledično pomeni možnost cenovno ugodnega vstopa v svet Ferrarijevih športnikov.
Ferrari Purosangue: Ferrarijev prvi križanec velja za veliko uganko. Sprva je namreč zanj veljalo veliko zanimanje, zato so se na trgu rabljenih vozil preprodajali precej nad ceno, ki jo je zahtevala tovarna. Ta trend se je nekoliko umiril, še vedno pa gre za zanimiv avtomobil, tudi zaradi dejstva, da proizvodne količine vseeno niso bile tako velike. V prihodnje se zato utegne izkazati kot zanimiva naložba.
Ferrari SF90 Spider: športnik s skoraj tisoč konji moči velja za inženirski biser, saj ga poganja Ferrarijev prvi priključni hibrid. Ta ga do 100 kilometrov z mesta požene v 2,5 sekunde, najvišja hitrost pa znaša preko 330 kilometrov na uro. Tudi njegov naložbeni potencial pa je trenutno težko napovedati, saj gre za relativno nov model z novo tehnologijo.
Ferrari SF90 Stradale: Različica SF90 s trdo streho je vsekakor ukrojena bolj po meri športnih voznikov, kot izvedba Spider, poleg tega pa je bila tudi malenkost cenejša. Posledično zanjo veljajo podobne zakonitosti glede potencialnih naložb, oziroma utegnejo biti možnosti za rast vrednosti zaradi nekoliko večjega števila izdelanih primerkov malenkost slabše. Seveda pa bo več jasnega v prihodnjih letih.
Preverite, kateri Ferrariji izmed zgoraj naštetih so še vedno v naši garaži. Našli boste več kot enega ali dva. Seveda pa se na nas lahko obrnete za nasvet, katerega kupiti z namenom naložbe, pri čemer vam ga bomo pomagali poiskati v tujini in ga pripeljati v Slovenijo. Jasno, lahko tudi kakšnega, ki ni na zgornjem seznamu.
Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Ferrari je v Fioranu odprl povsem nov testni poligon z imenom E-Vortex. Ta pomeni pomemben korak v razvoju in preverjanju športnih avtomobilov iz Maranella. Gre za sodoben objekt, namenjen prenosu velikega dela testiranja serijskih vozil z javnih cest na lastno stezo, kjer so pogoji nadzorovani in ponovljivi. Na ta način Ferrari pospešuje razvojne procese, izboljšuje […]
Lamborghini je v zadnjih letih dokazal, da se ne boji premikati meja tradicionalnega dojemanja superšportnikov. Eden najboljših primerov tega je Huracán Sterrato, nenavadna, a izjemno zanimiva različica sicer cestno usmerjenega modela, ki je bila prilagojena za vožnjo po makadamu, pesku in celo snegu. Ko je bil Sterrato predstavljen, je mnoge presenetil — ne le zaradi […]
Ne glede na to, ali imate tako rekoč nov, ali pa neaj let star avtomobil, se dandanes lahko hitro pojavijo težave na tako rekoč vseh komponentah vozila. In kadar pride do tega, stroški naraščajo izredno hitro. Temu se je seveda mogoče izogniti z garancijo, rešitve pa obstajajo tudi kasneje in sicer v obliki jamstev. Autobroker […]
Mercedes-Benz je v Italiji predstavil posebno izdajo limuzine Mercedes-Maybach V12 Edition, ki bo izdelana le v 50 primerkih. Model temelji na seriji S 680 in je poklon več kot stoletni tradiciji dvanajstvaljnih motorjev, ki so od nekdaj zaznamovali najprestižnejše avtomobile znamke Maybach. Slovesnost je potekala 23. septembra 2025 v zgodovinski trdnjavi Fort Michelangelo v Civitavecchii, […]
Porsche je v zadnjih dneh presenetil avtomobilski svet. Če je dolgo kazalo, da bo naslednja generacija modelov 718 Boxster in 718 Cayman na voljo le kot električni avtomobil, je podjetje zdaj napovedalo, da bo kupcem ponudilo tudi izvedbe z bencinskim motorjem. Pri tem ne gre za množično ponudbo motorjev, temveč za vrhunske različice, namenjene najbolj […]
