Na globalnem avtomobilskem trgu, kjer emocije pogosto pretehtajo nad racionalnimi argumenti, zvestoba kupcev prestižnim znamkam predstavlja ključen kazalnik uspešnosti teh blagovnih znamk. Medtem ko zvestoba pri masovnih znamkah pogosto temelji na racionalnih dejavnikih, kot so nizki stroški vzdrževanja in dokazano zanesljiva tehnika, pri luksuznih znamkah pomembno vlogo igrata prestiž in emocionalna vez z znamko, ki jo proizvajalci skrbno negujejo z zgodovino, ekskluzivnostjo in kakovostjo storitve.
Po zadnjih podatkih analitičnih hiš J.D. Power in S&P Global Mobility, ki sta izvedli obsežne raziskave v ZDA in Evropi v letih 2023 in 2024, se kot najbolj zvesti lastniki v segmentu premijskih avtomobilov že več let zapored uvrščajo kupci vozil znamke Porsche. Raziskava J.D. Power Automotive Brand Loyalty Study iz leta 2024 je pokazala, da kar 57,5 odstotkov lastnikov Porschejev ostane zvestih tej znamki in ob zamenjavi vozila ponovno izbere Porsche. Pri tem je opaziti izrazit vzorec med lastniki športnih kupejev, ki pogosto ostajajo pri znamki tudi zaradi posebnih klubov in dogodkov, ki jih Porsche aktivno organizira ter s tem še poglablja čustveno vez z blagovno znamko.
Lexus kot vzor
Zelo visoko zvestobo kupcev dosegata tudi Lexus in Mercedes-Benz. Lexus, ki že tradicionalno velja za sinonim za kakovostno izdelavo in zanesljivost med prestižnimi vozili, se lahko pohvali z najvišjo zvestobo kupcev pri premium SUV vozilih. Po podatkih J.D. Power iz leta 2024 kar 60,2 odstotkov kupcev Lexusa ob nakupu novega avtomobila znova izbere to znamko. Lexus svojo zvesto bazo gradi predvsem z neprimerljivo uporabniško izkušnjo po nakupu – lastniki cenijo mirnost vožnje, kakovostno obdelavo notranjosti ter predvsem izredno podporo prodajne in servisne mreže, ki velja za eno najboljših v segmentu.
Mercedes-Benz je še vedno med vodilnimi v zvestobi kupcev med tradicionalnimi evropskimi premijskimi znamkami. V premijskem segmentu osebnih vozil dosega zvestobo okrog 49 odstotkov,med SUV-i pa rezultati pogosto presegajo 50 odstotkov. Mercedes se za ohranjanje zvestobe kupcev zanaša na dolgoletno tradicijo, inovacije, ki jih prvi uvaja v serijsko proizvodnjo (na primer vpeljava naprednih asistenčnih sistemov), ter na raznoliko paleto modelov, ki zadovolji tako konservativne kot napredne okuse.
Ameriška znamka z zvestimi kupci
Zanimiv fenomen predstavlja Tesla, ki se sicer pogosto pozicionira kot tehnološka znamka, vendar hkrati spada tudi v premium segment. Po zadnjih podatkih S&P Global Mobility za leto 2024 je Tesla dosegla celo 65,9-oodstotno stopnjo zvestobe, kar pomeni, da večina lastnikov, ko zamenja svoj avtomobil, znova kupi Teslo. Tu prekašajo celo Porsche in Lexus. Visoka zvestoba pri Tesli izhaja predvsem iz integracije programske opreme in edinstvene uporabniške izkušnje, ki jo lastniki težko najdejo pri klasičnih proizvajalcih. Poleg tega Teslin poslovni model neposredne prodaje in hitrih posodobitev prek spleta (over-the-air) ustvarja občutek stalnega napredka, kar utrjuje vez med lastnikom in znamko.
BMW, ki je skupaj z Mercedesom in Audijem tradicionalni steber evropskega premium segmenta, prav tako ohranja zvesto bazo. Pri BMW-ju se zvestoba še posebej izrazito kaže pri lastnikih športno naravnanih modelov in SUV vozilih, kjer stopnje zvestobe dosegajo do 55,8 odstotkov. BMW gradi zvestobo predvsem na vozniški dinamiki, ki ostaja osrednji element njihove identitete, ter na stalnem posodabljanju modelnih palet z novimi tehnologijami, ki pritegnejo tehnično ozaveščene kupce.
