To so največji motorji evropskih avtomobilskih znamk
Avtomobilska industrija je vse bolj podvržena strogim zahtevam politike in okoljevarstvenikov po zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov oziroma izpustov CO2. Zlati časi velikih motorjev so zato že davno za nami, saj tudi znamke kot so Mercedes-Benz in BMW nimajo več 12-valjnih motorjev, kot nekoč, pač pa je zgornja meja pri osmih valjih. Le še peščica najbolj ekskljuzivnih imen pa na drugi strani ohranja prestiž, ki ga goojijo že od nekdaj.
No, 12-valjniki vseeno še niso povsem izumrli. Pri življenju jih ohranjajo znamke, kot so Ferrari, Lamborghini ali pa Aston Martin, ki so prav v letošnjem letu predstavili svoje paradne konje v segmentu serijskih modelov. To so 12 Cilindri, Vanquish in pa Revuelto, ki se še vedno zanašajo na atmosferske 12-valjnike največjih prostornin - da znamke Bugatti niti ne omenjamo, saj so navkljub drugačnim napovedim (o elektrifikaciji) na trg poslali novega Tourbillon s 16-valjnim atmosferskim motorjem.
Vse do 12 litrov
Ob takšni mali pomladi potovalnikov in superšportnikov ki imajo več kot 10 valjev pod motornim pokrovom smo se zato odločili narediti pregled zgodovine nekaterih (nekdaj) najbolj eminentnih avtomobilskih znamk v Evropi in njihovih največjih motorjev v serijskih modelih:
Bugatti:12,7 litra
Čeprav je Bugattijev Tourbillon opremljen z največjim motorjem, ki ga je znamka uporabila v moderni dobi, pa s v preteklosti pri Bugattiju uporabljali še večje motorje. Rekorder na tem področju je model Royale oziroma Type 41 iz leta 1929, ki je bil opremljen z vrstnim osemvaljnikom prostornine kar 12,7 litra. Ta je proizvedel okroglih 300 konjev moči in avtomobil pognal do, za tiste čase, astronomske hitrosti 129 kilometrov na uro, vendar pa je bilo izdelanih le šest vozil.
Aston Martin: 7,3 litra
Britanski avtomobilski proizvajalec si še danes drzne uporabljati velike atmosferske motorje v serijskih avtomobilih, od predstavitve največjega pa pravzaprav niti ni minilo prav dolgo časa. Predstavili so ga namreč v modelu One-77 leta 2009, res pa je, da je mesto našel v zgolj 77 primerkih omejene serije vozila. Ob tem je proizvedel 750 konjev moči in je do prihoda hiperšportnika Valkyrie veljal za najmočnejši avtomobil znamke Aston Martin.
Mercedes-Benz: 6,8 litra
Trikraka zvezda ima precej izkušenj s proizvodnjo 12-valjnih motorjem, vendar pa je ime njihov največji agregat v zgodovini zgolj osem valjev. Gre za motor, pod oznako M100, ki so ga v model 450SEL 6.9 vgrajevali med letoma 1975 in 1980. Omenjeni motor še danes velja za največji osemvaljnik izdelan v Evropi po drugi svetovni vojni, hkrati pa gre tudi za najšibkejši motor na lestvici. V najmočnejši izvedbi je namreč proizvedel le 290 konjev moči.
Rolls-Royce/Bentley: 6,75 litra
Čeprav imata obe britanski aristokratski znamki danes različne lastnike, pa sta več let skupaj razvijali nove avtomobile in motorje. Med skupnimi dosežki je tudi 6,75 litrski 12-valjnik, ki sta ga obe znamki v največjih modelih, kot sta Phantom in Mulsanne uporabljali več desetletij, skozi leta pa tudi temeljito razvijali in izpopolnjevali, pri čemer ga Rolls-Royce uporablja še danes. Bentley je sicer enako prostornino kasneje ponudil v leta 2010 predstavljenem Mulsannu, le da tokrat zgolj z osmimi valji.
