Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. Audi z njim napoveduje prihodnost, v kateri športni avtomobili ne bodo več vezani na motorje z notranjim izgorevanjem, temveč na nove vire energije.
Karoserija koncepta je daljša od obeh preteklih modelov, a vseeno ohranja zgoščeno športno silhueto. Sprednji del je oblikovan preprosto, brez nepotrebnih dodatkov, s ploščo, ki nadomešča klasično masko hladilnika, in ozkimi svetlobnimi telesi, sestavljenimi iz štirih vodoravnih segmentov. Zadek nadaljuje isto logiko z vgrajenimi zračnimi odprtinami in difuzorjem, ki poudarja vozno dinamiko. Kolesa imajo enaindvajset palcev, pnevmatike pa so širše na zadnji osi, kar daje vozilu odločen, skoraj dirkaški značaj.
Pogon razvit s Porschejem
Električni sklop temelji na skupni arhitekturi, razviti znotraj koncerna, ki si jo deli tudi Porsche pri svojih prihajajočih športnih vozilih. Baterija je nameščena nizko v osrednjem delu vozila, s čimer se doseže ravnotežje, primerljivo s klasičnimi športnimi avtomobili s sredinsko nameščenim motorjem. To omogoča hitro odzivnost, natančno vodljivost in občutek neposredne povezanosti s cesto. Audi s tem pristopom nakazuje, da električni pogon ne pomeni kompromisa, temveč priložnost za nove razsežnosti vozne izkušnje.
Streha koncepta je posebnost sama zase. Gre za dvodelno trdo konstrukcijo, ki se ob pritisku gumba pospravi v zadek vozila. Tako se kupe spremeni v odprti roadster, kar omogoča dve povsem različni vozni izkušnji v enem avtomobilu. Ko je streha zložena, ostane viden črn lok, ki deluje kot spomin na preteklost in oblikovni podpis znamke.
Notranjost je izdelana v duhu preprostosti in trajnosti. Armaturna plošča je aluminijasta, zaslon v sredini se zloži v površino, kadar ni v uporabi, s čimer se ohrani čist videz. Upravljanje poteka prek fizičnih gumbov in stikal, ki dajejo jasen občutek ob pritisku, kar krepi zavedanje, da voznik upravlja s strojem, ne le z digitalnim vmesnikom. Sedeži so prevlečeni z volneno tkanino, pri čemer se Audi zavestno odpoveduje usnju in tako kaže na nove smernice v oblikovanju notranjosti.
Serijski avto čez dve leti
Koncept C ni le zamisel, temveč jasen napovednik prihodnosti. Serijska izvedba naj bi bila predstavljena okoli leta 2027 in bo umeščena v cenovni razred med nekdanja modela TT in R8. S tem bo zapolnila praznino, ki jo je pustil konec proizvodnje obeh prepoznavnih športnih avtomobilov. Audi poudarja, da koncept C ne prinaša le novega vozila, temveč tudi nov oblikovni jezik, ki ga opisujejo kot radikalno preprostost. To pomeni manj navideznih zapletov in več poudarka na bistvu – na čistih linijah, na neposredni vozni izkušnji in na trajnostnem pristopu.
Koncept C je zato več kot naslednik preteklih modelov. Je simbol prehoda v dobo, ko bo športni avtomobil električen, a hkrati zvest svojim koreninam: strasti do vožnje, izčiščeni obliki in tehnični popolnosti. Seveda pa bo v očeh številnih Audijevih ljubiteljev težko nadomestil tako model TT, kot R8, ki ju je poganjal bencinski motor. Vam pa lahko pri iskanju katerega od njiju pomagamo pri nas, le napišite nam vaše želje.