Audi, čeprav nekoliko zaostaja za Mercedesom in BMW-jem v absolutnih številkah, ohranja zavidljivo zvestobo svojih kupcev, predvsem zaradi doslednega poudarka na napredni tehnologiji (»Vorsprung durch Technik«) ter na visoki kakovosti materialov in izdelave. Dolgoročno pa Audi nekoliko izgublja delež zvestih strank v primerjavi s Teslo, ki je v zadnjih letih močno prevzela del naprednih tehnoloških kupcev.
Ferrari brez primerjave
Poseben primer v svetu prestiža ostaja Ferrari, kjer uradnih številk o zvestobi skorajda ni, ker gre za popolnoma drugačen poslovni model. Ferrari z umetno omejeno ponudbo svojih modelov vzdržuje izjemno ekskluzivnost, kar lastnike pogosto spodbudi, da ostajajo zvesti znamki in gradijo svojo osebno »Ferrari zgodbo«. Za nakup določenih posebnih serij (kot so Icona ali XX programi) Ferrari celo zahteva, da je kupec že obstoječi lastnik in ima ustrezno zgodovino pri znamki. Tako Ferrari dejansko zvestobo pretvori v pogoj za dostop do najprestižnejših avtomobilov.
Na podlagi teh primerjav lahko ugotovimo, da je zvestoba lastnikov prestižnim avtomobilskim znamkam močno povezana s celostno izkušnjo, ki jo znamke ponujajo. Ne gre zgolj za kakovost avtomobila ali tehnične specifikacije, ampak za občutek pripadnosti posebni skupnosti in za zaupanje v to, da bo naslednji model še naprej odražal enake vrednote. Porsche in Lexus sta tu najmočnejša predstavnika v svojih segmentih, Tesla pa v zadnjih letih postavlja nova merila za to, kaj sploh pomeni zvestoba znamki v dobi programsko definiranih avtomobilov.
Prav zato ostaja zvestoba kupcev eden najpomembnejših strateških ciljev za vse premium avtomobilske proizvajalce, saj se dolgoročno izkaže, da je veliko bolj donosno negovati obstoječe stranke kot nenehno iskati nove. Pri prestižnih znamkah se tako tehnična odličnost vse bolj prepleta z umetnostjo gradnje odnosa s kupcem, ki ni zgolj lastnik vozila, ampak ambasador znamke in pogosto tudi njen strasten zagovornik.
Kateri znamki pa ste zvesti vi? Pridite pogledati k nam in se dogovorimo za najem ali nakup katerega izmed avtomobilov zgoraj navedenih (pa tudi drugih) znamk in morda vas s katero izmed njih tudi okužimo. Preverite našo ponudbo in nas kontaktiraje.
Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Ferrari je v Fioranu odprl povsem nov testni poligon z imenom E-Vortex. Ta pomeni pomemben korak v razvoju in preverjanju športnih avtomobilov iz Maranella. Gre za sodoben objekt, namenjen prenosu velikega dela testiranja serijskih vozil z javnih cest na lastno stezo, kjer so pogoji nadzorovani in ponovljivi. Na ta način Ferrari pospešuje razvojne procese, izboljšuje […]
Lamborghini je v zadnjih letih dokazal, da se ne boji premikati meja tradicionalnega dojemanja superšportnikov. Eden najboljših primerov tega je Huracán Sterrato, nenavadna, a izjemno zanimiva različica sicer cestno usmerjenega modela, ki je bila prilagojena za vožnjo po makadamu, pesku in celo snegu. Ko je bil Sterrato predstavljen, je mnoge presenetil — ne le zaradi […]
Ne glede na to, ali imate tako rekoč nov, ali pa neaj let star avtomobil, se dandanes lahko hitro pojavijo težave na tako rekoč vseh komponentah vozila. In kadar pride do tega, stroški naraščajo izredno hitro. Temu se je seveda mogoče izogniti z garancijo, rešitve pa obstajajo tudi kasneje in sicer v obliki jamstev. Autobroker […]
Mercedes-Benz je v Italiji predstavil posebno izdajo limuzine Mercedes-Maybach V12 Edition, ki bo izdelana le v 50 primerkih. Model temelji na seriji S 680 in je poklon več kot stoletni tradiciji dvanajstvaljnih motorjev, ki so od nekdaj zaznamovali najprestižnejše avtomobile znamke Maybach. Slovesnost je potekala 23. septembra 2025 v zgodovinski trdnjavi Fort Michelangelo v Civitavecchii, […]