BMW: 6,6 litra
Morda zanimivo, da se je na četrto mesto uvrstil bavarski BMW, ki vseeno ne spada v enako ligo vozil kot Rolls-Rpyce. A kot lastnik omenjene britanske znamke je BMW zadolžen tudi za razvoj njihovih pogonskih sklopov, tudi 6,6-litrskega 12-valjnika, ki pa je svoje mesto našel tudi v njihovi največji limuzini, modelu 760Li prejšnje generacije, ki se je trga poslovila šele leta 2022. Ob tem velja omeniti, da so pri BMW-ju razvili tudi legendarni 6,1-litrski 12-valjnik McLarna F1.
Ferrari: 6,5-litra
Ferrari svoj največji motor, uporabljen v serijskem avtomobilu pravzaprav uporablja še dandanes. Gre za 6,5-litrski 12-valjnik, ki izhaja iz modela 812 Competizione, kljub temu, da ni prisilno polnjen, pa lahko proizvede kar 830 konjev moči. Zato tudi ni presenetljivo, da je 12Cilindri, skupaj z 812 Superfast najmočnejši Ferrarijev serijski (cestni) avtomobil s pogonom izključno na bencin.
Lamborghini: 6,5-litra
Tako kot Ferrari je tudi Lamborghini največji motor v svoji zgodovini predstavil v zadnjem serijskem avtomobilu z vrha ponudbe, Revueltu. Gre sicer za podoben, a še nekoliko izboljšan sklop, kot v Aventadorju, saj v zadnji izdaji z oznako L545 proizvede kar 836 konjev moči, celo nekoliko več kot 12 Cilindri, hkrati avtomobil deluje po principu priključnega hibrida, zaradi česar premore preko 1.000 konjev sistemske moči.
Audi: 6,0 litra
Zanimivo, da je Audijev največji kadarkoli izdelan motor pravzaprav 12-valjni dizel, ki je bil po vrhu vsega vgrajen v križanca in sicer v prvo generacijo modela V12. Šlo je pravzaprav za edini dizelski 12-valjnik, kadarkoli uporabljen v osebnem avtomobilu, z močjo 500 konjev pa je veljal za pravega športnika v tem segmentu, saj je do 100 kilometrov pospešil v le 5,5 sekundah. Žal gre za motor, ki je imel relativno kratko življenjsko dobo, saj se je iz ponudbe poslovil konec leta 2012, po vsega štirih letih.
Maserati: 6,0-litra
Maserati skozi zgodovino nikoli ni bil poznan po 12-valjnih motorjih, večina avtomobilov je namreč uporabljala štiri valje manj. Tako tudi največji kadarkoli uporabljeni motor pravzaprav ni njihov: v modelu MC-12, ki temelji na Ferrariju Enzo so namreč uporabili Ferrarijev 12-valjnik, s tem pa so ustvarili enega najbolj prepoznavnih avtomobilov svoje zgodovine.
Porsche: 5,7-litra
10-valjna zasnova je v avtomobilskem svetu sila redka, vendar pa so tako rekoč vsi avtomobil s tovrstno zasnovo postali elegendarni. To velja tudi za Porsche Carrero GT. Nesojeni dirkalnik razreda LMP je namreč pod motornim pokrovom skrival največji motor v zgodovini znamke Porsche. Omenjeni motor je Porsche sicer v osnovi razvil že davnega leta 1992 za uporabo v F1, s 612 konji moči pa Carrera GT ob pomanjkanju elektronskih pomagal še danes velja za enega najbolj surovih in brezkompromisnih avtomobilov.