Ko je britanski Rolls Royce predstavil model Cullinan, je šlo za prelomnico v zgodovini znamke. Podjetje, ki je desetletja gradilo ugled na limuzinah najvišjega razreda, se je odločilo vstopiti v segment prestižnih športnih terencev. Cullinan, poimenovan po največjem diamantu, kar so ga kadarkoli odkrili, je postal odgovor na rast globalnega povpraševanja po luksuznih vozilih SUV, […]
Ferrari 849 Testarossa je povsem nov model, ki nosi prepoznavno ime, vendar se od prejšnjega modela, ki je bil izdelan v 80. letih prejšnjega stoletja, močno razlikuje. Novi model prinaša sodobno tehnologijo in vrhunske zmogljivosti, ki so rezultat dolgoletnega razvoja, prepojenega z inovacijami in strokovnim znanjem. Tehnični podatki: Srce in duša novega Testarossa Ferrari 849 […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. […]
Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Porsche predstavil novo, najmočnejšo serijsko različico modela 911 Turbo S. Poganja jo hibridni pogonski sklop T-Hybrid, ki vključuje dvojni elektronsko podprt turbopolnilnik, kar zagotavlja vrhunske zmogljivosti in odzivnost. Hibridni pogon je povzet po modelu 911 Carrrera GTS. Največja sistemska moč znaša 701 konjsko moč oziroma 523 kilovatov, kar pomeni […]
Mercedes-AMG je razkril GT2 Edition W16, stezni posebnež brez dovoljenja za cestno uporabo, zasnovan v skladu s pravili serije GT2 in obogaten s tehnologijo moštva Mercedes-AMG Petronas iz Formule 1. V omejeni seriji tridesetih primerkov predstavlja najmočnejši avtomobil programa Mercedes-AMG Customer Racing, namenjen najzahtevnejšim voznikom na dirkališčih in zbirateljem, ki si želijo izkušnjo brez kompromisov […]
Le redki avtomobili so skozi desetletja uspeli združiti vsakodnevno uporabnost, dirkaško tehnologijo in status avtomobilske ikone tako dosledno kot BMW M3. Njegova zgodba se je začela v osemdesetih letih, ko je bil zasnovan kot homologacijski projekt za potrebe nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Danes pa je M3 simbol natančnega inženiringa ter eden najpomembnejših športnih avtomobilov na […]
Po skoraj dveh desetletjih se je končala proizvodnja Nissana GT-R generacije R35, enega najbolj prepoznavnih in hkrati najdlje trajajočih superšportnikov našega časa. Zadnji primerki so zapustili tovarno Tochigi na Japonskem, kjer je bil GT-R doma vse od leta 2007, in s tem se je uradno zaključilo obdobje, ki ga je avtomobilski svet spoznal kot “Godzillo” […]
Mercedes-Benz oziroma njegova športna divizija AMG razvija povsem nov osemvaljni motor, ki bo zasnovan kot odgovor na zaostrene emisijske predpise in zahteve kupcev po ohranjanju značaja klasičnih motorjev V8. Gre za povsem sodoben pogonski sklop, ki bo združeval tradicionalno moč in zvok z dodatkom elektrifikacije, kar pomeni večjo učinkovitost in nižje izpuste. Po poročilih iz […]
Na področju najprestižnejših avtomobilskih znamk v letu 2025 čakalne dobe ostajajo eden ključnih pokazateljev razmerja med povpraševanjem in omejeno proizvodnjo. Pri posameznih znamkah so razlike ogromne, od večletnega čakanja do dobav v roku nekaj mesecev, pri čemer so čakalne dobe tesno povezane z omejenostjo proizvodnih serij, zahtevnostjo personalizacije in strateško usmeritvijo znamke. Na samem vrhu […]
