Kako uspešen oziroma kako priljubljen je nek osebni avtomobil pogosto dokazuje tudi podatek, kako dolgo se je obdržal na trgu oziroma koliko generacij je doživel – poleg podatka, koliko vozil je bilo seveda narejenih. In če bi gledali zgolj ta podatek, potem je med vsemi športnimi avtomobili vseh časov najbolj priljubljen športni avtomobil Ford Mustang. Ta je namreč že davno presegel mejo deset milijonov prodanih vozil, številka pa se, čeprav zadnje čase nekoliko počasneje kot včasih, še vedno dviguje.
Mustang je seveda tudi eden najstarejših avtomobilskih modelov na svetu, saj prav letos praznuje 60 let od prvega polnega prodajnega leta – na trg je prišel 21. aprila 1963. Nikakor pa ni najstarejši športni avtomobil, ki je neprekinjeno ali s prekinitvami na cestah in v prodajnih salonih bil prisoten tudi več kot pol stoletja.
Tokrat smo zato pripravili seznam nekaterih športnih avtomobilov z najdaljšim stažem. Na tem področju bi sicer lahko izpostavili Morgan 4/4, ki je nastajal kar 82 let, od leta 1936 pa vse do leta 2018. Vendar pa gre za avtomobil, ki je bil proizvajan v majhnih serijah, sestavljali so ga večinoma ročno, po današnjih standardih pa gre le še stežka za zmogljiv športni avtomobil, čeprav je večina lastnikov hvalila njegove zmogljivosti.
Ford Mustang: 1964 – danes
Ford Mustang velja ne le za enega najbolje prodajanih in najbolj znanih ameriških športnih avtomobilov vseh časov, pač pa tudi utemeljitelja segmenta kompaktnih, cenovno dostopnim ameriških športnih avtomobilov, tako imenovanim pony cars. Američani so namreč do tedaj poznali le velike športnike, Mustang pa je tlakoval pot modelom, kot so Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird in podobnim, pri čemer pa se mu po uspehu ni približal niti eden. V najboljših letih je prodaja presegla tudi 600.000 vozil
Chevrolet Corvette: 1953 – danes
Še precej pred Mustangom je na ceste zapeljal model Corvette. Gre za podobno zasnovanega športnika kot pri Mustangu in pravzaprav enega prvih ameriških športnih avtomobilov, namenjenih množicam. Vseeno pa je bil od omenjenega konkurenta nekoliko večji, bolj drzno oblikovan, hkrati pa se je skozi čas tudi bolj spreminjal vse do zaenkrat zadnje, osme generacije s sredinsko nameščenim motorjem, ki se uvršča med prave superšportne avtomobile.
Ferrari F8 Tributo (Dino 206 GT): 1967 - danes
Na tej točki smo si dovolili nekoliko goljufanja, saj Tributa pri Ferrariju proizvajajo šele nekaj let. Vendar pa italijanska znamka niti dveh avtomobilov – če le ne gre za evolucijo (izjema so le 512 BB in kasneje 512 TR ter 512 M) – ne poimenuje enako. Na drugi strani je F8 Tributo daljni naslednik modela Dino 206 GT, avtomobila, ki ga je Enzo Ferrari posvetil svojemu sinu, domnevno pa naj si ne bi zaslužil logotipa slovitega vranca, saj da naj bi bil po zaslugi (zgolj) šestvaljnega motorja premalo zmogljiv.
Porsche 911: 1964 – danes
Verjetno najbolj brezčasen športni avtomobil, kar dokazuje tudi njegova oblika. Čeprav je avtomobil skozi leta vseskozi rasel (od prve do zaenkrat zadnje generacije je v dolžino zrasel za 28 centimetrov) je namreč vselej ohranil veliko prepoznavnih elementov, od zadaj nameščenega motorja, silhueto v podobi solze, ovalne žaromete in še bi lahko naštevali. Hkrati gre tudi za enega izmed najbolj vzdržljivih avtomobilov na svetu, saj je približno tri četrt vseh izdelanih avtov še vedno na cesti
Mazda MX-5: 1989 – danes
Če je Mustang najbolj priljubljen oziroma najbolj razširjen športni avtomobil vseh časov, pa je Mazda MX-5 najbolj razširjen roadster vseh časov, ki je prav tako že pred leti presegel mejo milijon prodanih vozil. Ob tem gre tudi za tako rekoč zadnjega cenovno dostopnega roadsterja na evropskih tleh in čeprav je v zadnji generaciji na voljo že deset let, ga Mazda ne namerava upokojiti, zaradi česar se mu – morda tudi v novih generacijah – obeta še kar nekaj let življenja
Lotus Elise: 1996 – 2021
Čeprav z zgolj 25 leti izdelave Elise še zdaleč ni rekorder po življenjski dobi katerega avtomobilskega modela, pa si vseeno zasluži uvrstitev na lestvico. Lotus, kot še ena v vrsti butičnih britanskih znamk, je namreč skozi četrt stoletja omenjeni avtomobil, ki je predstavljal rešitev z znamko pred propadom, ves čas zgolj posodabljala. S tem ga je ohranjala aktualnega ga prilagajala trenutnim razmeram in potrebam, hkrati pa še vedno ohranjala njegov vozniški karakter, ki velja za enega najbolj prvinskih.