Kar nekaj 12-valjnikov (ki imajo precej skupnega tudi z zgoraj navedenimi avtomobili) in še več osemvaljnikov pa lahko najdete tudi v naši ponudbi, tako za najem, kot za nakup. Celotno ponudbo vozil si lahko ogledate na spodnjih povezavah:
Aston Martin jr uradno predstavil novo in še bolj zmogljivo različico svojega največjega kupeja DB12, poimenovano DB12 S, ki naj bi postala novi vrhunski člen njegove legendarne serije DB. Gre za vozilo, ki združuje razkošje grand tourerja z izrazito športno naravnanostjo — brez kompromisov v udobju, a s poudarkom na dejanski vozniške izkušnji. Pod motornim […]
Ferrari je v Fioranu odprl povsem nov testni poligon z imenom E-Vortex. Ta pomeni pomemben korak v razvoju in preverjanju športnih avtomobilov iz Maranella. Gre za sodoben objekt, namenjen prenosu velikega dela testiranja serijskih vozil z javnih cest na lastno stezo, kjer so pogoji nadzorovani in ponovljivi. Na ta način Ferrari pospešuje razvojne procese, izboljšuje […]
Lamborghini je v zadnjih letih dokazal, da se ne boji premikati meja tradicionalnega dojemanja superšportnikov. Eden najboljših primerov tega je Huracán Sterrato, nenavadna, a izjemno zanimiva različica sicer cestno usmerjenega modela, ki je bila prilagojena za vožnjo po makadamu, pesku in celo snegu. Ko je bil Sterrato predstavljen, je mnoge presenetil — ne le zaradi […]
Ne glede na to, ali imate tako rekoč nov, ali pa neaj let star avtomobil, se dandanes lahko hitro pojavijo težave na tako rekoč vseh komponentah vozila. In kadar pride do tega, stroški naraščajo izredno hitro. Temu se je seveda mogoče izogniti z garancijo, rešitve pa obstajajo tudi kasneje in sicer v obliki jamstev. Autobroker […]
Mercedes-Benz je v Italiji predstavil posebno izdajo limuzine Mercedes-Maybach V12 Edition, ki bo izdelana le v 50 primerkih. Model temelji na seriji S 680 in je poklon več kot stoletni tradiciji dvanajstvaljnih motorjev, ki so od nekdaj zaznamovali najprestižnejše avtomobile znamke Maybach. Slovesnost je potekala 23. septembra 2025 v zgodovinski trdnjavi Fort Michelangelo v Civitavecchii, […]
Porsche je v zadnjih dneh presenetil avtomobilski svet. Če je dolgo kazalo, da bo naslednja generacija modelov 718 Boxster in 718 Cayman na voljo le kot električni avtomobil, je podjetje zdaj napovedalo, da bo kupcem ponudilo tudi izvedbe z bencinskim motorjem. Pri tem ne gre za množično ponudbo motorjev, temveč za vrhunske različice, namenjene najbolj […]
Ko je britanski Rolls Royce predstavil model Cullinan, je šlo za prelomnico v zgodovini znamke. Podjetje, ki je desetletja gradilo ugled na limuzinah najvišjega razreda, se je odločilo vstopiti v segment prestižnih športnih terencev. Cullinan, poimenovan po največjem diamantu, kar so ga kadarkoli odkrili, je postal odgovor na rast globalnega povpraševanja po luksuznih vozilih SUV, […]
Ferrari 849 Testarossa je povsem nov model, ki nosi prepoznavno ime, vendar se od prejšnjega modela, ki je bil izdelan v 80. letih prejšnjega stoletja, močno razlikuje. Novi model prinaša sodobno tehnologijo in vrhunske zmogljivosti, ki so rezultat dolgoletnega razvoja, prepojenega z inovacijami in strokovnim znanjem. Tehnični podatki: Srce in duša novega Testarossa Ferrari 849 […]
Audi je s konceptom C razkril športni avtomobil, ki odpira novo poglavje v njegovi zgodovini. Gre za dvosed, zasnovan kot most med nekdanjima modeloma TT in R8, a hkrati povsem samostojen korak naprej. Njegova temeljna značilnost je električni pogon, umeščen v konstrukcijo, ki združuje nizko težišče, uravnoteženo razporeditev mase in izrazito športno lego na cesti. […]
Na avtomobilskem salonu v Münchnu je Porsche predstavil novo, najmočnejšo serijsko različico modela 911 Turbo S. Poganja jo hibridni pogonski sklop T-Hybrid, ki vključuje dvojni elektronsko podprt turbopolnilnik, kar zagotavlja vrhunske zmogljivosti in odzivnost. Hibridni pogon je povzet po modelu 911 Carrrera GTS. Največja sistemska moč znaša 701 konjsko moč oziroma 523 kilovatov, kar pomeni […]