Porsche je v zadnjih dneh presenetil avtomobilski svet. Če je dolgo kazalo, da bo naslednja generacija modelov 718 Boxster in 718 Cayman na voljo le kot električni avtomobil, je podjetje zdaj napovedalo, da bo kupcem ponudilo tudi izvedbe z bencinskim motorjem. Pri tem ne gre za množično ponudbo motorjev, temveč za vrhunske različice, namenjene najbolj […]
Ko je britanski Rolls Royce predstavil model Cullinan, je šlo za prelomnico v zgodovini znamke. Podjetje, ki je desetletja gradilo ugled na limuzinah najvišjega razreda, se je odločilo vstopiti v segment prestižnih športnih terencev. Cullinan, poimenovan po največjem diamantu, kar so ga kadarkoli odkrili, je postal odgovor na rast globalnega povpraševanja po luksuznih vozilih SUV, […]
Ferrari 849 Testarossa je povsem nov model, ki nosi prepoznavno ime, vendar se od prejšnjega modela, ki je bil izdelan v 80. letih prejšnjega stoletja, močno razlikuje. Novi model prinaša sodobno tehnologijo in vrhunske zmogljivosti, ki so rezultat dolgoletnega razvoja, prepojenega z inovacijami in strokovnim znanjem. Tehnični podatki: Srce in duša novega Testarossa Ferrari 849 […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. […]
Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Porsche predstavil novo, najmočnejšo serijsko različico modela 911 Turbo S. Poganja jo hibridni pogonski sklop T-Hybrid, ki vključuje dvojni elektronsko podprt turbopolnilnik, kar zagotavlja vrhunske zmogljivosti in odzivnost. Hibridni pogon je povzet po modelu 911 Carrrera GTS. Največja sistemska moč znaša 701 konjsko moč oziroma 523 kilovatov, kar pomeni […]
Mercedes-AMG je razkril GT2 Edition W16, stezni posebnež brez dovoljenja za cestno uporabo, zasnovan v skladu s pravili serije GT2 in obogaten s tehnologijo moštva Mercedes-AMG Petronas iz Formule 1. V omejeni seriji tridesetih primerkov predstavlja najmočnejši avtomobil programa Mercedes-AMG Customer Racing, namenjen najzahtevnejšim voznikom na dirkališčih in zbirateljem, ki si želijo izkušnjo brez kompromisov […]
Le redki avtomobili so skozi desetletja uspeli združiti vsakodnevno uporabnost, dirkaško tehnologijo in status avtomobilske ikone tako dosledno kot BMW M3. Njegova zgodba se je začela v osemdesetih letih, ko je bil zasnovan kot homologacijski projekt za potrebe nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Danes pa je M3 simbol natančnega inženiringa ter eden najpomembnejših športnih avtomobilov na […]
Po skoraj dveh desetletjih se je končala proizvodnja Nissana GT-R generacije R35, enega najbolj prepoznavnih in hkrati najdlje trajajočih superšportnikov našega časa. Zadnji primerki so zapustili tovarno Tochigi na Japonskem, kjer je bil GT-R doma vse od leta 2007, in s tem se je uradno zaključilo obdobje, ki ga je avtomobilski svet spoznal kot “Godzillo” […]
Mercedes-Benz oziroma njegova športna divizija AMG razvija povsem nov osemvaljni motor, ki bo zasnovan kot odgovor na zaostrene emisijske predpise in zahteve kupcev po ohranjanju značaja klasičnih motorjev V8. Gre za povsem sodoben pogonski sklop, ki bo združeval tradicionalno moč in zvok z dodatkom elektrifikacije, kar pomeni večjo učinkovitost in nižje izpuste. Po poročilih iz […]