Na letošnjem tednu avtomobilskih dogodkov v Montereyu, kjer Concours d’Elegance v Pebble Beachu vsako leto privabi največja imena in najredkejše avtomobile, je Gordon Murray predstavil svoj najnovejši projekt – S1 LM. Avtomobil ni le še en v nizu omejenih superšportnikov, temveč premišljen poklon njegovemu najuspešnejšemu delu iz devetdesetih let, legendarnemu McLarnu F1 GTR, ki je […]
V avtomobilskem svetu, kjer prestiž in zmogljivost vse bolj hodita z roko v roki, se obeta nova bitka za prevlado v segmentu luksuznih terencev. BMW je namreč potrdil načrte za razvoj popolnoma novega modela, ki bo neposredno izzval enega najbolj prepoznavnih avtomobilov na svetu – Mercedes-Benz razred G, oziroma G-Wagen. Gre za avtomobil, ki je […]
Po zadnjih uradnih podatkih se Audi RS6 Avant v zadnjem času prodaja nadpovprečno, saj gre za njegovo najboljšo prodajno leto doslej. Audi je potrdil rekordne prodajne rezultate za prvo polovico letošnjega leta: globalne prodajne številke so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024 narasle za 41 %. To velja za model RS6 Avant, ki kljub […]
Ko govorimo o športnih avtomobilih, lahko izbira pravih tovarniških opcij že ob nakupu dolgoročno pomeni razliko med avtom, ki izgubi vrednost kot običajno vozilo, in avtom, ki ohranja ali celo povečuje svojo privlačnost na trgu. Številni proizvajalci ponujajo dodatno opremo, ki bistveno izboljša vozne lastnosti ali status modela, kar se neposredno odraža tudi pri nadaljnji […]
Mercedes-Benz je pred kratkim proslavil proizvodnjo že 600.000. primerka legendarnega razreda G, ikone med terenskimi vozili. Od njegovega skromnega začetka konec sedemdesetih let do današnje pozicije statusnega simbola je G-razred prehodil dolgo, a impresivno pot. Od vojaških korenin do globalnega fenomena Korenine G-razreda segajo v leto 1979, ko je bil razvit kot robustno terensko vozilo […]
Dodge in Ram sta pod okriljem Stellantisa sporočila, da po odsotnosti v modelnem letu 2025 ponovno ponujata legendarno osemvaljno različico HEMI V8 pri Ram 1500. To pomeni premik nazaj k motorju, ki je dolgo predstavljal bistvo znamke, a je bil letos umaknjen. Znamka je namreč dala prednost šestvaljnikom in električnim izvedenkam avtov. Vendar pa je […]
Zdi se, da tudi prestižni avtomobilski proizvajalci, ki so še pred nekaj leti samozavestno napovedovali polno elektrifikacijo, danes vse bolj dvomijo v smiselnost svoje strategije. Najnovejši primer je Maserati, kjer se po neuradnih informacijah vse bolj nagibajo k drzni, a vse manj redki misli: vrniti samodejne ročne menjalnike in priznati, da kupci – zlasti tisti […]
Količnik zračnega upora je številka, ki pove, kako zelo vozilo zavira zrak med vožnjo. Nižja kot je ta vrednost, lažje vozilo reže skozi zrak. To pomeni manj porabe goriva ali elektrike, boljše pospeševanje in višjo končno hitrost. Višji količnik pa pomeni več upora in s tem več energije, potrebne za premikanje vozila. Večina običajnih osebnih […]
Malo je avtomobilov, ki se lahko pohvalijo z dejstvom, da so z le malo spremembami v proizvodnji preživel več desetletij. Tisti, ki pa se, pa danes veljajo za prave legende. In prav je tako. Ena izmed njih je sicer britanski terenec Land Rover Defender, ki še danes velja za enega najbolj zmogljivih terenskih avtomobilov. Ob […]
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.