Chevrolet Camaro: 1967 – 2024
Medtem ko Ford Mustang še vedno ostaja prisoten na trgu, saj se mu pri Fordu ne želijo odreči, pa je Camaro, njegov neposredni rival, lansko leto vsaj začasno odšel v pokoj. To sicer ni prvič, saj so mu pri Chevroletu osem let dolg počitek že namenili med letoma 2002 in 2010, v 49 letih pa so pri General motorsu predstavili šest generacij modela, ki je močno zaznamoval tudi (ameriško) popularno kulturo
Nissan Skyline GT-R: 1969-2025
Podobno kot Camara pa je svojega najžlahtnejšega športnika, model Skyline GT-R s prekinitvami proizvajal tudi Nissan. Prvi dve generacije modela Skyline sta namreč nastajali med letoma 1969 in 1973, nadaljevanje pa je nato sledilo šele leta 1989. Nissan je tedaj namreč predstavil generacijo z oznako R32, linijo pa znova prekinil leta 2002 s koncem proizvodnje slovitega R34. Naslednja generacija, znana kot R35 je nato sledila le pet let kasneje, vendar pa so pri Nissanu do tedaj opustili ime Skyline.
Mercedes-Benz SL: 1955 – danes
Eden najbolj znanih modelov znamke Mercedes-Benz je v prvi generaciji nastal kot cenovno dostopnejša alternativa ekskluzivnemu modelu 300 SL in hitro postal priljubljena izbira bogatih. Že v prvi generaciji je namreč prepričal skoraj 25.900 kupcev, številka pa je nato do začetka tega tisočletja le še naraščala. In medtem, ko je Mercedes skozi desetletja predstavil, nato pa ukinil številne kabriolete, je SL vselej ostal del ponudbe, tudi zato, ker se je vseskozi spreminjal in prilagajal zahtevam trga.
Alfa Romeo Spider: 1968-1994 (2010)
Od zadnje Alfa Romeo brez strehe je minilo že 15 let, doslej pa so ime Spider nosili zgolj trije avtomobili, pri čemer pa je najbolj znana zagotovo prva generacija. Ta je namreč na enaki platformi nastajala kar polnih 28 let, še dlje kot Lotus Elise. Alfa Romeo jo je sicer pri tem temeljito posodablja, zaradi česar so si prve in zadnje izvedenke že močno različne, a prav prvi letniki so tisti, ki so med zbiratelji najbolj cenjeni.
Cena in ekskluzivnost torej ne igrata vloge pri tem, kako dolgo bo posamezen avtomobil ostal na trgu. Zanimivi primerki so se obdržali dolga desetletja, vse do današnjih dni, ko je še vedno mogoče kupiti nove generacije športnih avtomobilov, podprtih z več desetletij dolgo zgodovino. Želite postati del nje? Pišite nam preko obrazca na tej povezavi in za vas bomo poiskali katerega izmed željenih klasikov, sedanjih ali bodočih, vsekakor pa primernega vašemu proračnu.
Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Ferrari je v Fioranu odprl povsem nov testni poligon z imenom E-Vortex. Ta pomeni pomemben korak v razvoju in preverjanju športnih avtomobilov iz Maranella. Gre za sodoben objekt, namenjen prenosu velikega dela testiranja serijskih vozil z javnih cest na lastno stezo, kjer so pogoji nadzorovani in ponovljivi. Na ta način Ferrari pospešuje razvojne procese, izboljšuje […]
Lamborghini je v zadnjih letih dokazal, da se ne boji premikati meja tradicionalnega dojemanja superšportnikov. Eden najboljših primerov tega je Huracán Sterrato, nenavadna, a izjemno zanimiva različica sicer cestno usmerjenega modela, ki je bila prilagojena za vožnjo po makadamu, pesku in celo snegu. Ko je bil Sterrato predstavljen, je mnoge presenetil — ne le zaradi […]
Ne glede na to, ali imate tako rekoč nov, ali pa neaj let star avtomobil, se dandanes lahko hitro pojavijo težave na tako rekoč vseh komponentah vozila. In kadar pride do tega, stroški naraščajo izredno hitro. Temu se je seveda mogoče izogniti z garancijo, rešitve pa obstajajo tudi kasneje in sicer v obliki jamstev. Autobroker […]
Mercedes-Benz je v Italiji predstavil posebno izdajo limuzine Mercedes-Maybach V12 Edition, ki bo izdelana le v 50 primerkih. Model temelji na seriji S 680 in je poklon več kot stoletni tradiciji dvanajstvaljnih motorjev, ki so od nekdaj zaznamovali najprestižnejše avtomobile znamke Maybach. Slovesnost je potekala 23. septembra 2025 v zgodovinski trdnjavi Fort Michelangelo v Civitavecchii, […]
Porsche je v zadnjih dneh presenetil avtomobilski svet. Če je dolgo kazalo, da bo naslednja generacija modelov 718 Boxster in 718 Cayman na voljo le kot električni avtomobil, je podjetje zdaj napovedalo, da bo kupcem ponudilo tudi izvedbe z bencinskim motorjem. Pri tem ne gre za množično ponudbo motorjev, temveč za vrhunske različice, namenjene najbolj […]
Ko je britanski Rolls Royce predstavil model Cullinan, je šlo za prelomnico v zgodovini znamke. Podjetje, ki je desetletja gradilo ugled na limuzinah najvišjega razreda, se je odločilo vstopiti v segment prestižnih športnih terencev. Cullinan, poimenovan po največjem diamantu, kar so ga kadarkoli odkrili, je postal odgovor na rast globalnega povpraševanja po luksuznih vozilih SUV, […]
Ferrari 849 Testarossa je povsem nov model, ki nosi prepoznavno ime, vendar se od prejšnjega modela, ki je bil izdelan v 80. letih prejšnjega stoletja, močno razlikuje. Novi model prinaša sodobno tehnologijo in vrhunske zmogljivosti, ki so rezultat dolgoletnega razvoja, prepojenega z inovacijami in strokovnim znanjem. Tehnični podatki: Srce in duša novega Testarossa Ferrari 849 […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. […]
Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Porsche predstavil novo, najmočnejšo serijsko različico modela 911 Turbo S. Poganja jo hibridni pogonski sklop T-Hybrid, ki vključuje dvojni elektronsko podprt turbopolnilnik, kar zagotavlja vrhunske zmogljivosti in odzivnost. Hibridni pogon je povzet po modelu 911 Carrrera GTS. Največja sistemska moč znaša 701 konjsko moč oziroma 523 kilovatov, kar pomeni […]
Mercedes-AMG je razkril GT2 Edition W16, stezni posebnež brez dovoljenja za cestno uporabo, zasnovan v skladu s pravili serije GT2 in obogaten s tehnologijo moštva Mercedes-AMG Petronas iz Formule 1. V omejeni seriji tridesetih primerkov predstavlja najmočnejši avtomobil programa Mercedes-AMG Customer Racing, namenjen najzahtevnejšim voznikom na dirkališčih in zbirateljem, ki si želijo izkušnjo brez kompromisov […]
Le redki avtomobili so skozi desetletja uspeli združiti vsakodnevno uporabnost, dirkaško tehnologijo in status avtomobilske ikone tako dosledno kot BMW M3. Njegova zgodba se je začela v osemdesetih letih, ko je bil zasnovan kot homologacijski projekt za potrebe nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Danes pa je M3 simbol natančnega inženiringa ter eden najpomembnejših športnih avtomobilov na […]
Po skoraj dveh desetletjih se je končala proizvodnja Nissana GT-R generacije R35, enega najbolj prepoznavnih in hkrati najdlje trajajočih superšportnikov našega časa. Zadnji primerki so zapustili tovarno Tochigi na Japonskem, kjer je bil GT-R doma vse od leta 2007, in s tem se je uradno zaključilo obdobje, ki ga je avtomobilski svet spoznal kot “Godzillo” […]