Na področju najprestižnejših avtomobilskih znamk v letu 2025 čakalne dobe ostajajo eden ključnih pokazateljev razmerja med povpraševanjem in omejeno proizvodnjo. Pri posameznih znamkah so razlike ogromne, od večletnega čakanja do dobav v roku nekaj mesecev, pri čemer so čakalne dobe tesno povezane z omejenostjo proizvodnih serij, zahtevnostjo personalizacije in strateško usmeritvijo znamke. Na samem vrhu […]
Na letošnjem tednu avtomobilskih dogodkov v Montereyu, kjer Concours d’Elegance v Pebble Beachu vsako leto privabi največja imena in najredkejše avtomobile, je Gordon Murray predstavil svoj najnovejši projekt – S1 LM. Avtomobil ni le še en v nizu omejenih superšportnikov, temveč premišljen poklon njegovemu najuspešnejšemu delu iz devetdesetih let, legendarnemu McLarnu F1 GTR, ki je […]
V avtomobilskem svetu, kjer prestiž in zmogljivost vse bolj hodita z roko v roki, se obeta nova bitka za prevlado v segmentu luksuznih terencev. BMW je namreč potrdil načrte za razvoj popolnoma novega modela, ki bo neposredno izzval enega najbolj prepoznavnih avtomobilov na svetu – Mercedes-Benz razred G, oziroma G-Wagen. Gre za avtomobil, ki je […]
Po zadnjih uradnih podatkih se Audi RS6 Avant v zadnjem času prodaja nadpovprečno, saj gre za njegovo najboljšo prodajno leto doslej. Audi je potrdil rekordne prodajne rezultate za prvo polovico letošnjega leta: globalne prodajne številke so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024 narasle za 41 %. To velja za model RS6 Avant, ki kljub […]
Ko govorimo o športnih avtomobilih, lahko izbira pravih tovarniških opcij že ob nakupu dolgoročno pomeni razliko med avtom, ki izgubi vrednost kot običajno vozilo, in avtom, ki ohranja ali celo povečuje svojo privlačnost na trgu. Številni proizvajalci ponujajo dodatno opremo, ki bistveno izboljša vozne lastnosti ali status modela, kar se neposredno odraža tudi pri nadaljnji […]
Mercedes-Benz je pred kratkim proslavil proizvodnjo že 600.000. primerka legendarnega razreda G, ikone med terenskimi vozili. Od njegovega skromnega začetka konec sedemdesetih let do današnje pozicije statusnega simbola je G-razred prehodil dolgo, a impresivno pot. Od vojaških korenin do globalnega fenomena Korenine G-razreda segajo v leto 1979, ko je bil razvit kot robustno terensko vozilo […]
Dodge in Ram sta pod okriljem Stellantisa sporočila, da po odsotnosti v modelnem letu 2025 ponovno ponujata legendarno osemvaljno različico HEMI V8 pri Ram 1500. To pomeni premik nazaj k motorju, ki je dolgo predstavljal bistvo znamke, a je bil letos umaknjen. Znamka je namreč dala prednost šestvaljnikom in električnim izvedenkam avtov. Vendar pa je […]
Zdi se, da tudi prestižni avtomobilski proizvajalci, ki so še pred nekaj leti samozavestno napovedovali polno elektrifikacijo, danes vse bolj dvomijo v smiselnost svoje strategije. Najnovejši primer je Maserati, kjer se po neuradnih informacijah vse bolj nagibajo k drzni, a vse manj redki misli: vrniti samodejne ročne menjalnike in priznati, da kupci – zlasti tisti […]
Količnik zračnega upora je številka, ki pove, kako zelo vozilo zavira zrak med vožnjo. Nižja kot je ta vrednost, lažje vozilo reže skozi zrak. To pomeni manj porabe goriva ali elektrike, boljše pospeševanje in višjo končno hitrost. Višji količnik pa pomeni več upora in s tem več energije, potrebne za premikanje vozila. Večina običajnih osebnih […]
Malo je avtomobilov, ki se lahko pohvalijo z dejstvom, da so z le malo spremembami v proizvodnji preživel več desetletij. Tisti, ki pa se, pa danes veljajo za prave legende. In prav je tako. Ena izmed njih je sicer britanski terenec Land Rover Defender, ki še danes velja za enega najbolj zmogljivih terenskih avtomobilov. Ob […]
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.