Mercedes-AMG je razkril GT2 Edition W16, stezni posebnež brez dovoljenja za cestno uporabo, zasnovan v skladu s pravili serije GT2 in obogaten s tehnologijo moštva Mercedes-AMG Petronas iz Formule 1. V omejeni seriji tridesetih primerkov predstavlja najmočnejši avtomobil programa Mercedes-AMG Customer Racing, namenjen najzahtevnejšim voznikom na dirkališčih in zbirateljem, ki si želijo izkušnjo brez kompromisov […]
Le redki avtomobili so skozi desetletja uspeli združiti vsakodnevno uporabnost, dirkaško tehnologijo in status avtomobilske ikone tako dosledno kot BMW M3. Njegova zgodba se je začela v osemdesetih letih, ko je bil zasnovan kot homologacijski projekt za potrebe nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Danes pa je M3 simbol natančnega inženiringa ter eden najpomembnejših športnih avtomobilov na […]
Po skoraj dveh desetletjih se je končala proizvodnja Nissana GT-R generacije R35, enega najbolj prepoznavnih in hkrati najdlje trajajočih superšportnikov našega časa. Zadnji primerki so zapustili tovarno Tochigi na Japonskem, kjer je bil GT-R doma vse od leta 2007, in s tem se je uradno zaključilo obdobje, ki ga je avtomobilski svet spoznal kot “Godzillo” […]
Mercedes-Benz oziroma njegova športna divizija AMG razvija povsem nov osemvaljni motor, ki bo zasnovan kot odgovor na zaostrene emisijske predpise in zahteve kupcev po ohranjanju značaja klasičnih motorjev V8. Gre za povsem sodoben pogonski sklop, ki bo združeval tradicionalno moč in zvok z dodatkom elektrifikacije, kar pomeni večjo učinkovitost in nižje izpuste. Po poročilih iz […]
Na področju najprestižnejših avtomobilskih znamk v letu 2025 čakalne dobe ostajajo eden ključnih pokazateljev razmerja med povpraševanjem in omejeno proizvodnjo. Pri posameznih znamkah so razlike ogromne, od večletnega čakanja do dobav v roku nekaj mesecev, pri čemer so čakalne dobe tesno povezane z omejenostjo proizvodnih serij, zahtevnostjo personalizacije in strateško usmeritvijo znamke. Na samem vrhu […]
Na letošnjem tednu avtomobilskih dogodkov v Montereyu, kjer Concours d’Elegance v Pebble Beachu vsako leto privabi največja imena in najredkejše avtomobile, je Gordon Murray predstavil svoj najnovejši projekt – S1 LM. Avtomobil ni le še en v nizu omejenih superšportnikov, temveč premišljen poklon njegovemu najuspešnejšemu delu iz devetdesetih let, legendarnemu McLarnu F1 GTR, ki je […]
V avtomobilskem svetu, kjer prestiž in zmogljivost vse bolj hodita z roko v roki, se obeta nova bitka za prevlado v segmentu luksuznih terencev. BMW je namreč potrdil načrte za razvoj popolnoma novega modela, ki bo neposredno izzval enega najbolj prepoznavnih avtomobilov na svetu – Mercedes-Benz razred G, oziroma G-Wagen. Gre za avtomobil, ki je […]
Po zadnjih uradnih podatkih se Audi RS6 Avant v zadnjem času prodaja nadpovprečno, saj gre za njegovo najboljšo prodajno leto doslej. Audi je potrdil rekordne prodajne rezultate za prvo polovico letošnjega leta: globalne prodajne številke so v primerjavi z enakim obdobjem leta 2024 narasle za 41 %. To velja za model RS6 Avant, ki kljub […]
Ko govorimo o športnih avtomobilih, lahko izbira pravih tovarniških opcij že ob nakupu dolgoročno pomeni razliko med avtom, ki izgubi vrednost kot običajno vozilo, in avtom, ki ohranja ali celo povečuje svojo privlačnost na trgu. Številni proizvajalci ponujajo dodatno opremo, ki bistveno izboljša vozne lastnosti ali status modela, kar se neposredno odraža tudi pri nadaljnji […]
Mercedes-Benz je pred kratkim proslavil proizvodnjo že 600.000. primerka legendarnega razreda G, ikone med terenskimi vozili. Od njegovega skromnega začetka konec sedemdesetih let do današnje pozicije statusnega simbola je G-razred prehodil dolgo, a impresivno pot. Od vojaških korenin do globalnega fenomena Korenine G-razreda segajo v leto 1979, ko je bil razvit kot robustno terensko vozilo […]