Mercedes-Benz oziroma njegova športna divizija AMG razvija povsem nov osemvaljni motor, ki bo zasnovan kot odgovor na zaostrene emisijske predpise in zahteve kupcev po ohranjanju značaja klasičnih motorjev V8. Gre za povsem sodoben pogonski sklop, ki bo združeval tradicionalno moč in zvok z dodatkom elektrifikacije, kar pomeni večjo učinkovitost in nižje izpuste. Po poročilih iz […]
Na področju najprestižnejših avtomobilskih znamk v letu 2025 čakalne dobe ostajajo eden ključnih pokazateljev razmerja med povpraševanjem in omejeno proizvodnjo. Pri posameznih znamkah so razlike ogromne, od večletnega čakanja do dobav v roku nekaj mesecev, pri čemer so čakalne dobe tesno povezane z omejenostjo proizvodnih serij, zahtevnostjo personalizacije in strateško usmeritvijo znamke. Na samem vrhu […]
Na letošnjem tednu avtomobilskih dogodkov v Montereyu, kjer Concours d’Elegance v Pebble Beachu vsako leto privabi največja imena in najredkejše avtomobile, je Gordon Murray predstavil svoj najnovejši projekt – S1 LM. Avtomobil ni le še en v nizu omejenih superšportnikov, temveč premišljen poklon njegovemu najuspešnejšemu delu iz devetdesetih let, legendarnemu McLarnu F1 GTR, ki je […]
V avtomobilskem svetu, kjer prestiž in zmogljivost vse bolj hodita z roko v roki, se obeta nova bitka za prevlado v segmentu luksuznih terencev. BMW je namreč potrdil načrte za razvoj popolnoma novega modela, ki bo neposredno izzval enega najbolj prepoznavnih avtomobilov na svetu – Mercedes-Benz razred G, oziroma G-Wagen. Gre za avtomobil, ki je […]
Po zadnjih uradnih podatkih se Audi RS6 Avant v zadnjem času prodaja nadpovprečno, saj gre za njegovo najboljšo prodajno leto doslej. Audi je potrdil rekordne prodajne rezultate za prvo polovico letošnjega leta: globalne prodajne številke so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024 narasle za 41 %. To velja za model RS6 Avant, ki kljub […]
Ko govorimo o športnih avtomobilih, lahko izbira pravih tovarniških opcij že ob nakupu dolgoročno pomeni razliko med avtom, ki izgubi vrednost kot običajno vozilo, in avtom, ki ohranja ali celo povečuje svojo privlačnost na trgu. Številni proizvajalci ponujajo dodatno opremo, ki bistveno izboljša vozne lastnosti ali status modela, kar se neposredno odraža tudi pri nadaljnji […]
Mercedes-Benz je pred kratkim proslavil proizvodnjo že 600.000. primerka legendarnega razreda G, ikone med terenskimi vozili. Od njegovega skromnega začetka konec sedemdesetih let do današnje pozicije statusnega simbola je G-razred prehodil dolgo, a impresivno pot. Od vojaških korenin do globalnega fenomena Korenine G-razreda segajo v leto 1979, ko je bil razvit kot robustno terensko vozilo […]
Dodge in Ram sta pod okriljem Stellantisa sporočila, da po odsotnosti v modelnem letu 2025 ponovno ponujata legendarno osemvaljno različico HEMI V8 pri Ram 1500. To pomeni premik nazaj k motorju, ki je dolgo predstavljal bistvo znamke, a je bil letos umaknjen. Znamka je namreč dala prednost šestvaljnikom in električnim izvedenkam avtov. Vendar pa je […]
Zdi se, da tudi prestižni avtomobilski proizvajalci, ki so še pred nekaj leti samozavestno napovedovali polno elektrifikacijo, danes vse bolj dvomijo v smiselnost svoje strategije. Najnovejši primer je Maserati, kjer se po neuradnih informacijah vse bolj nagibajo k drzni, a vse manj redki misli: vrniti samodejne ročne menjalnike in priznati, da kupci – zlasti tisti […]
Količnik zračnega upora je številka, ki pove, kako zelo vozilo zavira zrak med vožnjo. Nižja kot je ta vrednost, lažje vozilo reže skozi zrak. To pomeni manj porabe goriva ali elektrike, boljše pospeševanje in višjo končno hitrost. Višji količnik pa pomeni več upora in s tem več energije, potrebne za premikanje vozila. Večina običajnih osebnih […]
Malo je avtomobilov, ki se lahko pohvalijo z dejstvom, da so z le malo spremembami v proizvodnji preživel več desetletij. Tisti, ki pa se, pa danes veljajo za prave legende. In prav je tako. Ena izmed njih je sicer britanski terenec Land Rover Defender, ki še danes velja za enega najbolj zmogljivih terenskih avtomobilov. Ob […]
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.