Dodge in Ram sta pod okriljem Stellantisa sporočila, da po odsotnosti v modelnem letu 2025 ponovno ponujata legendarno osemvaljno različico HEMI V8 pri Ram 1500. To pomeni premik nazaj k motorju, ki je dolgo predstavljal bistvo znamke, a je bil letos umaknjen. Znamka je namreč dala prednost šestvaljnikom in električnim izvedenkam avtov. Vendar pa je […]
Zdi se, da tudi prestižni avtomobilski proizvajalci, ki so še pred nekaj leti samozavestno napovedovali polno elektrifikacijo, danes vse bolj dvomijo v smiselnost svoje strategije. Najnovejši primer je Maserati, kjer se po neuradnih informacijah vse bolj nagibajo k drzni, a vse manj redki misli: vrniti samodejne ročne menjalnike in priznati, da kupci – zlasti tisti […]
Količnik zračnega upora je številka, ki pove, kako zelo vozilo zavira zrak med vožnjo. Nižja kot je ta vrednost, lažje vozilo reže skozi zrak. To pomeni manj porabe goriva ali elektrike, boljše pospeševanje in višjo končno hitrost. Višji količnik pa pomeni več upora in s tem več energije, potrebne za premikanje vozila. Večina običajnih osebnih […]
Malo je avtomobilov, ki se lahko pohvalijo z dejstvom, da so z le malo spremembami v proizvodnji preživel več desetletij. Tisti, ki pa se, pa danes veljajo za prave legende. In prav je tako. Ena izmed njih je sicer britanski terenec Land Rover Defender, ki še danes velja za enega najbolj zmogljivih terenskih avtomobilov. Ob […]
Na spletni strani uporabljamo piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. S klikom na gumb “Sprejmi vse”, se strinjate z nalaganjem vseh piškotkov. Če želite prilagoditi posamezne piškotke, uporabite gumb "Nastavitve piškotkov".
Kreativni najemi d.o.o. na spletnem mestu uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih oseb). Od tega se lastni piškotki, ki so kategorizirani kot "Nujni piškotki", shranijo v vaš brskalnik, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcij spletnega mesta. Piškotki tretjih oseb so kategorizirani kot "Analitični piškotki" in "Funkcionalni piškotki". Shranjeni bodo le z vašim soglasjem. Prav tako lahko onemogočite te piškotke. Zavrnitev nekaterih od teh piškotkov lahko vpliva na vašo uporabniško izkušnjo na spletnem mestu.
Nujno potrebni piškotki zagotavljajo funkcije, brez katerih te spletne strani ne morete uporabljati tako, kot je predvideno, oziroma tako, kot želite. Za uporabo teh piškotkov vaša privolitev ni potrebna in jih tudi ni mogoče deaktivirati preko funkcije te spletne stani. Na vašo napravo jih namestimo, ko obiščete našo spletno stran oziroma izberete določeno funkcionalnost spletne strani.
Piškotek
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Analitični piškotki".
cookielawinfo-checkbox-functional
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Funkcionalni piškotki".
cookielawinfo-checkbox-necessary
do izbrisa
Vaša nastavitev za piškotke v kategoriji "Nujni piškotki".
Omogočajo, da si spletna stran zapomni vaše izbire (npr. uporabniško ime, jezik ali regijo, v kateri se nahajate) in omogočajo prikaz nekaterih storitev tretjih oseb. S tem vam lahko na naši spletni strani nudimo izboljšane in osebno prilagojene funkcije, zaradi katerih boste imeli še boljšo uporabniško izkušnjo.
Analitični piškotki nam omogočajo analiziranje dogajanja na spletni strani (zlasti: število obiskovalcev, identifikacija brskalnikov, ključnih besed…), kar je prav tako zelo pomembno za dobro delovanje spletne strani. Za namestitev teh piškotkov potrebujemo vašo izrecno privolitev, ki jo podate tako, da v nastavitvah odkljukate polje »Analitični piškotki«. Svoje strinjanje lahko v nastavitvah piškotkov kadarkoli umaknete.